Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Stuki na skręconych kołach...

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 22 lip 2013, 11:40

Koledzy mam to samo z obu stron, od pół roku szukam przyczyny, jak coś znajdziecie to napiszcie pozdro :-)
jest: AUDI 80 B4 1.9 TDI 1Z+ (około 130KM)
był: polonez 1.6 GLI LPG
był: golf II 1.6 LPG
było: polo 86c2f 1.4D
był: maluch

cwikla1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lip 2013, 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cwikla1 » 22 lip 2013, 18:02

U mnie były przeguby do wymiany. Stukało przy mocno skręconych kołach

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 22 lip 2013, 20:41

to nie stukot przegubów, tylko uderzenie, jeden duży stuk, przynajmniej u mnie tak jest. zresztą przeguby mam wymienione
jest: AUDI 80 B4 1.9 TDI 1Z+ (około 130KM)
był: polonez 1.6 GLI LPG
był: golf II 1.6 LPG
było: polo 86c2f 1.4D
był: maluch

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 22 lip 2013, 22:03

Ja dalej przyczyny nie znalazłem i mam dokładnie to samo co kolega pawel80b4 tyle że u mnie ten stuk jest kilka razy słychać.
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 22 lip 2013, 22:38

taki pojedynczy stuk to znaczy że łożysko w McPhersonie pada...
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 23 lip 2013, 09:08

Łożyska wymienione, zresztą już chyba wszystko wymieniłem a to dalej stuka. Wczoraj byłem u znajomego mechaniora, twierdzi że to może przypadkiem być od tego że mam żółte sprężyny a amortyzatory zwykłe, co o tym sądzicie?
jest: AUDI 80 B4 1.9 TDI 1Z+ (około 130KM)
był: polonez 1.6 GLI LPG
był: golf II 1.6 LPG
było: polo 86c2f 1.4D
był: maluch

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 23 lip 2013, 12:14

pawel80b4 pisze:byłem u znajomego mechaniora, twierdzi że to może przypadkiem być od tego że mam żółte sprężyny a amortyzatory zwykłe...
zmień mechanika...
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 23 lip 2013, 14:09

Twierdzi że założyłem normalne amortyzatory to powinienem mieć normalne sprężyny, też mi to dziwnie wygląda, ta jego teoria. A masz inny pomysł co by mogło to stukać?
jest: AUDI 80 B4 1.9 TDI 1Z+ (około 130KM)
był: polonez 1.6 GLI LPG
był: golf II 1.6 LPG
było: polo 86c2f 1.4D
był: maluch

Awatar użytkownika
wszystkozajete
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 gru 2012, 17:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wszystkozajete » 23 lip 2013, 15:48

Witam, u mnie to samo już nie mam siły co z tym zrobić, wszystko wymienione a amorki oryginalne wraz z sprężynami. Może sprężyna się obraca w tym swoim gnieździe i strzela.

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 23 lip 2013, 22:52

ktoś musi znać na to sposób skoro jest to przypadłość wielu Audików. mam nadzieję że ktoś nam pomoże
jest: AUDI 80 B4 1.9 TDI 1Z+ (około 130KM)
był: polonez 1.6 GLI LPG
był: golf II 1.6 LPG
było: polo 86c2f 1.4D
był: maluch

Awatar użytkownika
macio_ndm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:59
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Kontakt:

Post autor: macio_ndm » 24 lip 2013, 02:48

Właśnie przeglądam ten temat i widzę że mam dokładnie to samo ( najbardziej słyszalne gdy podjadę pod swoją bramę na skręconych kołach w lewo, otworzę bramę wsiadam ruszam i słychać stuknięcie jakby uderzenie młotka w prawą stronę zawieszenia, bądź gdy wyjeżdżam z parkingu - parkowanie równoległe) .
Dodam że miałem wszystko w zawieszeniu posprawdzane i jest OK, przeguby nowe, jak widzę to nie tylko u mnie występuje ta bolączka :roll: będę śledził temat , może ktoś znajdzie na to lekarstwo ;-)
Mój one(Z)

https://audi80.pl/a80-b4-1z-by-macio ... htm#860182
__________________________________________

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 24 lip 2013, 11:33

tak jak kolega wyżej, dokładnie to samo, najczęściej przy zawracaniu podczas ruszania, u mnie z obu stron wali.
jest: AUDI 80 B4 1.9 TDI 1Z+ (około 130KM)
był: polonez 1.6 GLI LPG
był: golf II 1.6 LPG
było: polo 86c2f 1.4D
był: maluch

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 24 lip 2013, 13:25

Panowie! to co może stukać w takich przypadkach to:
- łożysko na kolumnie mcpersona
- amortyzator we wkładzie
- łączniki stabilizatora
- gumy na stabilizatorze
- sprężyny w kielichach
- wszelkiego rodzaju tuleje
jeżeli to macie sprawdzone i nowe to znaczy że gdzies jest cos źle poskładane, źle dokręcone...
ja tez miałem ten sam problem co Wy... u mnie po wymianie kilku elementów w zawieszeniu zaczęło stukać już po 3 dniach od odebrania auta z serwisu... pojechałem na poprawkę i cisza <ok>

Stuka również jeśli wytłuczone są poduszki pod silnikiem, ale to juz z deczka zbacza z tropu lecz nie zawadzi sprawdzić.
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 24 lip 2013, 13:28

Kolega właśnie mi mówił o luzie amortyzatora we wkładzie, w weekend mam jechać to do niego sprawdzić. Reszta elementów jest ok bo robiłem generalkę całego zawieszenia. Dzięki za podpowiedź <ok>
jest: AUDI 80 B4 1.9 TDI 1Z+ (około 130KM)
był: polonez 1.6 GLI LPG
był: golf II 1.6 LPG
było: polo 86c2f 1.4D
był: maluch

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 24 lip 2013, 20:47

Ja jutro jadę do znajomego na podnośnik słupkowy- auto w górę i element po elemencie do sprawdzenia. Główne podejrzenie pada aktualnie na przegub wewnętrzny.
Jutro dam znać czy coś wyszło ;-)

[ Dodano: 2013-07-25, 09:49 ]
U mnie na 99% tłucze przegub wewnętrzny z prawej strony :-/ Ten 1% to czary :roll:

[ Dodano: 2013-08-09, 12:42 ]
Dziś zmieniłem całą półoś wraz z dwoma przegubami... i? Tłucze dalej :evil: Chyba będę z tym jeździł a jak to "coś" się rozpadnie wtedy wymienię. Metodą prób i błędów mam pół auta na nowych częściach i dalej nic :-/ Myślę jeszcze nad łożyskiem w piaście...
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga