[B4 2.6 ABC] quattro. Wypada półoś z przegubu....
[B4 2.6 ABC] quattro. Wypada półoś z przegubu....
Panowie poratujcie. Ostatnio troche przybielilo i chciałem zobaczyc jak to się lata z takim napędem po białym. No ale jak skręciłem kola i dałem gazu to tylko zachrobotalo i auto przestalo ciągnæć na biegu. Wypadla pòloś, rozerwalo gume, kulki powypadaly. Kupilem nowy i zauważyłem że srodkowa część przegubu była odwrotnie zmontowana jak w nowym (ta co ma sfazowany otwor z wieloklinem na półoś). No i miałem nadzieję że to byl powód tej usterki. Poskladalem wszystko i przesmarowalem przegub wewnętrzny ( ciężko bylo to wszystkk skręcić do kupy bo latwo z niego kulki wypadaly).
No ale skręcilem wszystko, wyjechalem, robilem kola na skręconych kolaw w prawo i w lewo, szybciej i wolniej. Było OK ! No ale jade ostatnio powoli drogą między blokami, zakręt 90 stopni i wpadlem w dziure/uskok w drodze. I coś chruplo pod nogami. Skręcem na parking i jeb... Znowu to samo z tym że teraz sie wysunęła póloś z przegubu bez szkód.
Czy to jest objaw rozwalonego przegubu wew. ? Czy mam coś spitolone w tym zlomie. Luzów w zawieszeniu nie ma a stuka cos na dziurach i wgl w jedną strone większy skręt jest....
Tak czy siak wymieniam przegub wew. Ale mam obawe że to nie od tego...
No ale skręcilem wszystko, wyjechalem, robilem kola na skręconych kolaw w prawo i w lewo, szybciej i wolniej. Było OK ! No ale jade ostatnio powoli drogą między blokami, zakręt 90 stopni i wpadlem w dziure/uskok w drodze. I coś chruplo pod nogami. Skręcem na parking i jeb... Znowu to samo z tym że teraz sie wysunęła póloś z przegubu bez szkód.
Czy to jest objaw rozwalonego przegubu wew. ? Czy mam coś spitolone w tym zlomie. Luzów w zawieszeniu nie ma a stuka cos na dziurach i wgl w jedną strone większy skręt jest....
Tak czy siak wymieniam przegub wew. Ale mam obawe że to nie od tego...
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3792
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
kojarzę, że tam jakieś zabezpieczenie na wieloklinie przed jego wysuwaniem, popytaj mądrzejszych, ja jeszcze osobiście tego nie rozbierałem. Spaykee ostatnio to robił przy mnie, ale nie zapamiętałem.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
nie zerwalo Ci nigdzie poduszki zadnej ?
Tato ten samochod jest zepsuty , nie synku to dizel
bylo - https://audi80.pl/topics127/b4-28-bz ... 101053.htm
bylo - https://audi80.pl/topics132/a8-d2-28 ... tm#1009156
bzi dizel - https://audi80.pl/topics127/audi-80- ... tm#1008992
bylo - https://audi80.pl/topics127/b4-28-bz ... 101053.htm
bylo - https://audi80.pl/topics132/a8-d2-28 ... tm#1009156
bzi dizel - https://audi80.pl/topics127/audi-80- ... tm#1008992
Prawe są krótsze ? Wiesz może jaki wymiar powinna mieć lewa bądź prawa ? Bo nie uśmiecha mi się w te deszcze rozbierać wszystkiego, zwłaszcza że samochód stoi pod blokiem. A przy wymianie wewnegrznego przegubu nie problem będzie zmierzyć lewą.
I czy przegub wew. W quattro jest taki sam ? Chodzi mi o wersje silnikowe. 2.0, 2.3 i więcej.
I czy przegub wew. W quattro jest taki sam ? Chodzi mi o wersje silnikowe. 2.0, 2.3 i więcej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A wypada przy max skręcie? Ktoś przy wymianie końcówek drążków kierowniczych się nie popisał i pewnie jedna strona jest za bardzo wkręcona i jest skompensowane z drugiej strony co powduje że skręca bardziej w jedną.BzykuPL pisze:i wgl w jedną strone większy skręt jest....
2.6 i 2.6 ma przegub z takim mocowaniem na "gwiazdę": http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/ ... -/$_35.JPG o średnicy 130mm, 2.3 ma 108mm okgrąły a 2.0 100mm też okrągły: http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... SY300_.jpgBzykuPL pisze:W quattro jest taki sam ? Chodzi mi o wersje silnikowe. 2.0, 2.3 i więcej.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 315
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Czy podczas montażu przegubu została założona podkładka (wyprofilowana lekko jak grzybek) - odstającą częścią zewnętrzną w kierunku koła?
Czy podczas montażu przegubu zewnętrznego wcisnąłeś/wbiłeś do kliknięcia?
Miałem podobny przypadek po demontażu przegubu kulowego wahacza w VW T4 - nie zauważyłem, że zabezpieczenie zeskoczyło - dopiero po manewrze cofania na maksymalnie skręconych kołach półoś wyskoczyła z przegubu.
Czy podczas montażu przegubu zewnętrznego wcisnąłeś/wbiłeś do kliknięcia?
Miałem podobny przypadek po demontażu przegubu kulowego wahacza w VW T4 - nie zauważyłem, że zabezpieczenie zeskoczyło - dopiero po manewrze cofania na maksymalnie skręconych kołach półoś wyskoczyła z przegubu.
Sando, podkładka była na miejscu.
maciek889, Mowa o quattro. W quattro przegub wewnętrzny jest okrągły, nie na gwiazdkę. Według katalogu co gość mi podał to pasuje od poj. 2.3 i w dół. Ten co montowałem miał na pudle napisane że jest do golfa 4.
Tak samo przegub zew jest inny w 2.6 w wersji Q i bez. W quattro jest mniejszy i na cieńszą ośkę.
Aktualnie audi poskładane, przecioralem po asfalcie na skręconych kołach przy różnych prędkościach i na wertepach. Puki co wszystko gra. Poza zużytym przegubem wewnętrznym podejrzewam że nie dobiłem zew. do końca dla tego wypadła półoś po wymianie przegubu zew. Ale dlaczego wypadła wczesniej ? nie wiem. Może przez zużycie wew + złe zamontowanie zew. o czym pisałem wczesniej. Teraz wszystko było wyciągnięte, porządnie nabite i nasmarowane.
Puki co fura jeździ. Zobaczmy do kiedy. Jak coś to dam znać.
maciek889, Mowa o quattro. W quattro przegub wewnętrzny jest okrągły, nie na gwiazdkę. Według katalogu co gość mi podał to pasuje od poj. 2.3 i w dół. Ten co montowałem miał na pudle napisane że jest do golfa 4.
Tak samo przegub zew jest inny w 2.6 w wersji Q i bez. W quattro jest mniejszy i na cieńszą ośkę.
Aktualnie audi poskładane, przecioralem po asfalcie na skręconych kołach przy różnych prędkościach i na wertepach. Puki co wszystko gra. Poza zużytym przegubem wewnętrznym podejrzewam że nie dobiłem zew. do końca dla tego wypadła półoś po wymianie przegubu zew. Ale dlaczego wypadła wczesniej ? nie wiem. Może przez zużycie wew + złe zamontowanie zew. o czym pisałem wczesniej. Teraz wszystko było wyciągnięte, porządnie nabite i nasmarowane.
Puki co fura jeździ. Zobaczmy do kiedy. Jak coś to dam znać.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga