Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] quattro. Wypada półoś z przegubu....

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

[B4 2.6 ABC] quattro. Wypada półoś z przegubu....

Post autor: BzykuPL » 01 gru 2015, 12:36

Panowie poratujcie. Ostatnio troche przybielilo i chciałem zobaczyc jak to się lata z takim napędem po białym. No ale jak skręciłem kola i dałem gazu to tylko zachrobotalo i auto przestalo ciągnæć na biegu. Wypadla pòloś, rozerwalo gume, kulki powypadaly. Kupilem nowy i zauważyłem że srodkowa część przegubu była odwrotnie zmontowana jak w nowym (ta co ma sfazowany otwor z wieloklinem na półoś). No i miałem nadzieję że to byl powód tej usterki. Poskladalem wszystko i przesmarowalem przegub wewnętrzny ( ciężko bylo to wszystkk skręcić do kupy bo latwo z niego kulki wypadaly).

No ale skręcilem wszystko, wyjechalem, robilem kola na skręconych kolaw w prawo i w lewo, szybciej i wolniej. Było OK ! No ale jade ostatnio powoli drogą między blokami, zakręt 90 stopni i wpadlem w dziure/uskok w drodze. I coś chruplo pod nogami. Skręcem na parking i jeb... Znowu to samo z tym że teraz sie wysunęła póloś z przegubu bez szkód.

Czy to jest objaw rozwalonego przegubu wew. ? Czy mam coś spitolone w tym zlomie. Luzów w zawieszeniu nie ma a stuka cos na dziurach i wgl w jedną strone większy skręt jest....
Tak czy siak wymieniam przegub wew. Ale mam obawe że to nie od tego...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 01 gru 2015, 12:43

Masz wszystko poskładane jak powinno byc?
Zerknij w rysunki.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 01 gru 2015, 13:47

Wszystko na swoim miejscu...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 01 gru 2015, 14:50

kojarzę, że tam jakieś zabezpieczenie na wieloklinie przed jego wysuwaniem, popytaj mądrzejszych, ja jeszcze osobiście tego nie rozbierałem. Spaykee ostatnio to robił przy mnie, ale nie zapamiętałem.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 01 gru 2015, 16:52

Tak jest tam zabezpieczenie i je zakładałem.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 gru 2015, 07:30

No to nie wiem dlaczego Ci wychodzą półośki... może masz za krótkie?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 02 gru 2015, 10:45

nie zerwalo Ci nigdzie poduszki zadnej ?

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 02 gru 2015, 11:48

Tylko lewa ma ten problem. I wypada przy kole. Poduszki całe bo sprawdzałem.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 gru 2015, 11:48

pomierz te półośki , może masz dwie prawe ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 02 gru 2015, 13:47

Prawe są krótsze ? Wiesz może jaki wymiar powinna mieć lewa bądź prawa ? Bo nie uśmiecha mi się w te deszcze rozbierać wszystkiego, zwłaszcza że samochód stoi pod blokiem. A przy wymianie wewnegrznego przegubu nie problem będzie zmierzyć lewą.


I czy przegub wew. W quattro jest taki sam ? Chodzi mi o wersje silnikowe. 2.0, 2.3 i więcej.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 gru 2015, 11:09

BzykuPL pisze:i wgl w jedną strone większy skręt jest....
A wypada przy max skręcie? Ktoś przy wymianie końcówek drążków kierowniczych się nie popisał i pewnie jedna strona jest za bardzo wkręcona i jest skompensowane z drugiej strony co powduje że skręca bardziej w jedną.
BzykuPL pisze:W quattro jest taki sam ? Chodzi mi o wersje silnikowe. 2.0, 2.3 i więcej.
2.6 i 2.6 ma przegub z takim mocowaniem na "gwiazdę": http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/ ... -/$_35.JPG o średnicy 130mm, 2.3 ma 108mm okgrąły a 2.0 100mm też okrągły: http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... SY300_.jpg
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 315
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Sando » 07 gru 2015, 09:52

Czy podczas montażu przegubu została założona podkładka (wyprofilowana lekko jak grzybek) - odstającą częścią zewnętrzną w kierunku koła?
Czy podczas montażu przegubu zewnętrznego wcisnąłeś/wbiłeś do kliknięcia?
Miałem podobny przypadek po demontażu przegubu kulowego wahacza w VW T4 - nie zauważyłem, że zabezpieczenie zeskoczyło - dopiero po manewrze cofania na maksymalnie skręconych kołach półoś wyskoczyła z przegubu.
B2 CY
B4 1Z
Dużo literatury motoryzacyjnej:
http://chomikuj.pl/chomikos21

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 07 gru 2015, 19:43

Sando, podkładka była na miejscu.

maciek889, Mowa o quattro. W quattro przegub wewnętrzny jest okrągły, nie na gwiazdkę. Według katalogu co gość mi podał to pasuje od poj. 2.3 i w dół. Ten co montowałem miał na pudle napisane że jest do golfa 4.

Tak samo przegub zew jest inny w 2.6 w wersji Q i bez. W quattro jest mniejszy i na cieńszą ośkę.

Aktualnie audi poskładane, przecioralem po asfalcie na skręconych kołach przy różnych prędkościach i na wertepach. Puki co wszystko gra. Poza zużytym przegubem wewnętrznym podejrzewam że nie dobiłem zew. do końca dla tego wypadła półoś po wymianie przegubu zew. Ale dlaczego wypadła wczesniej ? nie wiem. Może przez zużycie wew + złe zamontowanie zew. o czym pisałem wczesniej. Teraz wszystko było wyciągnięte, porządnie nabite i nasmarowane.


Puki co fura jeździ. Zobaczmy do kiedy. Jak coś to dam znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga