[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ale sam pomiar kupionego zaworka też zajmuje nieco czasu (przy odrobinie wprawy korekcja zajmie niewiele więcej czasu)...
Bo chyba sprawdzasz jakoś to co montujesz skoro zakładasz używki...
Bo chyba sprawdzasz jakoś to co montujesz skoro zakładasz używki...
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ta dyskusja nie ma sensu :roll: Nikt o zdrowych zmysłach ,nie kupi głupiego zaworka, za jakieś wziąte z kosmosu kwoty rzędu 450 czy 200zł ,bo za pierwszą z tych kwot ,można kupić dwie kompletne pompy wtryskowe .Kto ma dużo wolnego czasu ,może sobie naprawiać i reanimować na co tylko ma ochotę ,kto nie ma czasu ,nie bedzie tego robił ... proste <ok> i nie podlegające dyskusji .Ja jakbym chciał reanimować wszstkie uszkodzone graty ,które mam ,nie miał bym czasu na nic innego Ale "reanimatorom " ,dzielącym się szczegółami " reanimacji" ,należą się wyrazy szacunku ,za wytrwałość i cierpliwość 8-)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 16:16 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Według mnie ideą forum jest pomaganie ludziom, którzy albo nie mają dostępu do "rzetelnych" mechaników albo mają trochę kilometrów do speców z forum.
Przedstawiona przeze mnie metoda jest niemal darmowa i skierowana do ludzi, którzy chcą wiedzieć nieco więcej o swojej niuni niż tylko typoszereg czy podstawowe wskazania VAG. No i satysfakcja również jest bezcenna <ok>
Mój wpis nie jest skierowany do speców i znawców pomp VP37, bo wyrobili sobie już swoją opinię i mają swoje metody działania więc dyskusja tu nie ma najmniejszego sensu.
Chciałem pokazać, że temat "ciśnienie wewnętrzne pompy" nie jest aż tak straszny a sprowadza się jedynie do faktu by sprężynka w zaworku była cała. Jeżeli tak jest można śmiało ów zaworek zreanimować.
Szczerze jestem absolutnym przeciwnikiem kupowania części, które jednak w jakiś sposób można naprawić.
Przedstawiona przeze mnie metoda jest niemal darmowa i skierowana do ludzi, którzy chcą wiedzieć nieco więcej o swojej niuni niż tylko typoszereg czy podstawowe wskazania VAG. No i satysfakcja również jest bezcenna <ok>
Mój wpis nie jest skierowany do speców i znawców pomp VP37, bo wyrobili sobie już swoją opinię i mają swoje metody działania więc dyskusja tu nie ma najmniejszego sensu.
Chciałem pokazać, że temat "ciśnienie wewnętrzne pompy" nie jest aż tak straszny a sprowadza się jedynie do faktu by sprężynka w zaworku była cała. Jeżeli tak jest można śmiało ów zaworek zreanimować.
Szczerze jestem absolutnym przeciwnikiem kupowania części, które jednak w jakiś sposób można naprawić.
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Panowie od czego jeszcze zależy ciśnienie w pompie? Mam 1z na boschu i nie umiem się połaczyć z vagiem przez co też nie potrafię zrobic logów dynamicznych ; :cry:
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 23:14 przez gazela93, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Oprócz pracy zaworków minimalnego i maksymalnego ciśnienia wpływ ma także wyeksploatowanie pompy i jej wewnętrzna szczelność (czy po prostu coś nie cieknie) oraz obecność powietrza w wężach zasilających paliwowych.
Co do problemów z połączeniem nie ten temat.
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
Co do problemów z połączeniem nie ten temat.
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeżeli masz Pierburga wchodzisz w grupę 004 a następnie w Basic Settings.
Kąt BTDC (zadany) ma być spełniony przez ATDC.
No i w grupie 000 w drugim polu nie może być różnicy między pracą w MB i BS (czy właściwie ustawiony statyczny kąt wtrysku). Jeżeli będą zbyt duże różnice zaworek N108 nawet na jałowych obrotach już będzie "nadrabiał" (widać to w grupie 004 w procentach otwarcia) czego później (przy większym obciążeniu i wyższych obrotach) może mu zabraknąć bo ma swoje granice.
A co się dzieje że padło zainteresowanie na ciśnienie wewnętrzne pompy?
Inna metoda to jeżeli chodzi o zawór zwrotny to kompresor z manometrem. Tak koło 4-4.5 barów powinien trzymać i w tym momencie zaczynać upuszczać. 5 też nie będzie tragedii. Jak się zapiecze i duuuużo więcej trzyma to paliwo robi się gorące i zaczyna mocniej dymić.
Co nie jest oczywiście jedyną przyczyną dymienia a jedną z wielu...
Kąt BTDC (zadany) ma być spełniony przez ATDC.
No i w grupie 000 w drugim polu nie może być różnicy między pracą w MB i BS (czy właściwie ustawiony statyczny kąt wtrysku). Jeżeli będą zbyt duże różnice zaworek N108 nawet na jałowych obrotach już będzie "nadrabiał" (widać to w grupie 004 w procentach otwarcia) czego później (przy większym obciążeniu i wyższych obrotach) może mu zabraknąć bo ma swoje granice.
A co się dzieje że padło zainteresowanie na ciśnienie wewnętrzne pompy?
Inna metoda to jeżeli chodzi o zawór zwrotny to kompresor z manometrem. Tak koło 4-4.5 barów powinien trzymać i w tym momencie zaczynać upuszczać. 5 też nie będzie tragedii. Jak się zapiecze i duuuużo więcej trzyma to paliwo robi się gorące i zaczyna mocniej dymić.
Co nie jest oczywiście jedyną przyczyną dymienia a jedną z wielu...
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 23:17 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Czyli start baud w ustawieniach w programie Vag na 240 i żeby porty COM się zgadzały (w systemie i ustawieniach w Vag-com).
W grupie 000 należałoby zacząć od sprawdzenia kąta wtrysku.
W sumie opisałem nieco wyżej jak w grupie 000 ma być. Drugie pole i w Measuring Block ma być 45-51 i jak wciśniesz Basic Settings ma być tak samo.
Jak jest duża zmiana w pracy auta i w wartości wyświetlanej kąt do korekcji.
no i na ciepłym dawka między 15 a 30.
W grupie 000 należałoby zacząć od sprawdzenia kąta wtrysku.
W sumie opisałem nieco wyżej jak w grupie 000 ma być. Drugie pole i w Measuring Block ma być 45-51 i jak wciśniesz Basic Settings ma być tak samo.
Jak jest duża zmiana w pracy auta i w wartości wyświetlanej kąt do korekcji.
no i na ciepłym dawka między 15 a 30.
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skąd wiesz że jest większa :?: skoro <ok>gazela93 pisze:mam wrażenie, że pompa nie wydala od momenty gdy była robiona (wymieniane uszczelki) auto teraz jakoś nie ciągnie a dawka jest i tak większa niż wcześniej
Jak się nie połączyłeś ,to raczej dawki nie widziałeś I czemu akurat myślisz ,że winne tego stanu rzeczy ,jest ciśnienie wewnętrzne :?: Akurat ta przyczyna ,jest najmniej prawdopodobnagazela93 pisze: Mam 1z na boschu i nie umiem się połaczyć z vagiem
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
Francis1982 - w pompach z górnym przelewem (bosch) jest ta sama zasada w pracy metodach sprawdzania zaworka powrotnego?Francis1982 pisze: Inna metoda to jeżeli chodzi o zawór zwrotny to kompresor z manometrem. Tak koło 4-4.5 barów powinien trzymać i w tym momencie zaczynać upuszczać. 5 też nie będzie tragedii. Jak się zapiecze i duuuużo więcej trzyma to paliwo robi się gorące i zaczyna mocniej dymić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak ,podpinamy szczelnie pod sprężarkę i przy sprawnym zaworku, na manometrze ciśnienie rośnie od ok.4-5 barów ,po czym zaworek puszcza i dalej nie rośnie ,a te 4-5 barów się utrzymuje ....Przy niesprawnym ,zwykle ciśnienie puszcza znacznie wcześniej ,czasem mamy "przelot " bez oporu ,albo jest zapieczony i ciśnienie rośnie grubo powyżej 7 -8 barów 8-)w pompach z górnym przelewem (bosch) jest ta sama zasada w pracy metodach sprawdzania zaworka powrotnego?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, 21:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga