Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wibracje podczas przyspieszenia

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

[B4 1.9 1Z] Wibracje podczas przyspieszenia

Post autor: tiger209 » 01 maja 2016, 16:06

Witam mam taki problem że podczas przyspieszenia np. Na 5 biegu od prędkości 80 do 100km samochód wpadam w takie wibracje powyżej tej prędkości wszystko jest normalnie. Tak jest od trzeciego biegu do piątego w pewnej granicy obrotów. Czy to może być przegub wewnętrzny. I mam jeszcze takie pytanie czy przegub wewnętrzny pasuje od audi 80 B4 2.0

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2016, 21:02

tiger209 pisze:podczas przyspieszenia np. Na 5 biegu od prędkości 80 do 100km samochód wpadam w takie wibracje powyżej tej prędkości wszystko jest normalnie. Tak jest od trzeciego biegu do piątego w pewnej granicy obrotów. Czy to może być przegub wewnętrzny
A odepnij sobie wtyczkę impulsatora w skrzyni ,tak żeby nie działał prędkosciomierz i się przejedż 8-) heheh ...i nastąpił cud ,przestało szarpać ...bo to nie żaden przegub ,tylko brudny nastawnik
Ostatnio zmieniony 01 maja 2016, 21:22 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 maja 2016, 21:19

Obrazek

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 01 maja 2016, 22:30

On nie szarpie tylko wpada w wibracje tak jak by trzeslo cała buda .

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 maja 2016, 22:45

Więc jeśli nie nastawnik , to sprawdź poduszki silnika czy masz ori.
tiger209 pisze:Na 5 biegu od prędkości 80 do 100km
80 km/h to troche niska prędkość jak na 5 bieg.
nie schodź tak nisko obrotami , bo męczysz silnik.
Pojezdzij na trochę wyższych obrotach i obserwuj czy też te wibracje będą.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2016, 23:05

tiger209 pisze:On nie szarpie tylko wpada w wibracje tak jak by trzeslo cała buda .
Nie ma co dywagować czy szarpie ,czy wpada w wibracje ...jeden napisze że wpada w wibracje ,inny że szarpie ,trzeci ze trzęsie budą .Trząść całą budą ,w określonym przedziale obrotów ,z powodu brudnego nastawnika jak najbardziej może .Odepnij impulsator ,Krzysio ci ładnie pokazał na zdjęciu co masz odpiać i będzie wszystko jasne . Objawy opisywane przez ciebie są tak charakterystyczne dla brudnego nastawnika ,że mocno bym sie zdziwił ,gdyby to nie była jego wina.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
trec1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 lut 2015, 18:48
Lokalizacja: Łobżenica

Post autor: trec1990 » 02 maja 2016, 01:04

Witaj! "Czy to może być przegub wewnętrzny?" tak
jeśli masz taką możliwość to sprawdź czy przegub nie ma luzów i sprawdź czy guma jest cała bo generalnie jeśli gumy są całe i nigdy piasek ani nic innego się tam nie dostało to one chyba są "wieczne" jeśli miały kontakt z brudem to mogły się zużyć nabrać luzów i mogą powstać takie wibracje które przenoszą się na kierownicę właśnie przy tych prędkościach. Czy pasuje od 2.0 to nie wiem bezradny_

pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 maja 2016, 08:38

Koledzy mam przy okazji do was pytanie odnośnie impulsatora ale przy Boschu. Miałem juz dawno o to zapytać ale wyleciało z głowy. U mnie nie ma na razie problemu z nastawnikiem , nic nie szarpie itd ale w tamtym roku grzebałem przy tym czujniku i zapomniałem wpiąć wtyczkę. Oczywiście nie pokazywało mi obrotów ale był jaszcze jeden dziwny objaw. Podczas zmiany biegów chyba z 1 na 2 gdy wrzucałem 2 bieg,puszczałem sprzęgło i dodawałem gazu pojawiało sie pojedyncze mocne szarpniecie. Po wpięciu wtyczki wszytko przeszło. Po ponownym wypięciu to samo. Dlaczego tak sie dzieje po odłączeniu impulsatora?

[ Dodano: 2016-05-29, 08:38 ]
Nikt nie wie? Nie wierzę

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 26 wrz 2016, 17:07

hudy pisze:Koledzy mam przy okazji do was pytanie odnośnie impulsatora ale przy Boschu. Miałem juz dawno o to zapytać ale wyleciało z głowy. U mnie nie ma na razie problemu z nastawnikiem , nic nie szarpie itd ale w tamtym roku grzebałem przy tym czujniku i zapomniałem wpiąć wtyczkę. Oczywiście nie pokazywało mi obrotów ale był jaszcze jeden dziwny objaw. Podczas zmiany biegów chyba z 1 na 2 gdy wrzucałem 2 bieg,puszczałem sprzęgło i dodawałem gazu pojawiało sie pojedyncze mocne szarpniecie. Po wpięciu wtyczki wszytko przeszło. Po ponownym wypięciu to samo. Dlaczego tak sie dzieje po odłączeniu impulsatora?

[ Dodano: 2016-05-29, 08:38 ]
Nikt nie wie? Nie wierzę
U mnie jest to samo.
I na tym chyba polega różnica tych impulsatorow, pomiędzy boshem, a pierburgiem.
Nie wiem natomiast czemu akurat tak reaguje...
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 wrz 2016, 17:49

Na jednym z forów otrzymałem taką odpowiedź: przy braku impulsów prędkości jazdy, sterownik silnika szybciej schodzi z obrotów (jak na "przegazówce" na postoju). Gdy impulsator jest podpięty, sterownik wolniej schodzi z obrotów i utrzymuje wyższą prędkość obrotową biegu jałowego. Jak nie wierzysz to zrób eksperyment - rozpędź się do 30-40km/h, wrzuć luz, "przegazuj" i popatrz jak schodzi silnik z obrotów i na jakich obrotach się utrzymuje, a potem powtórz to na postoju i/lub z odpiętym impulsatorem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga