audi 80 b4[1z] strzelanie przegubu...
[B4 1Z] Przegub zewnetrzny
Witam
Zauwazylem wczoraj ze rozciekł mi sie troche przegub zewnetrzny. Czeka mnie wymiana osłony i uzupełnienie smaru - i tu pytanie jaki smar zastosować do uzupełnienia przy wymianie osłony??
Zauwazylem wczoraj ze rozciekł mi sie troche przegub zewnetrzny. Czeka mnie wymiana osłony i uzupełnienie smaru - i tu pytanie jaki smar zastosować do uzupełnienia przy wymianie osłony??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
ostatnio wymieniałem osłony przegubów i tylko z wieszchu wytarłem smar tak ze łozysko widać i dałem nowy z kompletu nie myłem go ani nic tylko dołozyłem ten z kompletu ponieważ to co dostałem wydawało mi się za mało dobreze zrobiłem
w komplecie był zwykły a jak rozebrałem przegub miałem w nim grafitowy między innymi tak zrobiłem
w komplecie był zwykły a jak rozebrałem przegub miałem w nim grafitowy między innymi tak zrobiłem
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
do przegubu nie stosuje sie smaru grafitowego - najlepszy jest zwykly lozyskowy taki jak jest w zestawie /czesto zielony/. Jak przegub slychac to nie zawsze sie go da odratowac - ja wymienialem w zeszlym roku - stukalo jak jechalem na wprost!! jak go zdjalem, pomimo nie peknietej manchety i wypelnienia smarem przegub byl taki luzny ze bez problemu ruszalem oska w kazda strone - w rekach!!
Co do wyboru patrz na patrz na produkcje - nie kupuj wloskich!!!
Co do wyboru patrz na patrz na produkcje - nie kupuj wloskich!!!
Czy przegłub zew. jeżeli ma minimalny luz w pionie może powodować np. drżenie kierownicy i nadwozia przy odpuszczaniu gazu lub przy hamowaniu?
Dodam że zachowuje się cicho przy skręcatch jak na prostym.
Jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie zew. jak i wew. przegubu jeżeli nie wydaje oznak zużycia poza tym co podał kolega Solskier w temacie kilka postów niżej?
Dodam że zachowuje się cicho przy skręcatch jak na prostym.
Jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie zew. jak i wew. przegubu jeżeli nie wydaje oznak zużycia poza tym co podał kolega Solskier w temacie kilka postów niżej?
Kliknij tu i w dziale "instrukcje"napisano jak się diagnozuje przeguby.Chociaż nie za bardzo mnie to przekonuje,ponieważ przy tym badaniu koła i całe zawieszenie wiszą swobodnie.Inny więc będzie rozkład sił i oporów stawianych przez lekko obracające sie koło.
Spróbować nie zaszkodzi.
link do strony
Spróbować nie zaszkodzi.
link do strony
U mnie jest ten sam problem, wszystko zrobione a drży.rczopik2 pisze:Czy przegłub zew. jeżeli ma minimalny luz w pionie może powodować np. drżenie kierownicy i nadwozia przy odpuszczaniu gazu lub przy hamowaniu?
Dodam że zachowuje się cicho przy skręcatch jak na prostym.
Jeszcze sie nie zastanawiałem co z tym zrobić.
Przekladnia kierowniczna - bo już ciekła, łożyska gorne McPherson, tuleje wachaczy, geometria. Luzów brak, a jednak drży. Jutro załoze stare koła 15 i zobaczę czy jest zmiana, a jak nie to wrzucę nawet na próbę zimówki na staluwkach. Myśle jeszcze zeby podjechac zrobić wyważenie z doważaniem na samochodzie.rczopik2 pisze:Karli wszystko tzn. co ???
W tej chwili drży na nowo zakupionych 16 i Brigistone 205/55.
Ręce już mi opadają z tym przednim zawieszeniem.
Fajnie że znalazłem ten temat, nie muszę zakładać nowego.
Otóż ostatnio (sam-nie chwaląc się) przy wymiance amorów delikatnie naruszyłem osłonę przeguba, i smar wydostaje się na felgę(na wew. stronę).
Piszecie że można uzupełnić smar czarny(taki mam na przegubie) maszynowym zielonym? Czy ew. kupić jakiś zwykły? Czy z tytułu zmieszania smarów nie będzie jakiegoś problemu?
Pozdrawiam!
Otóż ostatnio (sam-nie chwaląc się) przy wymiance amorów delikatnie naruszyłem osłonę przeguba, i smar wydostaje się na felgę(na wew. stronę).
Piszecie że można uzupełnić smar czarny(taki mam na przegubie) maszynowym zielonym? Czy ew. kupić jakiś zwykły? Czy z tytułu zmieszania smarów nie będzie jakiegoś problemu?
Pozdrawiam!