Ośmielam się założyć nowy temat, gdyż po godzinach i dniach spędzonych na forum nie znalazłem rozwiązania swojego problemu.
Od niedawna posiadam Audi 80 b4 2.0 abt z manualna skrzynią biegów bez ABS z 1991r. i pojawił się następujący problem:
Przy wolnej jeździe do ok 50 km/h "telepie" autem na boki powyżej tej prędkości przechodzi to w wibracje karoserii by powyżej 80 km/h słabnąć. Najgorzej jest przy 80 i na 5 biegu.
Najpierw wymieniłem opony, następnie przeguby zewnętrzne i jeden wewnętrzny a na końcu olej w skrzyni. W międzyczasie też łączniki i gumy stabilizatora a także końcówki drążków kierowniczych.
Nic to nie zmieniło, więc podniosłem auto na lewarku z jednej strony i zakręciłem ręka kołem. Czuć kilka puknięć na jeden obrót koła, ale nie są słyszalne. Odpaliłem i włączyłem 2 bieg. Półoś lata jak szalona i widać na poduszce skrzyni biegów ruchy na boki 1cm albo i więcej.
Przeguby zewnętrzne w rękach chodziły ciasno, ale zewnętrzny już luźniej. Szarpiąc za półoś nie wyczułem luzu.
Teraz się zastanawiam czy to nowy przegub wewnetrzny do niczego tak jak stary mimo iż brag luzu na obrocie? Czy zewnętrzne wadliwe mimo, że nowe? Czy półosie krzywe a może poduszka skrzyni???
Ręce opadają. Proszę o pomoc
