B4 1,9 TDI 1z nastawnik pompy
B4 1,9 TDI 1z nastawnik pompy
Witam kolegów mam takie pytanko mam u siebie problem z nastawnikiem był robiony 100,000 km temu i teraz na nowo trzeba go zrobić powiedzcie mi czy np można go wymienić na nowy żeby za jakiś czas znowu go nierobić czy jest to wogóle opłacalne czy lepiej zrobić i jeździć dalej? i czy to notmalne żeby po tylu kilometrach go robić ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa
masz auto na piterburgu czy bosch? jeżeli przejechałeś 100km i masz piterburga przepływke to poprostu masz to żle wyczyszczone ktoś cię nabrał i tyle kolego:) a jęśli masz przepływke bosch to nie da się jej wyczyścić choć są ludzi którzy to naprawiają - wymiana płytki itd. więc jaki masz osprzęt w aucie ?marek6572 pisze:Witam kolegów mam takie pytanko mam u siebie problem z nastawnikiem był robiony 100,000 km temu i teraz na nowo trzeba go zrobić powiedzcie mi czy np można go wymienić na nowy żeby za jakiś czas znowu go nierobić czy jest to wogóle opłacalne czy lepiej zrobić i jeździć dalej? i czy to notmalne żeby po tylu kilometrach go robić ?
piszesz 100 km czy 100 tyś km ? jak 100 tyś to daj do wyczyszczenia jeśli ci przerywa itd. nastawnika nie trzeba wymieniać tylko porządnie wyczyścić , pozatym jeśli masz takie objawy sprawdz i wyczyść czujnik położenia wału, objawy podobne co nastawnik a czujnik znajduje się obok filtra oleju wkecony w bok, i sprawdz też kabel od niego czy jest cały
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nastawnik indukcyjny,jak sama nazwa mówi , działa z grubsza rzecz ujmując ,na zasadzie indukcji pola magnetycznego .A co za tym idzie nie posiada w zasadzie ,żadnych trących o siebie elementów które mogły by się zużyć .Mogą się jedynie zanieczyścić (co najczęściej występuje przy przebiegu ok.300 tys )i przycinać z tego powodu .Jedyną rzeczą która może paść w nastawniku, jest czujnik temp.paliwa i tyle .Wymiana nastawnika indukcyjnego na nowy ,to wyrzucenie ok.1600zł w błoto ,bo wyczyszczony i dobrze złożony stary nastawnik ,w niczym nie ustępuje nowemu .100 tys przebiegu to dla jednych dużo ,dla drugich mało ,ja nalężę do tych pierwszych i dla mnie to dużo .Jak chcesz się upewnić że to nastawnik ,zrób test z wypietą wtyczką impulsatora w skrzyni i wszystko bedzie jasne <ok>marek6572 pisze:Mam oczywiście Pierburga i tak zrobiłem po czyszczeniu nastawnika 100,000 km no i niewiem czy dać znowu czyścić czy można to wymienić na nowe no i może ktoś wie ile kosztuje taki nowy jeśli taką operację można zrobić?
Myślę że kolega Munior Ci wszystko jasno wytłumaczył, daj wyczyścić i ciesz się z jazdy, a jak masz za dużo kasy to daj na forum i inne dobre cele niż wydawać na nową część a stara tak samo dobra wypniesz wtyczke i wszystko będzie jasne.A 100 tyś to dużo przejechane km więc czas na pozbycie sie syfu i kolejne 100 tyś jazdy maszMUNIOR pisze:Nastawnik indukcyjny,jak sama nazwa mówi , działa z grubsza rzecz ujmując ,na zasadzie indukcji pola magnetycznego .A co za tym idzie nie posiada w zasadzie ,żadnych trących o siebie elementów które mogły by się zużyć .Mogą się jedynie zanieczyścić (co najczęściej występuje przy przebiegu ok.300 tys )i przycinać z tego powodu .Jedyną rzeczą która może paść w nastawniku, jest czujnik temp.paliwa i tyle .Wymiana nastawnika indukcyjnego na nowy ,to wyrzucenie ok.1600zł w błoto ,bo wyczyszczony i dobrze złożony stary nastawnik ,w niczym nie ustępuje nowemu .100 tys przebiegu to dla jednych dużo ,dla drugich mało ,ja nalężę do tych pierwszych i dla mnie to dużo .Jak chcesz się upewnić że to nastawnik ,zrób test z wypietą wtyczką impulsatora w skrzyni i wszystko bedzie jasne <ok>