Witam,
Nie wiem czy piszę w dobrym dziale.
Ostatnio zrobiłem dłuższą trasę i zaobserwowałem dziwną rzecz. Otóż, gdy przyśpieszam, samochód delikatnie ściąga na prawą stronę, natomiast gdy puszczę nogę z pedału gazu (auto toczy się na biegu z pewną prędkością), to samochód ściąga na lewą stronę. Wykonując te czynności nie trzymałem kierownicy.
Gdy ją trzymam czuje na rękach lekkie szarpanie podczas przyśpieszania/puszczania nogi z gazu.
Ostatnio wymieniane były końcówki drążków, została zrobiona zbieżność oraz zostały wymienione opony na letnie. Wiem, że przegub zewnętrzny prawy ma lekki luz, ale jeszcze nie strzela przy skręconych kołach, więc zostawiłem go jak jest.
Co to może być?
[B4, ABK, Sedan] Znoszenie samochodu
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
zbieżność ale nie pełną geometrię ? opony używane już ?
Jeśli chodzi o opony używane to są wytarte pod jakimś kątem i mogą ściągać, co do geometrii to zbieżność może być ok a kąty złe i auto może tańczyć na drodze. Kolejna rzecz to tuleje wahaczy jak i wózka należy sprawdzić. Bo luz na nich może się tak objawiać. Jak i mechanizm różnicowy ale na końcu można szukać.
Jeśli chodzi o opony używane to są wytarte pod jakimś kątem i mogą ściągać, co do geometrii to zbieżność może być ok a kąty złe i auto może tańczyć na drodze. Kolejna rzecz to tuleje wahaczy jak i wózka należy sprawdzić. Bo luz na nich może się tak objawiać. Jak i mechanizm różnicowy ale na końcu można szukać.
Tak, tylko zbieżność, a nie pełną geometrię.dzikx pisze:zbieżność ale nie pełną geometrię ? opony używane już ?
Jeśli chodzi o opony używane to są wytarte pod jakimś kątem i mogą ściągać, co do geometrii to zbieżność może być ok a kąty złe i auto może tańczyć na drodze. Kolejna rzecz to tuleje wahaczy jak i wózka należy sprawdzić. Bo luz na nich może się tak objawiać. Jak i mechanizm różnicowy ale na końcu można szukać.
Poniżej dołączam wydruk ze zbieżności. Jest tam poza tym informacja o obecnej geometrii.
Opony: przednie z 2010, tylne z 2007. Prawa tylna bardziej starta od lewej tylnej, dodatkowo ma lekką wypukłość po wewnętrznej stronie. Tyle ewentualnych nieprawidłowości rzuciło mi się w oczy.
Zawieszenie jest w dobrym stanie. Poza końcówkami drążków nic się nie kwalifikowało do wymiany.
Nawiasem zapytam czy wymiana tulei wózka jest drogą czynnością serwisową? Dużo z tym roboty?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
normalny diagnosta czy mechanik przed zbieżnością czy geometrią wjeżdża na szarpaki i sprawdza zawieszenie czy taki zabieg ma sens. Bo Jeśli są luzy to jest to wyrzucenie kasy w błoto. chyba że to jakiś naciągacz po prostu. Jeśli chodzi o tuleje wózka to trochę pracy z tym jest i wskazany kanał albo jakieś najazdy. Co do opon to inne pytanie ty na nich jeździłeś wcześniej i czy wiesz że nie ściągały ?
Kolego na pewno coś już skończyło swój żywot jeśli czujesz luzy na kierownicy sprawdź sobie końcówki wahaczy:) dodam że ustawianie zbieżności czy geometrii na niesprawnym elementach zawieszenia mija się z celem i tak nie będziesz jechać prosto ciśnienie w oponach też ma istotne znaczenie:) także na kanał i sprawdzać po kolei, gdzieś coś jest nie tak i trzeba to wymienić.dex_1985 pisze:Tak, tylko zbieżność, a nie pełną geometrię.dzikx pisze:zbieżność ale nie pełną geometrię ? opony używane już ?
Jeśli chodzi o opony używane to są wytarte pod jakimś kątem i mogą ściągać, co do geometrii to zbieżność może być ok a kąty złe i auto może tańczyć na drodze. Kolejna rzecz to tuleje wahaczy jak i wózka należy sprawdzić. Bo luz na nich może się tak objawiać. Jak i mechanizm różnicowy ale na końcu można szukać.
Poniżej dołączam wydruk ze zbieżności. Jest tam poza tym informacja o obecnej geometrii.
Opony: przednie z 2010, tylne z 2007. Prawa tylna bardziej starta od lewej tylnej, dodatkowo ma lekką wypukłość po wewnętrznej stronie. Tyle ewentualnych nieprawidłowości rzuciło mi się w oczy.
Zawieszenie jest w dobrym stanie. Poza końcówkami drążków nic się nie kwalifikowało do wymiany.
Nawiasem zapytam czy wymiana tulei wózka jest drogą czynnością serwisową? Dużo z tym roboty?
Jeśli chodzi o wymianę tulei to zależy od ciebie jakie masz zacięcie mechaniczne i zaplecze techniczne:) można to zrobić bez prasy ale jest trochę zabawy i trzeba zwrócić szczególną uwagę aby nie uszkodzić tulei.
Końcówki drążków markowe czy najtańsza chińszczyzna??
Miesiąc temu robiony był przegląd i diagnosta doczepił się tylko do końcówek drążków. Mechanik zrobił końcówki, a innych nieprawidłowości nie zauważył.dzikx pisze:normalny diagnosta czy mechanik przed zbieżnością czy geometrią wjeżdża na szarpaki i sprawdza zawieszenie czy taki zabieg ma sens. Bo Jeśli są luzy to jest to wyrzucenie kasy w błoto. chyba że to jakiś naciągacz po prostu. Jeśli chodzi o tuleje wózka to trochę pracy z tym jest i wskazany kanał albo jakieś najazdy. Co do opon to inne pytanie ty na nich jeździłeś wcześniej i czy wiesz że nie ściągały ?
Tak, jeździłem na tych oponach wcześniej i nie zauważyłem znoszeń.
Końcówki drążków kupiłem od Lemfordera, także kichy nie ma.audki pisze: Kolego na pewno coś już skończyło swój żywot jeśli czujesz luzy na kierownicy sprawdź sobie końcówki wahaczy:) dodam że ustawianie zbieżności czy geometrii na niesprawnym elementach zawieszenia mija się z celem i tak nie będziesz jechać prosto ciśnienie w oponach też ma istotne znaczenie:) także na kanał i sprawdzać po kolei, gdzieś coś jest nie tak i trzeba to wymienić.
Jeśli chodzi o wymianę tulei to zależy od ciebie jakie masz zacięcie mechaniczne i zaplecze techniczne:) można to zrobić bez prasy ale jest trochę zabawy i trzeba zwrócić szczególną uwagę aby nie uszkodzić tulei.
Końcówki drążków markowe czy najtańsza chińszczyzna??
A co to są końcówki wahaczy? Pierwsze słyszę... Ma ten element jakąś inną nazwę?
Generalnie mam dwie teorie:
1). Przed kupnem auta (ponad dwa lata temu) sprzedający robił tuleje i sworznie. Podejrzewam, że markowych części nie wsadził. Może tu jest problem.
BTW: czasem coś puknie z przodu z lewej na nierównościach. Wczoraj nasłuchiwałem.
2). Opony nie są pierwszej młodości, ani również nie są markowe.
Końcówka wahacz to ten element takie o to cudo
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-audi- ... 16287.html
łączy wahacz ze zwrotnica, przyjrzyj się temu elementowi:)
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-audi- ... 16287.html
łączy wahacz ze zwrotnica, przyjrzyj się temu elementowi:)