Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TD] Objawy przegubu wewnętrznego

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Matthewski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 paź 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań / Serock
Kontakt:

Post autor: Matthewski » 29 sty 2013, 18:33

Wymienię go na pewno, żeby mieć spokój, ale nie sądzicie, że może to być też coś z amortyzatorem, czy wtedy byłyby inne objawy?

Awatar użytkownika
mayday2001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:55
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: mayday2001 » 29 sty 2013, 18:45

Wymień wszystkie cztery ja tak zrobiłem i mam spokój po co się wnerwiać . Wyciągnij całą półośkę weż se przeguby na wzór kup wymień i spokój pozdr.

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 29 sty 2013, 19:22

Podepnę się pod temat ;-)
Mam podobne objawy czyli trzęsie całą budą (jakby się koło odkręcało), delikatnie szarpie kierownicą i to wszystko w przedziale 80-100km/h, później ustaje wszystko do 150 km/h i zaczyna się od nowa nie sprawdzałem kiedy znowu ucichnie :mrgreen: .
Co do zawieszenia delikatny luz jest na 2-óch tulejkach sanek reszta tip-top, na półosiach wyczułem luz na prawym wew. przegubie ok.2-3 mm. i rodzi się pytanie czy taki mały luz ma wpływ na to co się dzieje w mojej babci ???????????????
Aha auto: B3 1.8 PM 90r. (koła proste i wyważone)

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 29 sty 2013, 23:41

te tzw strzelanie też występuje?
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 30 sty 2013, 05:31

LUPO pisze:te tzw strzelanie też występuje?
Nic nie strzela, przeguby siedzą cicho.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 30 sty 2013, 10:08

kylo40, no a jak stan tarcz i klocków, oraz opon, bo jak będziesz miał jajowatą oponę to, da radę ją wyważyć i będzie oki ale na aucie będzie skakać, i tak samo jak masz zwichrowane tarcze to też może w tedy trochę trzepać.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 30 sty 2013, 12:56

kylo40 pisze:
LUPO pisze:te tzw strzelanie też występuje?
Nic nie strzela, przeguby siedzą cicho.
wyklucz koła i jakikolwiek luz w zawieszeniu jeżeli to będzie ok to wina będzie leżała po stronie przegubu-jak wcześniej pisałeś że ma luz i będzie półoś biła na boki podczas jazdy
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 30 sty 2013, 19:22

Oki. Tarcze są proste bo nie bije przy hamowaniu, co do kół w sobotę się sprawdzi i dam znać.

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 31 sty 2013, 08:10

może ze zbieżnością coś nie tak :-?

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 31 sty 2013, 15:03

raczej zbieżność nie powinna mieć tu znaczenia, no chyba że auto zostawia 4 ślady.

a co do opon to jeśli są mocno zużyte to wystarczy podnieść auto, kulnąć kołem i powinno być widać czy jest jajko ;-)

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 01 lut 2013, 18:53

I się narobiło <buu> prawe przednie koło zostawia ślad węża i jeszcze na podniesionym aucie cały MacPherson ma luz na górze (słychać metaliczny stukot ), lewej stronie tego nie ma.
Czyli jak na razie czeka mnie wymiana opon(y) i wymiana łożysk górnych i zobaczymy co dalej. :-/

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 02 lut 2013, 10:44

kylo40, mówiłem.. ale nie martw się, zrobisz i znowu będziesz się cieszył każdym pokonanym kilometrem ;-)

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 09 maja 2014, 13:27

Cześć czołem...

Odgrzeję trochę temat. Od razu powiem: trzęsie kierownicą od około 100 km/h do jakichś 120/130 km/h, poniżej albo powyżej tych prędkości jest ok. Przy cofaniu słychać tykanie. Czytałem tutaj w temacie, że im szybciej się jedzie tym szybciej tyka. Nie sprawdzałem tego czy tak jest, ale raczej tak. Stukanie głuche, jak by linka ręcznego trącała o szpilki kół. Zauważyłem, że jedna śruba jest luzem w jednym przegubie wewnętrznym, dwóch nie ma, pozostałe są ok.

Niech ktoś mnie utwierdzi, czy to przegub: tak czy nie? :)



Pozdro.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga