Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, ABK, Sedan] Znoszenie samochodu

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

[B4, ABK, Sedan] Znoszenie samochodu

Post autor: dex_1985 » 24 kwie 2014, 09:18

Witam,

Nie wiem czy piszę w dobrym dziale.
Ostatnio zrobiłem dłuższą trasę i zaobserwowałem dziwną rzecz. Otóż, gdy przyśpieszam, samochód delikatnie ściąga na prawą stronę, natomiast gdy puszczę nogę z pedału gazu (auto toczy się na biegu z pewną prędkością), to samochód ściąga na lewą stronę. Wykonując te czynności nie trzymałem kierownicy.
Gdy ją trzymam czuje na rękach lekkie szarpanie podczas przyśpieszania/puszczania nogi z gazu.
Ostatnio wymieniane były końcówki drążków, została zrobiona zbieżność oraz zostały wymienione opony na letnie. Wiem, że przegub zewnętrzny prawy ma lekki luz, ale jeszcze nie strzela przy skręconych kołach, więc zostawiłem go jak jest.
Co to może być?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1030
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 kwie 2014, 16:16

zbieżność ale nie pełną geometrię ? opony używane już ?
Jeśli chodzi o opony używane to są wytarte pod jakimś kątem i mogą ściągać, co do geometrii to zbieżność może być ok a kąty złe i auto może tańczyć na drodze. Kolejna rzecz to tuleje wahaczy jak i wózka należy sprawdzić. Bo luz na nich może się tak objawiać. Jak i mechanizm różnicowy ale na końcu można szukać.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 25 kwie 2014, 07:36

dzikx pisze:zbieżność ale nie pełną geometrię ? opony używane już ?
Jeśli chodzi o opony używane to są wytarte pod jakimś kątem i mogą ściągać, co do geometrii to zbieżność może być ok a kąty złe i auto może tańczyć na drodze. Kolejna rzecz to tuleje wahaczy jak i wózka należy sprawdzić. Bo luz na nich może się tak objawiać. Jak i mechanizm różnicowy ale na końcu można szukać.
Tak, tylko zbieżność, a nie pełną geometrię.
Poniżej dołączam wydruk ze zbieżności. Jest tam poza tym informacja o obecnej geometrii.
Opony: przednie z 2010, tylne z 2007. Prawa tylna bardziej starta od lewej tylnej, dodatkowo ma lekką wypukłość po wewnętrznej stronie. Tyle ewentualnych nieprawidłowości rzuciło mi się w oczy.

Zawieszenie jest w dobrym stanie. Poza końcówkami drążków nic się nie kwalifikowało do wymiany.
Nawiasem zapytam czy wymiana tulei wózka jest drogą czynnością serwisową? Dużo z tym roboty?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1030
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 25 kwie 2014, 20:41

normalny diagnosta czy mechanik przed zbieżnością czy geometrią wjeżdża na szarpaki i sprawdza zawieszenie czy taki zabieg ma sens. Bo Jeśli są luzy to jest to wyrzucenie kasy w błoto. chyba że to jakiś naciągacz po prostu. Jeśli chodzi o tuleje wózka to trochę pracy z tym jest i wskazany kanał albo jakieś najazdy. Co do opon to inne pytanie ty na nich jeździłeś wcześniej i czy wiesz że nie ściągały ?

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 25 kwie 2014, 20:47

dex_1985 pisze:
dzikx pisze:zbieżność ale nie pełną geometrię ? opony używane już ?
Jeśli chodzi o opony używane to są wytarte pod jakimś kątem i mogą ściągać, co do geometrii to zbieżność może być ok a kąty złe i auto może tańczyć na drodze. Kolejna rzecz to tuleje wahaczy jak i wózka należy sprawdzić. Bo luz na nich może się tak objawiać. Jak i mechanizm różnicowy ale na końcu można szukać.
Tak, tylko zbieżność, a nie pełną geometrię.
Poniżej dołączam wydruk ze zbieżności. Jest tam poza tym informacja o obecnej geometrii.
Opony: przednie z 2010, tylne z 2007. Prawa tylna bardziej starta od lewej tylnej, dodatkowo ma lekką wypukłość po wewnętrznej stronie. Tyle ewentualnych nieprawidłowości rzuciło mi się w oczy.

Zawieszenie jest w dobrym stanie. Poza końcówkami drążków nic się nie kwalifikowało do wymiany.
Nawiasem zapytam czy wymiana tulei wózka jest drogą czynnością serwisową? Dużo z tym roboty?
Kolego na pewno coś już skończyło swój żywot jeśli czujesz luzy na kierownicy :) sprawdź sobie końcówki wahaczy:) dodam że ustawianie zbieżności czy geometrii na niesprawnym elementach zawieszenia mija się z celem :) i tak nie będziesz jechać prosto :) ciśnienie w oponach też ma istotne znaczenie:) także na kanał i sprawdzać po kolei, gdzieś coś jest nie tak i trzeba to wymienić.
Jeśli chodzi o wymianę tulei to zależy od ciebie jakie masz zacięcie mechaniczne i zaplecze techniczne:) można to zrobić bez prasy ale jest trochę zabawy i trzeba zwrócić szczególną uwagę aby nie uszkodzić tulei.


Końcówki drążków markowe czy najtańsza chińszczyzna??

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 27 kwie 2014, 09:19

dzikx pisze:normalny diagnosta czy mechanik przed zbieżnością czy geometrią wjeżdża na szarpaki i sprawdza zawieszenie czy taki zabieg ma sens. Bo Jeśli są luzy to jest to wyrzucenie kasy w błoto. chyba że to jakiś naciągacz po prostu. Jeśli chodzi o tuleje wózka to trochę pracy z tym jest i wskazany kanał albo jakieś najazdy. Co do opon to inne pytanie ty na nich jeździłeś wcześniej i czy wiesz że nie ściągały ?
Miesiąc temu robiony był przegląd i diagnosta doczepił się tylko do końcówek drążków. Mechanik zrobił końcówki, a innych nieprawidłowości nie zauważył.
Tak, jeździłem na tych oponach wcześniej i nie zauważyłem znoszeń.
audki pisze: Kolego na pewno coś już skończyło swój żywot jeśli czujesz luzy na kierownicy :) sprawdź sobie końcówki wahaczy:) dodam że ustawianie zbieżności czy geometrii na niesprawnym elementach zawieszenia mija się z celem :) i tak nie będziesz jechać prosto :) ciśnienie w oponach też ma istotne znaczenie:) także na kanał i sprawdzać po kolei, gdzieś coś jest nie tak i trzeba to wymienić.
Jeśli chodzi o wymianę tulei to zależy od ciebie jakie masz zacięcie mechaniczne i zaplecze techniczne:) można to zrobić bez prasy ale jest trochę zabawy i trzeba zwrócić szczególną uwagę aby nie uszkodzić tulei.


Końcówki drążków markowe czy najtańsza chińszczyzna??
Końcówki drążków kupiłem od Lemfordera, także kichy nie ma. :)

A co to są końcówki wahaczy? Pierwsze słyszę... Ma ten element jakąś inną nazwę?



Generalnie mam dwie teorie:
1). Przed kupnem auta (ponad dwa lata temu) sprzedający robił tuleje i sworznie. Podejrzewam, że markowych części nie wsadził. Może tu jest problem.
BTW: czasem coś puknie z przodu z lewej na nierównościach. Wczoraj nasłuchiwałem. :P

2). Opony nie są pierwszej młodości, ani również nie są markowe.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 27 kwie 2014, 09:37

Końcówka wahacz to ten element takie o to cudo
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-audi- ... 16287.html
łączy wahacz ze zwrotnica, przyjrzyj się temu elementowi:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga