Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Jaka kolejność składania przegubu?

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

[B4 ABK] Jaka kolejność składania przegubu?

Post autor: master84 » 08 sie 2011, 18:41

Witam Niedawno kupiłem przegub zewnętrzny firmy Pascal i w zestawie był oczywiście przegub, smar, osłona gumowa, opaski zaciskowe, plastikowa tulejka dystansowa i podkładka. Zastanawia mnie ta podkładka bo jest ona talerzowa ale ma wewnątrz nacięte ząbki które idealnie pasują na trzpień przegubu a nie półośki. Najlepiej pasuje ona miedzy przegub a piastę koła. Mam wątpliwości gdzie ona ma być w końcu. Wypadałoby ją dać na półośkę ale tam strasznie luźno siedzi. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 08 sie 2011, 19:52

master84, Powinno ci coś wyjaśnić https://audi80.pl/b41z-wymiana-oslon ... t15532.htm

Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 09 sie 2011, 07:17

Już wcześniej zapoznałem się z tym artykułem. Widać tam nieco inną podkładkę. Podkładka którą mam w zestawie w ogóle nie pasuje na półoś bo ma duży luz i po prostu wisi na półośce. Poza tym nacięte ząbki na niej chyba maja spełniać jakaś rolę. Macie jeszcze jakies pomysły?

[ Dodano: 2011-08-29, 22:52 ]
Witam ponownie. Nie wiem czy ktoś miał podobny problem jak opisywałem powyżej. Z uwagi na to że ta nieszczęsna podkładka idealnie pasowała na trzpień przegubu a nie ośki to założyłem ją na przegub. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale póki co przejechałem ok. 1000 km i jest ok. Pięknie wkomponowała się w rant wewnętrznej bieżni łożyska. Zobaczymy co będzie dalej ;) Pozdrawiam

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 21 kwie 2012, 20:52

Pozwole podpiac sie pod temat. Mam pytanie bo zakladałem plastikowa tulejka dystansowa i podkładka. Kolejnosc ma byc jaka? Pierw mam zalozyc na oś ta tulejke (wyglada ona wypukle) potem podkladke (ta plaska). Kolejnosc jest ważna? Bo wymienilem przegub noi po pewnym czasie zauwazylem ze oska za duze odchyly ma tzn. jak ciagne ta oske w strone skrzyni i z powrotem za duze luzy ma. W drugim sa ale minimalne. I nie wiem czy to wina moze juz kleklnietego przegubu. Bo juz mi stuka przy skretach czy moze wlasnie kolejnosc ty podkladek. Z gory dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 21 kwie 2012, 22:56

Witam kolegę. Niedawno bo 2 dni temu zmieniałem osłonę gumową na przegub zewnętrzny. Osłona nie wytrzymała próby ostrych mrozów w zimie. Padła osłona wymieniana w lecie:/ Mam nadzieję że przegub wytrzyma "nieco" dłużej;) Swoją drogą to nie polecam firmy Pascal przynajmniej osłon gumowych tej firmy. Pozwoliłem sobie przestudiować temat i jeśli chodzi o kolejność składania to podaję co kolejno trzeba włożyć na półoś:
1. opaska zaciskowa
2. osłona gumowa przegubu
3. podkładka stalowa sprężysta - większą średnicą w stronę przegubu zewnętrzneg (wygiętą stroną w kierunku przegubu zewnętrznego)
4. Tulejka dystansowa plastikowa nałożona powierzchnią płaską w stronę podkładki stalowej wygiętej
5. zabezpieczenie na przegub (drucik wygięty w kształcie litery "C" - w silniku ABK, nie wiem jak jest w ABT)
6. Przegub wypełniony smarem z dodatkiem MoS2 - przegub nabić delikatnie młotkiem gumowym lub drewnianym.
7. Nałożyć osłonę gumową na przegub, założyć opaskę zaciskową na małą (półoś) i większą (przegub) średnicę i zacisnąć opaski - weź pod uwagę również skręconę koła i odkształcenia osłony gumowej aby nie była mocno napięta. Uwaga! zabezpieczenie na półoś każdorazowo po ściągnięciu przegubu trzeba zmienić na nowe.
Pozdrawiam <ok>

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 22 kwie 2012, 00:27

Super opis kolego master 84.
Jakbyś mógł uściślić punkt nr.3 w tej treści co w nawiasie to bardzo był bym dżwięczny. Sorruję, alem trochę niegramotny i rozumiem Twój opis w dwojaki sposób. " wygiętą stroną w kierunku przegubu zewnętrznego " - w którą stronę wygiętą ?
Napisz proszę, czy mniejsza część ( średnica ) stożkowa tej podkładki ( sprężyny talerzowej ) ma być w kierunku przegubu, czy ma się opierać na półosi?
Z góry dziękuję.

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 22 kwie 2012, 00:42

adrianjaro pisze: Pierw mam zalozyc na oś ta tulejke (wyglada ona wypukle) potem podkladke (ta plaska).
Aha czyli rozumiem ze mam zrobic odwrotnie jak napisalem. Dzieki kolego z regionu za dokladna podpowiedz . A wlasnie mozliwe moga byc takie luzy przez zla kolejnosc chyba nie ??!! Jak myslicie??Zobaczymy jaka bedzie pogoda w poniedzialek trzeba bedzie obczaic

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 22 kwie 2012, 11:05

Tobie antoni to na prawdę coś się we łbie popierd...niczyło.
Przeczytaj dokładnie treść opisu przed tym co jest w nawiasie, potem się zastanów i użyj resztek komórek ( jeśli ci jakieś zostały ) i dopiero dziobaj po klawiszach.
Wyobraż sobie ,że przeciąłeś tę podkładkę na pół. Co wtedy otrzymasz ? No właśnie , zobaczysz dwie średnice tej podkładki. Proste ???

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 23 kwie 2012, 17:21

Wlasnie rozebralem oslone i patrze ze od strony skrzyni mam zalozona pierw Tulejka dystansowa plastikowa a potem podkładka stalowa sprężysta czy tak zle zalozone te czesci moga spowodwoac rozwalnie mi poloski badz przegubu bo jak wpomnialem mam luzy?? MOze przez to ze zle zalozone jest?? Prosze o szybka odpowiedz

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 23 kwie 2012, 20:22

Żaden ze mnie znachor, nie mówiąc o fachowcu, ale wydaje mi się że jak Tobie przesuwa się przegub wzdłuż półosi i uważasz że za dużo, to ja bym stawiał na brak pierścienia w rowku na końcu półosi.
Ale żeby to sprawdzić to trzeba trochę porozkręcać. Zdjęcie gumowej osłony to za mało .
Krzyknij głośniej, może się ktoś odezwie.
MASTER 84 widać że dał fachowy opis - na pewno ma to ogarnięte na perfekt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl