Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

audi 80 b4[1z] strzelanie przegubu...

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] Przegub zewnetrzny

Post autor: Jelly » 08 lip 2008, 07:45

Witam
Zauwazylem wczoraj ze rozciekł mi sie troche przegub zewnetrzny. Czeka mnie wymiana osłony i uzupełnienie smaru - i tu pytanie jaki smar zastosować do uzupełnienia przy wymianie osłony??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 lip 2008, 09:05

Kup osłonę Lobro/GKN/Spidan (to jedno i to samo), a smar (molibdenowy) dostaniesz w komplecie.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 08 lip 2008, 10:53

Smaru raczej nie uzupełniaj,może być w nim piasek-szkoda przegubu.Umyj całość i wypełnij nowym smarem z kupionego zestawu.To samo niedawno miałem z przegubem wewnętrznym.Czuć było pod palcami obecność różnych ostrych nieczystości.

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 12 lip 2008, 00:46

tak jest smar jest w komplecie.A ceny kompletu od 18 zl w gore od koloru do wyboru
Do prawdy !!!

mrzn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 27 wrz 2007, 21:03
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mrzn » 12 lip 2008, 17:14

Najlepiej rozbierz przegub, wymyj w benzynce albo czymś takim, złóż smarując przy tym smarem z zestawu i nawal później tego ile się da. Ja tak zrobiłem u siebie, a przegub było już słychać i chodzi bezproblemowo już jakieś 6tys km. Pozdrawiam

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 23 lip 2008, 21:07

a jakiej firmy przeguby polecacie? interesuje mnie cos w dobrej jakosci ale jednoczesnie w rozsadnej cenie? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 lip 2008, 22:04

spidercio, na przegubach nie należy oszczędzać bo zaraz będzie nowy wydatek. Jak robić to raz i porządnie. Polecam przeguby f-my Spidan/GKN/Lobro (to jedno i to samo :-) ). Wiele razy było to już wałkowane.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 23 lip 2008, 23:14

ostatnio wymieniałem osłony przegubów i tylko z wieszchu wytarłem smar tak ze łozysko widać i dałem nowy z kompletu nie myłem go ani nic tylko dołozyłem ten z kompletu ponieważ to co dostałem wydawało mi się za mało dobreze zrobiłem

w komplecie był zwykły a jak rozebrałem przegub miałem w nim grafitowy między innymi tak zrobiłem

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 24 lip 2008, 05:34

do przegubu nie stosuje sie smaru grafitowego - najlepszy jest zwykly lozyskowy taki jak jest w zestawie /czesto zielony/. Jak przegub slychac to nie zawsze sie go da odratowac - ja wymienialem w zeszlym roku - stukalo jak jechalem na wprost!! jak go zdjalem, pomimo nie peknietej manchety i wypelnienia smarem przegub byl taki luzny ze bez problemu ruszalem oska w kazda strone - w rekach!!

Co do wyboru patrz na patrz na produkcje - nie kupuj wloskich!!!

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 28 lip 2008, 11:52

Czy przegłub zew. jeżeli ma minimalny luz w pionie może powodować np. drżenie kierownicy i nadwozia przy odpuszczaniu gazu lub przy hamowaniu?
Dodam że zachowuje się cicho przy skręcatch jak na prostym.
Jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie zew. jak i wew. przegubu jeżeli nie wydaje oznak zużycia poza tym co podał kolega Solskier w temacie kilka postów niżej?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 29 lip 2008, 16:06

Kliknij tu i w dziale "instrukcje"napisano jak się diagnozuje przeguby.Chociaż nie za bardzo mnie to przekonuje,ponieważ przy tym badaniu koła i całe zawieszenie wiszą swobodnie.Inny więc będzie rozkład sił i oporów stawianych przez lekko obracające sie koło.
Spróbować nie zaszkodzi.

link do strony

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 30 lip 2008, 23:31

rczopik2 pisze:Czy przegłub zew. jeżeli ma minimalny luz w pionie może powodować np. drżenie kierownicy i nadwozia przy odpuszczaniu gazu lub przy hamowaniu?
Dodam że zachowuje się cicho przy skręcatch jak na prostym.
U mnie jest ten sam problem, wszystko zrobione a drży.
Jeszcze sie nie zastanawiałem co z tym zrobić.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 31 lip 2008, 10:54

Karli wszystko tzn. co ???

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 05 sie 2008, 21:49

rczopik2 pisze:Karli wszystko tzn. co ???
Przekladnia kierowniczna - bo już ciekła, łożyska gorne McPherson, tuleje wachaczy, geometria. Luzów brak, a jednak drży. Jutro załoze stare koła 15 i zobaczę czy jest zmiana, a jak nie to wrzucę nawet na próbę zimówki na staluwkach. Myśle jeszcze zeby podjechac zrobić wyważenie z doważaniem na samochodzie.
W tej chwili drży na nowo zakupionych 16 i Brigistone 205/55.
Ręce już mi opadają z tym przednim zawieszeniem.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 01 wrz 2008, 01:47

Fajnie że znalazłem ten temat, nie muszę zakładać nowego.

Otóż ostatnio (sam-nie chwaląc się) przy wymiance amorów delikatnie naruszyłem osłonę przeguba, i smar wydostaje się na felgę(na wew. stronę).

Piszecie że można uzupełnić smar czarny(taki mam na przegubie) maszynowym zielonym? Czy ew. kupić jakiś zwykły? Czy z tytułu zmieszania smarów nie będzie jakiegoś problemu?

Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga