Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B4 1,9 TDI 1z nastawnik pompy

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

B4 1,9 TDI 1z nastawnik pompy

Post autor: marek6572 » 03 sty 2011, 00:21

Witam kolegów mam takie pytanko mam u siebie problem z nastawnikiem był robiony 100,000 km temu i teraz na nowo trzeba go zrobić powiedzcie mi czy np można go wymienić na nowy żeby za jakiś czas znowu go nierobić czy jest to wogóle opłacalne czy lepiej zrobić i jeździć dalej? i czy to notmalne żeby po tylu kilometrach go robić ?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 03 sty 2011, 00:24

Trochę na nim przejechałeś taniej będzie wyczyścić niż kupić nowy ;-) no i zależy jak był zrobiony wyczyszczony ;-)

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 03 sty 2011, 08:10

kolega pewnie chciał podać liczbę 100 km

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 03 sty 2011, 09:42

marek6572 pisze:Witam kolegów mam takie pytanko mam u siebie problem z nastawnikiem był robiony 100,000 km temu i teraz na nowo trzeba go zrobić powiedzcie mi czy np można go wymienić na nowy żeby za jakiś czas znowu go nierobić czy jest to wogóle opłacalne czy lepiej zrobić i jeździć dalej? i czy to notmalne żeby po tylu kilometrach go robić ?
masz auto na piterburgu czy bosch? jeżeli przejechałeś 100km i masz piterburga przepływke to poprostu masz to żle wyczyszczone ktoś cię nabrał i tyle kolego:) a jęśli masz przepływke bosch to nie da się jej wyczyścić choć są ludzi którzy to naprawiają - wymiana płytki itd. więc jaki masz osprzęt w aucie ?

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 03 sty 2011, 10:48

Mam oczywiście Pierburga i tak zrobiłem po czyszczeniu nastawnika 100,000 km no i niewiem czy dać znowu czyścić czy można to wymienić na nowe no i może ktoś wie ile kosztuje taki nowy jeśli taką operację można zrobić?. A może 100,000 to duża liczba km jak na jedno czyszczenie?

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 03 sty 2011, 10:59

piszesz 100 km czy 100 tyś km ? jak 100 tyś to daj do wyczyszczenia jeśli ci przerywa itd. nastawnika nie trzeba wymieniać tylko porządnie wyczyścić , pozatym jeśli masz takie objawy sprawdz i wyczyść czujnik położenia wału, objawy podobne co nastawnik a czujnik znajduje się obok filtra oleju wkecony w bok, i sprawdz też kabel od niego czy jest cały

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 03 sty 2011, 11:24

100 tys km. Myślę , ze napewno nastawnik bo silnik nierówno chodzi falują obroty i w jednym przedziale obrotów tak sie dzieje miedzy 1800 a 2000.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 03 sty 2011, 11:37

olej to i nie zawracaj sobie głowy głupotami
daj do wyczyszczenia i ciesz sie z jazdy 100tys to nie jest źle niektórym tutaj na forum tak robili ze po 10tyś było to samo.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 sty 2011, 19:38

marek6572 pisze:Mam oczywiście Pierburga i tak zrobiłem po czyszczeniu nastawnika 100,000 km no i niewiem czy dać znowu czyścić czy można to wymienić na nowe no i może ktoś wie ile kosztuje taki nowy jeśli taką operację można zrobić?
Nastawnik indukcyjny,jak sama nazwa mówi , działa z grubsza rzecz ujmując ,na zasadzie indukcji pola magnetycznego .A co za tym idzie nie posiada w zasadzie ,żadnych trących o siebie elementów które mogły by się zużyć .Mogą się jedynie zanieczyścić (co najczęściej występuje przy przebiegu ok.300 tys )i przycinać z tego powodu .Jedyną rzeczą która może paść w nastawniku, jest czujnik temp.paliwa i tyle .Wymiana nastawnika indukcyjnego na nowy ,to wyrzucenie ok.1600zł w błoto ,bo wyczyszczony i dobrze złożony stary nastawnik ,w niczym nie ustępuje nowemu .100 tys przebiegu to dla jednych dużo ,dla drugich mało ,ja nalężę do tych pierwszych i dla mnie to dużo .Jak chcesz się upewnić że to nastawnik ,zrób test z wypietą wtyczką impulsatora w skrzyni i wszystko bedzie jasne <ok>
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 04 sty 2011, 10:17

MUNIOR pisze:Nastawnik indukcyjny,jak sama nazwa mówi , działa z grubsza rzecz ujmując ,na zasadzie indukcji pola magnetycznego .A co za tym idzie nie posiada w zasadzie ,żadnych trących o siebie elementów które mogły by się zużyć .Mogą się jedynie zanieczyścić (co najczęściej występuje przy przebiegu ok.300 tys )i przycinać z tego powodu .Jedyną rzeczą która może paść w nastawniku, jest czujnik temp.paliwa i tyle .Wymiana nastawnika indukcyjnego na nowy ,to wyrzucenie ok.1600zł w błoto ,bo wyczyszczony i dobrze złożony stary nastawnik ,w niczym nie ustępuje nowemu .100 tys przebiegu to dla jednych dużo ,dla drugich mało ,ja nalężę do tych pierwszych i dla mnie to dużo .Jak chcesz się upewnić że to nastawnik ,zrób test z wypietą wtyczką impulsatora w skrzyni i wszystko bedzie jasne <ok>
Myślę że kolega Munior Ci wszystko jasno wytłumaczył, daj wyczyścić i ciesz się z jazdy, a jak masz za dużo kasy to daj na forum i inne dobre cele niż wydawać na nową część a stara tak samo dobra :-P wypniesz wtyczke i wszystko będzie jasne.A 100 tyś to dużo przejechane km więc czas na pozbycie sie syfu i kolejne 100 tyś jazdy masz :-D

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 04 sty 2011, 11:33

Dzięki za dogłębne wyjaśnienie problemu w najbliższym czasie wyczyszczę nastawnik pozdrawiam wszystkich :->

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 sty 2011, 09:55

hm.. zależy co ile wymieniasz filtr i na jakim paliwie jeździsz :lol: ja mam jeszcze filtr wstępny a i tak wymieniam filtry paliwa co jakieś 15tys. ;-)

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 05 sty 2011, 13:36

Gibaj mógłbyś przesłać jakąś fotke z tym filtrem wstepnym?
No i napisac z czego ten filtr jest?
A czy np. zanieczyszczony nastawnik może poodować to że auto nieco gorzej odpala?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 sty 2011, 14:16

raczej nie jeśli już to kąt wtrysku,słaby aku i spalone świece :-/ ok idę zrobię zdjęcie i ci wstawię <ok> p.s. jechałem wczoraj przez Prudnik (to ten okolice Przemyśla?)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 sty 2011, 14:22

_uwaga

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga