Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] [Avant] cieknąca pompa wtryskowa.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

[B4 1.9 1Z] [Avant] cieknąca pompa wtryskowa.

Post autor: antares2000 » 06 paź 2016, 23:50

Witam kolegów i koleżanki :)
Mam problem z przeciekiem paliwa na pompie. Dokładnie na przelewie powrotu (foto poniżej). Cieknie paliwo spod uszczelek miedzianych.

Czy może mi ktoś powiedzieć jaki rozmiar jest tych uszczelek? Szukałem w ETKA 7.2 i pompy z górnym przelewem nie znalazłem :(

Jak ktoś wie, jaki jest rozmiar, to proszę o info.

Acha i jeszcze jedno pytanko, czy bez problemu sam mogę odkręcić króciec górnego przelewu i wymienić uszczelki, czy trzeba z tym udać się do pompiarza?

Widok przelewu:
Obrazek

Typ pompy:
Obrazek

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 07 paź 2016, 00:42

N0138128 w ASO ok. złotówkę sztuka

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 07 paź 2016, 00:56

tamto2007 pisze:N0138128 w ASO ok. złotówkę sztuka
A rozmiary może znasz?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 paź 2016, 07:43

tamto2007 pisze:A rozmiary może znasz?
12x15.5x1.5mm

Materiał: miedz
Grubosć [mm]: 1,5
żrednica zewnętrzna [mm]: 15,5
żrednica wewnętrzna [mm]: 12

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2016, 09:00

antares2000 pisze:Mam problem z przeciekiem paliwa na pompie. Dokładnie na przelewie powrotu (foto poniżej). Cieknie paliwo spod uszczelek miedzianych.
Uszczelki miedziane to nie guma ,nie starzeją się i nie parcieją ,więc wystarczy mocniej dokręcić.Tym bardziej jak nie były ruszane i nagle zaczęło ciec,to na pewno nie z pod nich .W 99,9 % przypadków ,sprawcą wycieku są wężyki ,bo widzę że masz jakiś z seri"plastikowych" ...o ile to zdjęcie twojej pompy ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 07 paź 2016, 12:45

No tak ale za 2 złote przynajmniej będzie wiadomo, że uszczelki są OK

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 07 paź 2016, 14:28

MUNIOR pisze:wystarczy mocniej dokręcić
próbowałem dokręcić ale to nie na wiele się zdało. Ograniczają mnie wężyki. Po prostu gdybym jeszcze bardziej dokręcił to wyjście na weżyk miałbym pod kątem prostym w stosunku do przewodu paliwowego powrotu.
Stąd mój wniosek, że lepiej będzie jak dam nowe podkładki, przynajmniej będą one nie wygniecione w stosunku do starych
MUNIOR pisze:sprawcą wycieku są wężyki ,bo widzę że masz jakiś z seri"plastikowych"
na wężykach też ciekło ale dokręciłem obejmy i ustało..
MUNIOR pisze:o ile to zdjęcie twojej pompy ;-)
tak to djęcie mojej pompy... a tak wracając to co miałeś na myśli pisząc o wężykach "z serii plastikowych" ?
Czy są jakieś inne w tym miejscu? U mnie oba przewody biegnące z filtra zasilający i powrót to plaskiki.

[ Dodano: 2016-10-07, 14:28 ]
Krzysiek 84 pisze:2x15.5x1.5mm

Materiał: miedz
Grubosć [mm]: 1,5
żrednica zewnętrzna [mm]: 15,5
żrednica wewnętrzna [mm]: 12
wielkie dzieki piwoa80

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2016, 15:43

antares2000 pisze:próbowałem dokręcić ale to nie na wiele się zdało. Ograniczają mnie wężyki. Po prostu gdybym jeszcze bardziej dokręcił to wyjście na weżyk miałbym pod kątem prostym w stosunku do przewodu paliwowego powrotu.
Przecież metalowy króćiec na węzyki nie jest zespolony ze śrubą którą dokręcasz ,więc wystarczy go przytrzymać przy dokręcaniu i jest tam gdzie chcemy .A jak kręci się przy dokrecaniu ,to popuszczasz ,ustawiasz jak ci pasuje i dokręcasz ...bać się że zerwiesz gwint nie musisz ,bo co prawda dekielek aluminiowy ,ale jest mosięzna wstawka z gwintem
antares2000 pisze: co miałeś na myśli pisząc o wężykach "z serii plastikowych"
''Plastikowe" twardniejące a w związku z tym cieknące .Plastikowe przezroczyste jak najbardziej ale tylko te co są ori ,czyli z filtra do pompy ...na przelewach wtryskiwaczy nie radzę takich zakladać ,bo wycieki gwarantowane jak stwardnieją.Te nowe przezroczyste wezyki "paliwowe " kupione w sklepie ,nie nadają się kompletnie do niczego ,bo w krótkim czasie twardnieją na kamień
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 07 paź 2016, 16:29

MUNIOR pisze:metalowy króćiec na węzyki nie jest zespolony ze śrubą którą dokręcasz ,więc wystarczy go przytrzymać przy dokręcaniu
tego nie wiedziałem... dzieki MUNIOR za info piwoa80
MUNIOR pisze:na przelewach wtryskiwaczy nie radzę takich zakladać ,bo wycieki gwarantowane jak stwardnieją

to nie są zwykłe wężyki :) te akurat wężyki mam z drukarek stosowanych w przemyśle spożywczym do napisów na folii... serwisuje takie drukarki... te wężyki wytrzymują temp. do 350 stC, mam je już prawie dwa lata i mimo iż nie są już białe jak na początku to nie zesztywniały na kamień. Na razie są ok - na przelewach mam sucho :D
Ostatnio zmieniony 07 paź 2016, 17:41 przez antares2000, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 paź 2016, 17:15

antares2000 pisze:a tak wracając to co miałeś na myśli pisząc o wężykach "z serii plastikowych" ?
Jak są twarde to będzie sączyła się ropa.

Kup wężyki przelewów GATES 3,2 mm , koszt z 8 zł za metr
lub silikony
http://fmic.pl/przewody-podcisnienia/19 ... m-3mm.html

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 07 paź 2016, 18:33

Krzysiek 84 pisze:Kup wężyki przelewów GATES 3,2 mm , koszt z 8 zł za metr
lub silikony
dzięki za linka... silikonowe są fajne tylko szkoda że w nich nic nie widać, ja wolę mieć przezroczyste weżyki bo przynajmniej widzę, gdzie idą pęcherzyki powietrza w razie "W"

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 paź 2016, 20:37

Do przelewów wtryskiwaczy nie sa potrzebne przezroczyste przewody.

Przezroczysty wystarczy ori który masz na zasilaniu i powrocie paliwa, to w zupełności wystarczy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2016, 20:40

Krzysiek 84 pisze:Do przelewów wtryskiwaczy nie sa potrzebne przezroczyste przewody.

Przezroczysty wystarczy ori który masz na zasilaniu i powrocie paliwa, to w zupełności wystarczy.
Dokładnie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 08 paź 2016, 05:42

Krzysiek 84 pisze:Do przelewów wtryskiwaczy nie sa potrzebne przezroczyste przewody.
MUNIOR pisze:Dokładnie
Ja mam inne zdanie na ten temat :)
Ostatnio zmieniony 10 paź 2016, 14:36 przez antares2000, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 paź 2016, 07:11

antares2000 pisze:Ja ma inne zdanie na ten temat :)
Jak uważasz , z niecierpliwością czekamy na porządne mrozy , może wtedy zmienisz zdanie i te przewody piwoa80 piwoa80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga