Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a4 1.9 TDI]Drgania podczas jazdy-co robić?

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

[a4 1.9 TDI]Drgania podczas jazdy-co robić?

Post autor: M@rcus » 23 gru 2010, 19:36

Witam, mam problem robiłem przekładkę skrzyni z automatu na manual, wszystko było by ok prócz jednego, podczas jazdy cała buda się telepie, wyważałem dziś koła jeszcze raz ale nie pomogło, z tego co wiem przegub raczej nie powinien powodować drgań? kupiłem półosie z anglika, na oko wyglądają ok, nigdzie nie mogłem się doczytać oznaczeń, czy jest różnica między lewą a prawą?Zaznaczam że nawet na rozpędzonym aucie po wyłączeniu silnika na luzie też są drgania.
Odkręcałem tylne śruby sanek, śruby dokręcone dość mocno, raczej nie mają wpływu?Kurcze powoli tracę cierpliwość, nie wiem co robić czy wywalać i szukać nowych półosi czy może ktoś miał podobny problem? Jak daję gazu drgania tak jakby delikatnie się zmniejszały.
Dzięki serdeczne za wszelką pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 23 gru 2010, 21:09

A poduszki sprawdzałeś?
cztery pierścienie

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 23 gru 2010, 21:22

Wibracie na sanki praktycznie się nie przenoszą, także poduchy na 99% odpadają.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 23 gru 2010, 21:25

M@rcus pisze:na rozpędzonym aucie po wyłączeniu silnika na luzie też są drgania.
to nie jest wina poduszek ani silnika ani skrzyni, bo problem by występował tylko na uruchomionym silniku, a tutaj jest też na zgaszonym :-/

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 23 gru 2010, 22:55

Półosie w B3 różnią się długością coś koło centymetra ,ale dokładnie nie powiem ile . Miałem problem przy wymianie półosi u siebie i całe szczęście , że sprawdziłem długości , bo gość , który mi je sprzedał mówił , że są takie same a nie są . Jak jest u Ciebie , ciężko powiedzieć , najlepiej jak byś zmierzył stare .
AUDI SPORT

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 24 gru 2010, 06:26

Kolego ja u siebie mam ten sam objaw... i pewnie wymiana półosi mnie nie ominie :-/
Audi, przegub, jakiej firmy?
- soczewki;
- zderzak przód coupe;
- zderzak tył S2;
- TRESER lights;
- AZEV A porsche edition;
- springi -40mm JAMEX progressive


Długie proste są dla szybkich samochodów.
Ciasne zakręty są dla szybkich kierowców.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 24 gru 2010, 09:07

Bastek pisze:Kolego ja u siebie mam ten sam objaw... i pewnie wymiana półosi mnie nie ominie :-/
,
A co się u Ciebie stało, samoczynnie zaczeło się to dziać?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 25 gru 2010, 15:39

Możesz sprawdzić która półośka ma winę. Podnieś jedną stronę na lewarku , odpal silnik, 4 lub 5 bieg i puść sprzęgło. Następnie analogicznie druga strona.
Sławek

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 25 gru 2010, 16:53

gucia pisze:Możesz sprawdzić która półośka ma winę. Podnieś jedną stronę na lewarku , odpal silnik, 4 lub 5 bieg i puść sprzęgło. Następnie analogicznie druga strona.
Dzięki tak właśnie mam zamiar sprawdzić, po Świętach dam znać co i jak.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 gru 2010, 11:47

u mnie drganie w czasie jazdy powodowal luz na flanszy wywazanie po kilka razy nie przynosilo skutku.Dopiero podkladki dystansowe flanszy pomogly

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 27 gru 2010, 18:07

I wszystko jasne, odwrotnie założone półosie, budą nie telepie i jest ok poza kolejnym problemem, a mianowicie na 4 i 5 biegu przy dodawaniu gazu słuchać stukanie, słychać je również przy hamowaniu ale jako pojedynczy stuk, na 1,2,3 biegu stukanie nie występuje. Co obstawiać? przegub wewnętrzny?jak jest z wymianą wewnętrznego nie ma dużo roboty?

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 31 gru 2010, 19:56

Kolego czy półosie są różnej długości czy tej samej?
Po czym ewentualnie poznać która lewa, a która prawa.
Sławek

Awatar użytkownika
Marek92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:38

Post autor: Marek92 » 02 sty 2011, 21:47

U mnie też było zmieniane z automatu na manual i czasem pytam Siebie, gdzie ta Niemiecka precyzja, bo trzęsie się i telepie wszystko jak głupie...
I to niezależnie od tego czy stoję czy jadę, na niskich obrotach normalnie mam wrażenie że człowiek odpowiedzialny za dokręcenie wszystkich śrub miał przerwę a po przerwie o tym zapomniał...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 sty 2011, 19:26

a co ty sie czepiasz niemieckiej precyzji auta tyle lat maja to maja prawo i telepac posprawdzaj wszystko dokladnie

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 05 sty 2011, 10:08

Marek92 pisze:U mnie też było zmieniane z automatu na manual i trzęsie się i telepie wszystko jak głupie...
w silnikach wysokoprężnych są drgania także dodatkowo bardziej telepie budą niz w silnikach benzynowych gdzie do wymiany są jakie kolwiek poduszki. Na początek posprawdzaj poduszki skrzyni biegów i silnika. Wszystkich są cztery, musi być któraś walnięta skoro masz takie objawy. O poduszkach na klubie jest dość dużo można sobie poczytać co i jak ;-)
Marek92 pisze:mam wrażenie że człowiek odpowiedzialny za dokręcenie wszystkich śrub miał przerwę a po przerwie o tym zapomniał...
posprawdzaj to, bo może się okazać, że wkońcu coś sie do końca odkręci i odpadnie.
Marek92 pisze:i czasem pytam Siebie, gdzie ta Niemiecka precyzja
A niemieckiej precyzji proszę się nie czepiać to jedne z bardziej dopracowanych aut <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga