Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 ABK] Wymiana przegubu zewnętrznego zakończona katastrofą

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

[B4 ABK] Wymiana przegubu zewnętrznego zakończona katastrofą

Post autor: HeavenQueen » 10 paź 2011, 12:58

Witajacie!

Dzisiaj przyszła kolej na wymianę prawego przegubu zewnętrznego. Wszystko szło perfekcyjnie do momentu gdy przyszło do zakładania nowego przegubu...
Ani prośbą ani groźbą ani na gorąco ani nawet przekonywaczem nie chciał wejść gdyż ta sprężynka w rowku go trzymała i nie chciała puścić.
Przyznam otwarcie że walnąłem w to parę razy młotkiem i chyba za mocno. W końcu zrezygnowałem i wsadziłem go bez sprężynki (stary też był bez).
Zmontowałem wszystko, sprawdziłem na luzie czy auto się toczy bez oporów.
Odpalam, wsteczny, jadę 2 metry a tu stuk, coś strzeliło i tyle z jazdy... :shock:
Czyżbym pukaniem młotkiem rozwalił przegub wewnętrzny?

Niedługo się przekonam, ponieważ idę to rozbierać, a piszę ten temat bo mi smutno i źle - jestem cały brudny ze smaru, zmarznięty, w garażu jak po tornadzie a Niunia unieruchomiona - mechanik ze mnie jak z K.D.T. <lol>

jasiu1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 15 wrz 2009, 11:44

Post autor: jasiu1990 » 10 paź 2011, 13:20

Ta sprężynka, czyli tzw. cegier jest tylko zabezpieczeniem żeby nie spadł przegub. Młotem mogłeś uszkodzić przegub zewnętrzny ten co zakłaadałeś. Wewnętrzny to raczej powinien się całkowicie rozlecieć żeby rozłączyć napęd.
[TIP+Q]Wymiana Oleju w skrzyni ZF8HP55AF
Zapraszamy na spoty w PŁOCKU.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 10 paź 2011, 19:02

No ja wiem że ta sprężyna jest zabezpieczeniem, ale jeśli dobrze rozumuje to najpierw się ją zakłada na ośkę a potem na to nabija przegub, który po tej sprężynce "przejeżdża" i ona zostaje z jego drugiej strony, uniemożliwiając swobodne zsunięcie się przegubu z ośki.

Czy można jeździć bez tej sprężynki?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1127
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 paź 2011, 19:12

HeavenQueen pisze:Czy można jeździć bez tej sprężynki?
Jeździć to może i się da, ale obawiam się że przegub będzie latał ja przysłowiowy żyd po pustym sklepie, co się wiąże z nieprzyjemnym dźwiękiem.
HeavenQueen pisze:Ani prośbą ani groźbą ani na gorąco ani nawet przekonywaczem nie chciał wejść gdyż ta sprężynka w rowku go trzymała i nie chciała puścić.
Sam przegub powinien spaść poprzez wkręcenie w niego śruby która odpycha go od wałka(przy czym przegub musi być ustawiony równo do półośki), jak już łoisz młotkiem to przez jakieś drewienko i z wyczuciem.
Przyjrzyj się teraz jak wygląda przegub wewnętrzny, bo podejrzewam że go uszkodziłeś.
Mój Zetorek 1Z+16bit+chip+AFN już pierburg
Soft kostrz, przekładka MUNIOR
sedan-zetor-92-pierwszy-nocny-pokaz-t51931.html
Mała diagnostyka VAG w silnikach 1Z Bosch-Pierburg (błędy, kąt, dawka)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 12 paź 2011, 20:00

axell pisze:Jeździć to może i się da, ale obawiam się że przegub będzie latał ja przysłowiowy żyd po pustym sklepie, co się wiąże z nieprzyjemnym dźwiękiem.
W sumie to jest on na stałe przykręcony do piasty - mam nadzieje że się nie wysunie ośka z przegubu (?).
axell pisze:Sam przegub powinien spaść poprzez wkręcenie w niego śruby która odpycha go od wałka(przy czym przegub musi być ustawiony równo do półośki), jak już łoisz młotkiem to przez jakieś drewienko i z wyczuciem.
Łoić to łoiłem ale zakładając nowy przegub, stary zszedł lekko od śruby.
Z wyczuciem próbowałem ale nie chciał ten nowy choleryk wejść, za nic w świecie. To wziąłem większy młotek i też nie pomogło. Założyłem bez sprężynki.
axell pisze:Przyjrzyj się teraz jak wygląda przegub wewnętrzny, bo podejrzewam że go uszkodziłeś.
Wewnętrzny tak jak podejrzewałem jest urwany. Ale żeby go wyciągnąć to trzeba pół auta rozebrać. No prawie :-P







[ Dodano: 2011-10-12, 19:66 ]
O ja głupi...

Tyle o mnie. Przegub zewnętrzny nie chciał wejść, gdyż nową zawleczke założyłem na starą zawleczkę (nie zauważyłem jej - była równiutka, głęboko i zasmarowana <osohozi>
To głupie przeoczenie kosztowało mnie 215zł i 2 dni pracy.

Wyjąłem pół oś, założyłem nowy przegub wewnętrzny i nowy (drugi) przegub zewnętrzny.
Mam do sprzedania przegub zewnętrzny Kamoka z przebiegiem pięciu metrów (PW), ładnie nasmarowany i raczej w pełni sprawny.

Oczywiście zaistniała sytuacja miała wiele plusów: korzystając w okazji że musiałem zdemontować dwururkę, zastąpiłem ori złącze piękną flanszą z "kwasówki", przy okazji szkoląc się w spawaniu MMA stali nierdzewnej, czyli pierwszy krok do porządnego wydechu jest wykonany.
Drugim plusem jest fakt że dokładnie zbadałem front robót które czekają mnie w zimie, a związane są z wymianą skrzyni biegów na nową CCF'kę.

Ogólnie to <lol>
Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1528
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 paź 2011, 21:38

u mnie tak samo zakonczyla sie wymiana prawego zewnetrznego przegubu wszystko pieknie wymienilem kolo przykrecone ruszam do tylu 5 metrow i uslyszalem strzal dwa razy wiec 1 bieg ruszam jedzie po chwili kolejny raz strzal i konic jazdy.okazalo sie ze wewnetrzny byl juz tak zmechrany ze sie kulki posypaly z racji tej ze zalezalo mi na czasie a nie mialem mozliwosci wjechania na swoj kanal szybko do zaprzyjaznionego mechanika .
Jak zobaczylem jak wyglada wenwtrzny przegub to bylem w szoku byl tak zmasakrowany kolki byly okropnie powydzierane i przegub w srodku tez nie ciekawie wygladal

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4868
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 14 paź 2011, 22:48

tomek1982 pisze:okazalo sie ze wewnetrzny byl juz tak zmechrany ze sie kulki posypaly
Wydaje mi się, że w obu przypadkach nie zawiniło zużycie przegubu, tylko podczas manewrowania półosią, wypadła z wewnętrznego któraś z kulek.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 15 paź 2011, 00:13

Tak mi się wydaje, gdyż koszyk kulek miałem rozerwany.

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 15 paź 2011, 10:36

niestety wygląda na to w obu przypadkach sami sobie zawiniliście przy nabijaniu przegubu zewn. potrzebna jest druga osoba która przytrzyma półoś i musi ona być ustawiona centralnie bo inaczej konczy się to rozwaleniem przegubu wewn.
Nowe cześci do samochodów, dla klubowiczów ceny lepsze niż na Alledrogo!!!!!!!!!!!
Pytaj na Pw

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 17 paź 2011, 18:24

Otóż to, trzeba to robić we dwóch, albo jeszcze lepiej, jak serwisówka przewiduje, wymontować cały wałek. To tylko 6 śrub imbusowych więcej. Można wtedy kulturalnie zadbać o przegub wewnętrzny (czyszczenie, wymiana smaru, ew. manszety).

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1127
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 paź 2011, 18:37

mjerzyk pisze:potrzebna jest druga osoba która przytrzyma półoś
Wymieniałem sam na lewarku i według mnie można to lekko zrobić samemu, ale bez pośpiechu, a podstawa to wyczucie w używaniu młotka ;-)
Mój Zetorek 1Z+16bit+chip+AFN już pierburg
Soft kostrz, przekładka MUNIOR
sedan-zetor-92-pierwszy-nocny-pokaz-t51931.html
Mała diagnostyka VAG w silnikach 1Z Bosch-Pierburg (błędy, kąt, dawka)

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 17 paź 2011, 18:42

ja jak wymieniałem osłone na zewnętrznym to właśnie zauważyłem, że wewnętrzny mi trochę wypadł i rozkręcałem go i wyciągałem. Po odkręceniu przeczyściłem nasmarowałem i skręciłem wszystko do kupy i bez bólu poszło <ok>

tylko co ciekawe z wewnętrznego podczas czyszczenia wylatywały mi wszystkie śruty (tak może być :?: ) ale poskładałem wszystko i cały czas jeździ ok ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 17 paź 2011, 20:06

Wewnętrzny jest przesuwny i nawet w nowym mogą wylecieć śruty.

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 17 paź 2011, 20:24

no teraz już wiem bo po złożeniu wszystkiego hula :) ale przez chwilę myślałem że mi się rozleciał i będzie do wymiany
Obrazek

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4868
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 17 paź 2011, 21:28

HeavenQueen pisze:Wewnętrzny jest przesuwny i nawet w nowym mogą wylecieć śruty.
No przecież to nie jest odlew. Ktoś go w fabryce też składał. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce