Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK AUTOMAT] Coś puka po prawej stronie

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
piotrpanter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 cze 2015, 14:55
Lokalizacja: Jarosław

[B4 ABK AUTOMAT] Coś puka po prawej stronie

Post autor: piotrpanter » 20 cze 2016, 21:34

Witam na wstępie zaznaczę, że nie wiem czy podpiąłem się pod dobry dział bo nie znam też przyczyny więc w razie czego proszę moderatorów o poprawę. Na początku kilka informacji. Wymienione: rok temu olej w skrzyni, przegub zewnętrzny prawy oraz mcperson (ostatnie przez przygodę ze słupkiem). Pół roku temu tulejki na wahaczach. Teraz właśnie sworznie, końcówki drążków, łączniki stabilizatorów,poduchy amorów, geometria zrobiona. Jeśli chodzi o skrzynie ogólnie działa okej, lubi szarpnąć ale tragedii nie ma. (Przebieg 320 000 a pewnie i więcej) Problem polega na tym, że czasem coś mocno puknie z przodu po prawej stronie. Dźwięk jest pojedynczy, głuchy i nie zawsze się objawia. Głównie przy skrętach kierownicą na nie równej nawierzchni, przeważnie przy ruszaniu do przodu i cofaniu oraz czasem przy zmianie programu jazdy (z P na R lub D, reszta okej.) W czasie jazdy jest dobrze choć czasem przy skrętach też ale jak pisałem na nie równej nawierzchni. Co to może być? Czy mogą to być przeguby wewnętrzne? Podejrzewam też amorek może nie siedzi dobrze? Wszystkie mają po 70 % mniej więcej.

Astronis96

Post autor: Astronis96 » 21 cze 2016, 13:53

Po wymianie sworzni, końcówek, łączników, poduch itd dopiero zaczęło to występować, czy już wcześniej?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 cze 2016, 18:25

A jak położenie kierownicy lub zbieżność? Przestawia sie coś po wystąpieniu tego dźwięku?

piotrpanter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 cze 2015, 14:55
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: piotrpanter » 22 cze 2016, 09:14

Wszystkie wymiany miały na celu wyeliminowania tego stukania. Zbieżność wczoraj ustawiona i raczej to nie to bo po tulejkach też ją robiłem i nie pomogło. Ogólnie jeździ stabilnie pruje nim ze 160 km/h i nic się nie dzieje. A przy wolnym toczeniu się tylko jakaś nierówność to słychać. Również jak gwałtownie ruszę, choć "gwałtownie" to za duże słowo w stosunku do automatu. A tak przeważnie na dobrej drodze cisza...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 09:25

To jak wszystko zrobione i dobrze skręcone to zostają jeszcze tuleje na sankach. Tego widzę nie robiłeś. U mnie też stuka na nierównościach i obstawiam te tulejki tym bardziej że u mnie jeszcze 23 letnie oryginały siedzą.
Sprawdź jeszcze tuleje na wahaczach czy są dobrze skręcone. U mnie podczas ruszania i hamowania właśnie one stukały a brakowało nakrętką ok 1 -1,5 obrotu do max.

A pytam o zbieżność gdyż ostatnio byłem ustawić i koleś słabo skręcił sworzeń. Podczas skręcania na nierównościach, podczas hamowania i ruszania słychać było stukanie. Ale u mnie odrazu się kierownica lekko przestawiała.

piotrpanter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 cze 2015, 14:55
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: piotrpanter » 22 cze 2016, 11:29

Oki. Te tulejki na sankach trudno zrobić? Można to samemu zrobić? Trzeba jakieś narzedzia?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 11:50

Pewnie że można samemu. Potrzebujesz paru kluczy 15,17,19 i podnośnik lub jakiś klocek by podłożyć pod skrzynię bo opadnie jak odkręcisz poduszki. Odkręcasz sworznie i je wybijasz ze zwrotnicy. Odkręcasz gumy na stabilizatorze. Odkręcasz poduszki skrzyni, odkręcasz 4 śruby sanek i masz je na wierzch. Wymieniasz gumy i zakładasz z powrotem.
Najpierw sprawdź czy te śruby w sankach masz dobrze dokręcone. Klucz chyba 19. Bo może przez to stuka.

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 25 cze 2016, 00:17

Pęknięta sprężyna. Sprawdź bo może to jest przyczyną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga