[B4 2.6 ABC] quattro. Wypada półoś z przegubu....
[B4 2.6 ABC] quattro. Wypada półoś z przegubu....
Panowie poratujcie. Ostatnio troche przybielilo i chciałem zobaczyc jak to się lata z takim napędem po białym. No ale jak skręciłem kola i dałem gazu to tylko zachrobotalo i auto przestalo ciągnæć na biegu. Wypadla pòloś, rozerwalo gume, kulki powypadaly. Kupilem nowy i zauważyłem że srodkowa część przegubu była odwrotnie zmontowana jak w nowym (ta co ma sfazowany otwor z wieloklinem na półoś). No i miałem nadzieję że to byl powód tej usterki. Poskladalem wszystko i przesmarowalem przegub wewnętrzny ( ciężko bylo to wszystkk skręcić do kupy bo latwo z niego kulki wypadaly).
No ale skręcilem wszystko, wyjechalem, robilem kola na skręconych kolaw w prawo i w lewo, szybciej i wolniej. Było OK ! No ale jade ostatnio powoli drogą między blokami, zakręt 90 stopni i wpadlem w dziure/uskok w drodze. I coś chruplo pod nogami. Skręcem na parking i jeb... Znowu to samo z tym że teraz sie wysunęła póloś z przegubu bez szkód.
Czy to jest objaw rozwalonego przegubu wew. ? Czy mam coś spitolone w tym zlomie. Luzów w zawieszeniu nie ma a stuka cos na dziurach i wgl w jedną strone większy skręt jest....
Tak czy siak wymieniam przegub wew. Ale mam obawe że to nie od tego...
No ale skręcilem wszystko, wyjechalem, robilem kola na skręconych kolaw w prawo i w lewo, szybciej i wolniej. Było OK ! No ale jade ostatnio powoli drogą między blokami, zakręt 90 stopni i wpadlem w dziure/uskok w drodze. I coś chruplo pod nogami. Skręcem na parking i jeb... Znowu to samo z tym że teraz sie wysunęła póloś z przegubu bez szkód.
Czy to jest objaw rozwalonego przegubu wew. ? Czy mam coś spitolone w tym zlomie. Luzów w zawieszeniu nie ma a stuka cos na dziurach i wgl w jedną strone większy skręt jest....
Tak czy siak wymieniam przegub wew. Ale mam obawe że to nie od tego...
Prawe są krótsze ? Wiesz może jaki wymiar powinna mieć lewa bądź prawa ? Bo nie uśmiecha mi się w te deszcze rozbierać wszystkiego, zwłaszcza że samochód stoi pod blokiem. A przy wymianie wewnegrznego przegubu nie problem będzie zmierzyć lewą.
I czy przegub wew. W quattro jest taki sam ? Chodzi mi o wersje silnikowe. 2.0, 2.3 i więcej.
I czy przegub wew. W quattro jest taki sam ? Chodzi mi o wersje silnikowe. 2.0, 2.3 i więcej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A wypada przy max skręcie? Ktoś przy wymianie końcówek drążków kierowniczych się nie popisał i pewnie jedna strona jest za bardzo wkręcona i jest skompensowane z drugiej strony co powduje że skręca bardziej w jedną.BzykuPL pisze:i wgl w jedną strone większy skręt jest....
2.6 i 2.6 ma przegub z takim mocowaniem na "gwiazdę": http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/ ... -/$_35.JPG o średnicy 130mm, 2.3 ma 108mm okgrąły a 2.0 100mm też okrągły: http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... SY300_.jpgBzykuPL pisze:W quattro jest taki sam ? Chodzi mi o wersje silnikowe. 2.0, 2.3 i więcej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Czy podczas montażu przegubu została założona podkładka (wyprofilowana lekko jak grzybek) - odstającą częścią zewnętrzną w kierunku koła?
Czy podczas montażu przegubu zewnętrznego wcisnąłeś/wbiłeś do kliknięcia?
Miałem podobny przypadek po demontażu przegubu kulowego wahacza w VW T4 - nie zauważyłem, że zabezpieczenie zeskoczyło - dopiero po manewrze cofania na maksymalnie skręconych kołach półoś wyskoczyła z przegubu.
Czy podczas montażu przegubu zewnętrznego wcisnąłeś/wbiłeś do kliknięcia?
Miałem podobny przypadek po demontażu przegubu kulowego wahacza w VW T4 - nie zauważyłem, że zabezpieczenie zeskoczyło - dopiero po manewrze cofania na maksymalnie skręconych kołach półoś wyskoczyła z przegubu.
Sando, podkładka była na miejscu.
maciek889, Mowa o quattro. W quattro przegub wewnętrzny jest okrągły, nie na gwiazdkę. Według katalogu co gość mi podał to pasuje od poj. 2.3 i w dół. Ten co montowałem miał na pudle napisane że jest do golfa 4.
Tak samo przegub zew jest inny w 2.6 w wersji Q i bez. W quattro jest mniejszy i na cieńszą ośkę.
Aktualnie audi poskładane, przecioralem po asfalcie na skręconych kołach przy różnych prędkościach i na wertepach. Puki co wszystko gra. Poza zużytym przegubem wewnętrznym podejrzewam że nie dobiłem zew. do końca dla tego wypadła półoś po wymianie przegubu zew. Ale dlaczego wypadła wczesniej ? nie wiem. Może przez zużycie wew + złe zamontowanie zew. o czym pisałem wczesniej. Teraz wszystko było wyciągnięte, porządnie nabite i nasmarowane.
Puki co fura jeździ. Zobaczmy do kiedy. Jak coś to dam znać.
maciek889, Mowa o quattro. W quattro przegub wewnętrzny jest okrągły, nie na gwiazdkę. Według katalogu co gość mi podał to pasuje od poj. 2.3 i w dół. Ten co montowałem miał na pudle napisane że jest do golfa 4.
Tak samo przegub zew jest inny w 2.6 w wersji Q i bez. W quattro jest mniejszy i na cieńszą ośkę.
Aktualnie audi poskładane, przecioralem po asfalcie na skręconych kołach przy różnych prędkościach i na wertepach. Puki co wszystko gra. Poza zużytym przegubem wewnętrznym podejrzewam że nie dobiłem zew. do końca dla tego wypadła półoś po wymianie przegubu zew. Ale dlaczego wypadła wczesniej ? nie wiem. Może przez zużycie wew + złe zamontowanie zew. o czym pisałem wczesniej. Teraz wszystko było wyciągnięte, porządnie nabite i nasmarowane.
Puki co fura jeździ. Zobaczmy do kiedy. Jak coś to dam znać.