Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 ABT 90KM] Demontaż przegubów zewnetrznych

Wszystko co związane z w/w kategorią.
rafal861023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2007, 14:41
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[80 B3 1.8 ABT 90KM] Demontaż przegubów zewnetrznych

Post autor: rafal861023 » 04 lut 2008, 14:47

Witam serdecznie... Zabrałem się przed chwilą do wymiany gumowej osłony przegubu zewnetrznego tylko nie wiem jak odłaczyć go od półosi..... Czy muszę koniecznie demontować całą półoś? Proszę o pomoc i z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 04 lut 2008, 15:11 przez rafal861023, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 04 lut 2008, 14:53

kolego załóż temat tak jak powinienm byc i zapraszam do lektury regulamin i to jak zakladac tematy
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 lut 2008, 19:00

Nie musisz wyjmowac półosi z auta. Przegub schodzi gdy wkręca się w niego śrubę i opukuje ją plastikowym młotkiem.

zygus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:55

Post autor: zygus » 14 lut 2008, 13:12

witam dolaczam sie do pytania i prosze o bardziej moze dokladne wyjasnienie gdyz robie to pierwszy raz wiec wolalbym wiedziec jak to zrobic a czegos nie popsuc np. dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 14 lut 2008, 13:58

ja ci opiszę, jak ja to zrobiłem. pierwsze co poluzuj śrubę mocującą przegub, potem podnosisz auto do góry odkręć koło, zdejmij opaski z przegubu, skręć kierownicą na maxa w prawo jak to lewy przegub, jak prawy to w lewo, i już powinien wyjść z piasty,ew cofnij go do tyłu żeby wyskoczył. potem wkręcasz śrubę w przegub która działa jak ściągacz, i wyjmujesz przegub. Ściągasz starą osłonę. przeczyść piastę i półoś żeby piachu nie było. I najpierw osłon potem to plastikowe zabezpieczenie na półoś. potem przegub jak już go wciśniesz w piastę to wciskasz smar do osłony, zabezpieczasz osłonę, dokręcasz śrubę na maxa i po sprawie. Nie którzy wybijają sworzeń od wahacza co z pewnością pomaga w wyciągnięciu i włożeniu przegubu,. jak ktoś ma inne propozycje lub prostsze techniki to proszę opisać bo znowu czeka mnie wymiana i może da się to jeszcze łatwiej zrobić.

zygus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:55

Post autor: zygus » 14 lut 2008, 17:04

dzieki wielkie zaraz zabiore sie za wymiane

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 lut 2008, 19:22

Marcin, bardziej prostego sposobu to chyba nie ma ja też robie dokładnie tak jak ty tylko mając kanał nie ściągam koła. <ok>
P.S. Rafał robiłeś jakiegoś swapa bo z tego co mi wiadomo to nie ma w B silnika ABT a tym bardziej nie ma silnika 1.8 ABT no chyba że jestem w błędzie. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 14 lut 2008, 20:36

MARCIN 80B4 pisze:..... potem wkręcasz śrubę w przegub która działa jak ściągacz, i wyjmujesz przegub.....
Chyba że posiadasz przegub z nakrętką, wtedy młoteczkiem z wyczuciem ale precyzyjnie uderzasz w korpus koszyka przegubu, puszcza pierścień zabezpieczajżcy i bez problemu ściągasz sobie przegub...

Pozdr. Adam

zygus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:55

Post autor: zygus » 14 lut 2008, 22:13

dzieki wielkie koledzy wszystko poszlo jak powinno tylko przy zdejmowamiu oslony gumowej wypadlo mi 2 jakies czesc. jedna taka jakby podkladka a drugie takie jakby jakis stozek nie wiem teraz jak to spowrotem zlozyc prosze o pomoc. jak i w jakiej kolenosci?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 lut 2008, 23:07

Po założeniu gumy wkładasz metalową podkładkę amortyzującą, tak by jej wewnętrzna część opierała się o rant na osi. Następnie wkładasz ten plastikowy "stożek" tak by węższy koniec był skierowany w stronę przegubu.
Po prawidłowym założeniu tych dwóch elementów nie powinno być pomiędzy nimi szpary.

zygus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:55

Post autor: zygus » 15 lut 2008, 09:18

i teraz juz wszystko wiem. dzieki wielkie za pomoc koledzy.pozdrawiam

[ Dodano: 2008-02-15, 10:47 ]
jeszcze jedno pytanie przy skladaniu tego przyszedl kolega i mowi ze na koncu polosi jest taki rowek i ze tam powinno byc jakies zabezpieczenie ale ja tam nic nie widzialem przy demontazu. czy tam musi cos byc?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 lut 2008, 14:32

W rowku powinno być zabezpieczenie.

Adam Gałas

Post autor: Adam Gałas » 21 lut 2008, 09:20

witam mam pytanie od nośnie ty wymian ze skręconymi kołami w prawo przy lewym przegubie to trzeba zdjąć zacisk hamulcowy czy bez zdejmowania tego zacisku bodejdzie przegub

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 21 lut 2008, 09:40

Adam Gałas pisze:to trzeba zdjąć zacisk hamulcowy
nie ma takiej potrzeby

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 27 sie 2008, 20:26

No i rzucałem kluczami po garażu :-/ o słownictwie już nie wspomnę.

Zaczęło se od tego że dałem "ciała" i nie sprawdziłem na jaki klucz mam śrubę od półosi.
Przygotowałem klucz nasadowy 24 a miałem na imbus 14 :mrgreen:.
Załatwiłem klucz, odkręciłem, skręciłem w lewo (prawy przegub) i naprawdę bardzo kombinowałem aby go wyciągnąć z piasty chwile to trwał, przy wkręcaniu śruby przegub musiał być "złamany" opierał sie o zacisk, szło ciężko ale zszedł z półosi.
Przy zakładaniu puściły mi nerwy i ściągnąłem zacisk, dwie śruby a dostęp o niebo lepszy.
Po założeniu i skręceniu zrobiłem wielki błąd nie kręciłem kołem tylko od razu założyłem i ruszyłem, po przejechaniu ok 2m usłyszałem trzask i auto stanęło.
Rozleciał się Przegub Wewnętrzny, rozleciał sie kosz. I znowu problem z kluczem "Torx"
Udało mi sie szybko kupić przegub, do założenia całej półosi musiałem odkręcić łącznik McPersona z drążkiem, oczywiście pośpiech+złość=problemy zamiast naciągnąć drążek aby lekko wyjąć śrubę łącznika to walnąłem młotkiem i łącznik sie rozpadł.

Proszę o jakąś poradę na przyszłość dla amatorów mechaników oraz odpowiedz.

1. Czy w ABK Avant mogą być różne rodzaje zacisków? (u mnie tarcza wentylowana zacisk Lucas.
2. Co zrobiłem źle że rozleciał sie przegub wewnętrzny.
3. Czy przegub wewnętrzny sprawny miał prawo sie rozlecieć czy była to już wina jego zużycia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga