[B4 1.9 1Z] Wibracje podczas przyspieszenia
[B4 1.9 1Z] Wibracje podczas przyspieszenia
Witam mam taki problem że podczas przyspieszenia np. Na 5 biegu od prędkości 80 do 100km samochód wpadam w takie wibracje powyżej tej prędkości wszystko jest normalnie. Tak jest od trzeciego biegu do piątego w pewnej granicy obrotów. Czy to może być przegub wewnętrzny. I mam jeszcze takie pytanie czy przegub wewnętrzny pasuje od audi 80 B4 2.0
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A odepnij sobie wtyczkę impulsatora w skrzyni ,tak żeby nie działał prędkosciomierz i się przejedż 8-) heheh ...i nastąpił cud ,przestało szarpać ...bo to nie żaden przegub ,tylko brudny nastawniktiger209 pisze:podczas przyspieszenia np. Na 5 biegu od prędkości 80 do 100km samochód wpadam w takie wibracje powyżej tej prędkości wszystko jest normalnie. Tak jest od trzeciego biegu do piątego w pewnej granicy obrotów. Czy to może być przegub wewnętrzny
Ostatnio zmieniony 01 maja 2016, 21:22 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma co dywagować czy szarpie ,czy wpada w wibracje ...jeden napisze że wpada w wibracje ,inny że szarpie ,trzeci ze trzęsie budą .Trząść całą budą ,w określonym przedziale obrotów ,z powodu brudnego nastawnika jak najbardziej może .Odepnij impulsator ,Krzysio ci ładnie pokazał na zdjęciu co masz odpiać i będzie wszystko jasne . Objawy opisywane przez ciebie są tak charakterystyczne dla brudnego nastawnika ,że mocno bym sie zdziwił ,gdyby to nie była jego wina.tiger209 pisze:On nie szarpie tylko wpada w wibracje tak jak by trzeslo cała buda .
Witaj! "Czy to może być przegub wewnętrzny?" tak
jeśli masz taką możliwość to sprawdź czy przegub nie ma luzów i sprawdź czy guma jest cała bo generalnie jeśli gumy są całe i nigdy piasek ani nic innego się tam nie dostało to one chyba są "wieczne" jeśli miały kontakt z brudem to mogły się zużyć nabrać luzów i mogą powstać takie wibracje które przenoszą się na kierownicę właśnie przy tych prędkościach. Czy pasuje od 2.0 to nie wiem
pozdrawiam
jeśli masz taką możliwość to sprawdź czy przegub nie ma luzów i sprawdź czy guma jest cała bo generalnie jeśli gumy są całe i nigdy piasek ani nic innego się tam nie dostało to one chyba są "wieczne" jeśli miały kontakt z brudem to mogły się zużyć nabrać luzów i mogą powstać takie wibracje które przenoszą się na kierownicę właśnie przy tych prędkościach. Czy pasuje od 2.0 to nie wiem
pozdrawiam
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Koledzy mam przy okazji do was pytanie odnośnie impulsatora ale przy Boschu. Miałem juz dawno o to zapytać ale wyleciało z głowy. U mnie nie ma na razie problemu z nastawnikiem , nic nie szarpie itd ale w tamtym roku grzebałem przy tym czujniku i zapomniałem wpiąć wtyczkę. Oczywiście nie pokazywało mi obrotów ale był jaszcze jeden dziwny objaw. Podczas zmiany biegów chyba z 1 na 2 gdy wrzucałem 2 bieg,puszczałem sprzęgło i dodawałem gazu pojawiało sie pojedyncze mocne szarpniecie. Po wpięciu wtyczki wszytko przeszło. Po ponownym wypięciu to samo. Dlaczego tak sie dzieje po odłączeniu impulsatora?
[ Dodano: 2016-05-29, 08:38 ]
Nikt nie wie? Nie wierzę
[ Dodano: 2016-05-29, 08:38 ]
Nikt nie wie? Nie wierzę
U mnie jest to samo.hudy pisze:Koledzy mam przy okazji do was pytanie odnośnie impulsatora ale przy Boschu. Miałem juz dawno o to zapytać ale wyleciało z głowy. U mnie nie ma na razie problemu z nastawnikiem , nic nie szarpie itd ale w tamtym roku grzebałem przy tym czujniku i zapomniałem wpiąć wtyczkę. Oczywiście nie pokazywało mi obrotów ale był jaszcze jeden dziwny objaw. Podczas zmiany biegów chyba z 1 na 2 gdy wrzucałem 2 bieg,puszczałem sprzęgło i dodawałem gazu pojawiało sie pojedyncze mocne szarpniecie. Po wpięciu wtyczki wszytko przeszło. Po ponownym wypięciu to samo. Dlaczego tak sie dzieje po odłączeniu impulsatora?
[ Dodano: 2016-05-29, 08:38 ]
Nikt nie wie? Nie wierzę
I na tym chyba polega różnica tych impulsatorow, pomiędzy boshem, a pierburgiem.
Nie wiem natomiast czemu akurat tak reaguje...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Na jednym z forów otrzymałem taką odpowiedź: przy braku impulsów prędkości jazdy, sterownik silnika szybciej schodzi z obrotów (jak na "przegazówce" na postoju). Gdy impulsator jest podpięty, sterownik wolniej schodzi z obrotów i utrzymuje wyższą prędkość obrotową biegu jałowego. Jak nie wierzysz to zrób eksperyment - rozpędź się do 30-40km/h, wrzuć luz, "przegazuj" i popatrz jak schodzi silnik z obrotów i na jakich obrotach się utrzymuje, a potem powtórz to na postoju i/lub z odpiętym impulsatorem.