[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ta dyskusja nie ma sensu :roll: Nikt o zdrowych zmysłach ,nie kupi głupiego zaworka, za jakieś wziąte z kosmosu kwoty rzędu 450 czy 200zł ,bo za pierwszą z tych kwot ,można kupić dwie kompletne pompy wtryskowe .Kto ma dużo wolnego czasu ,może sobie naprawiać i reanimować na co tylko ma ochotę ,kto nie ma czasu ,nie bedzie tego robił ... proste <ok> i nie podlegające dyskusji .Ja jakbym chciał reanimować wszstkie uszkodzone graty ,które mam ,nie miał bym czasu na nic innego Ale "reanimatorom " ,dzielącym się szczegółami " reanimacji" ,należą się wyrazy szacunku ,za wytrwałość i cierpliwość 8-)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 16:16 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Według mnie ideą forum jest pomaganie ludziom, którzy albo nie mają dostępu do "rzetelnych" mechaników albo mają trochę kilometrów do speców z forum.
Przedstawiona przeze mnie metoda jest niemal darmowa i skierowana do ludzi, którzy chcą wiedzieć nieco więcej o swojej niuni niż tylko typoszereg czy podstawowe wskazania VAG. No i satysfakcja również jest bezcenna <ok>
Mój wpis nie jest skierowany do speców i znawców pomp VP37, bo wyrobili sobie już swoją opinię i mają swoje metody działania więc dyskusja tu nie ma najmniejszego sensu.
Chciałem pokazać, że temat "ciśnienie wewnętrzne pompy" nie jest aż tak straszny a sprowadza się jedynie do faktu by sprężynka w zaworku była cała. Jeżeli tak jest można śmiało ów zaworek zreanimować.
Szczerze jestem absolutnym przeciwnikiem kupowania części, które jednak w jakiś sposób można naprawić.
Przedstawiona przeze mnie metoda jest niemal darmowa i skierowana do ludzi, którzy chcą wiedzieć nieco więcej o swojej niuni niż tylko typoszereg czy podstawowe wskazania VAG. No i satysfakcja również jest bezcenna <ok>
Mój wpis nie jest skierowany do speców i znawców pomp VP37, bo wyrobili sobie już swoją opinię i mają swoje metody działania więc dyskusja tu nie ma najmniejszego sensu.
Chciałem pokazać, że temat "ciśnienie wewnętrzne pompy" nie jest aż tak straszny a sprowadza się jedynie do faktu by sprężynka w zaworku była cała. Jeżeli tak jest można śmiało ów zaworek zreanimować.
Szczerze jestem absolutnym przeciwnikiem kupowania części, które jednak w jakiś sposób można naprawić.
Panowie od czego jeszcze zależy ciśnienie w pompie? Mam 1z na boschu i nie umiem się połaczyć z vagiem przez co też nie potrafię zrobic logów dynamicznych ; :cry:
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 23:14 przez gazela93, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Oprócz pracy zaworków minimalnego i maksymalnego ciśnienia wpływ ma także wyeksploatowanie pompy i jej wewnętrzna szczelność (czy po prostu coś nie cieknie) oraz obecność powietrza w wężach zasilających paliwowych.
Co do problemów z połączeniem nie ten temat.
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
Co do problemów z połączeniem nie ten temat.
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeżeli masz Pierburga wchodzisz w grupę 004 a następnie w Basic Settings.
Kąt BTDC (zadany) ma być spełniony przez ATDC.
No i w grupie 000 w drugim polu nie może być różnicy między pracą w MB i BS (czy właściwie ustawiony statyczny kąt wtrysku). Jeżeli będą zbyt duże różnice zaworek N108 nawet na jałowych obrotach już będzie "nadrabiał" (widać to w grupie 004 w procentach otwarcia) czego później (przy większym obciążeniu i wyższych obrotach) może mu zabraknąć bo ma swoje granice.
A co się dzieje że padło zainteresowanie na ciśnienie wewnętrzne pompy?
Inna metoda to jeżeli chodzi o zawór zwrotny to kompresor z manometrem. Tak koło 4-4.5 barów powinien trzymać i w tym momencie zaczynać upuszczać. 5 też nie będzie tragedii. Jak się zapiecze i duuuużo więcej trzyma to paliwo robi się gorące i zaczyna mocniej dymić.
Co nie jest oczywiście jedyną przyczyną dymienia a jedną z wielu...
Kąt BTDC (zadany) ma być spełniony przez ATDC.
No i w grupie 000 w drugim polu nie może być różnicy między pracą w MB i BS (czy właściwie ustawiony statyczny kąt wtrysku). Jeżeli będą zbyt duże różnice zaworek N108 nawet na jałowych obrotach już będzie "nadrabiał" (widać to w grupie 004 w procentach otwarcia) czego później (przy większym obciążeniu i wyższych obrotach) może mu zabraknąć bo ma swoje granice.
A co się dzieje że padło zainteresowanie na ciśnienie wewnętrzne pompy?
Inna metoda to jeżeli chodzi o zawór zwrotny to kompresor z manometrem. Tak koło 4-4.5 barów powinien trzymać i w tym momencie zaczynać upuszczać. 5 też nie będzie tragedii. Jak się zapiecze i duuuużo więcej trzyma to paliwo robi się gorące i zaczyna mocniej dymić.
Co nie jest oczywiście jedyną przyczyną dymienia a jedną z wielu...
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 23:17 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Czyli start baud w ustawieniach w programie Vag na 240 i żeby porty COM się zgadzały (w systemie i ustawieniach w Vag-com).
W grupie 000 należałoby zacząć od sprawdzenia kąta wtrysku.
W sumie opisałem nieco wyżej jak w grupie 000 ma być. Drugie pole i w Measuring Block ma być 45-51 i jak wciśniesz Basic Settings ma być tak samo.
Jak jest duża zmiana w pracy auta i w wartości wyświetlanej kąt do korekcji.
no i na ciepłym dawka między 15 a 30.
W grupie 000 należałoby zacząć od sprawdzenia kąta wtrysku.
W sumie opisałem nieco wyżej jak w grupie 000 ma być. Drugie pole i w Measuring Block ma być 45-51 i jak wciśniesz Basic Settings ma być tak samo.
Jak jest duża zmiana w pracy auta i w wartości wyświetlanej kąt do korekcji.
no i na ciepłym dawka między 15 a 30.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skąd wiesz że jest większa :?: skoro <ok>gazela93 pisze:mam wrażenie, że pompa nie wydala od momenty gdy była robiona (wymieniane uszczelki) auto teraz jakoś nie ciągnie a dawka jest i tak większa niż wcześniej
Jak się nie połączyłeś ,to raczej dawki nie widziałeś I czemu akurat myślisz ,że winne tego stanu rzeczy ,jest ciśnienie wewnętrzne :?: Akurat ta przyczyna ,jest najmniej prawdopodobnagazela93 pisze: Mam 1z na boschu i nie umiem się połaczyć z vagiem
Francis1982 - w pompach z górnym przelewem (bosch) jest ta sama zasada w pracy metodach sprawdzania zaworka powrotnego?Francis1982 pisze: Inna metoda to jeżeli chodzi o zawór zwrotny to kompresor z manometrem. Tak koło 4-4.5 barów powinien trzymać i w tym momencie zaczynać upuszczać. 5 też nie będzie tragedii. Jak się zapiecze i duuuużo więcej trzyma to paliwo robi się gorące i zaczyna mocniej dymić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak ,podpinamy szczelnie pod sprężarkę i przy sprawnym zaworku, na manometrze ciśnienie rośnie od ok.4-5 barów ,po czym zaworek puszcza i dalej nie rośnie ,a te 4-5 barów się utrzymuje ....Przy niesprawnym ,zwykle ciśnienie puszcza znacznie wcześniej ,czasem mamy "przelot " bez oporu ,albo jest zapieczony i ciśnienie rośnie grubo powyżej 7 -8 barów 8-)w pompach z górnym przelewem (bosch) jest ta sama zasada w pracy metodach sprawdzania zaworka powrotnego?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, 21:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.