Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 29 gru 2013, 15:15

nie powiedziałem ze zakładam nowy....
poto sie kupuje odpady ze szrotow czasem kupuje po 50żł czasem po 20zł to nie kasuje 200 za zaworek....

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 gru 2013, 15:44

Ale sam pomiar kupionego zaworka też zajmuje nieco czasu (przy odrobinie wprawy korekcja zajmie niewiele więcej czasu)...

Bo chyba sprawdzasz jakoś to co montujesz skoro zakładasz używki...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2013, 16:03

Ta dyskusja nie ma sensu :roll: Nikt o zdrowych zmysłach ,nie kupi głupiego zaworka, za jakieś wziąte z kosmosu kwoty rzędu 450 czy 200zł ,bo za pierwszą z tych kwot ,można kupić dwie kompletne pompy wtryskowe .Kto ma dużo wolnego czasu ,może sobie naprawiać i reanimować na co tylko ma ochotę ,kto nie ma czasu ,nie bedzie tego robił ... proste <ok> i nie podlegające dyskusji .Ja jakbym chciał reanimować wszstkie uszkodzone graty ,które mam ,nie miał bym czasu na nic innego ;-) Ale "reanimatorom " ,dzielącym się szczegółami " reanimacji" ,należą się wyrazy szacunku ,za wytrwałość i cierpliwość 8-)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 16:16 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 29 gru 2013, 16:15

no i MUNIOR podsumowal nasz slusznie :)

Sory za OT

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 gru 2013, 16:21

Według mnie ideą forum jest pomaganie ludziom, którzy albo nie mają dostępu do "rzetelnych" mechaników albo mają trochę kilometrów do speców z forum.

Przedstawiona przeze mnie metoda jest niemal darmowa i skierowana do ludzi, którzy chcą wiedzieć nieco więcej o swojej niuni niż tylko typoszereg czy podstawowe wskazania VAG. No i satysfakcja również jest bezcenna <ok>

Mój wpis nie jest skierowany do speców i znawców pomp VP37, bo wyrobili sobie już swoją opinię i mają swoje metody działania więc dyskusja tu nie ma najmniejszego sensu.

Chciałem pokazać, że temat "ciśnienie wewnętrzne pompy" nie jest aż tak straszny a sprowadza się jedynie do faktu by sprężynka w zaworku była cała. Jeżeli tak jest można śmiało ów zaworek zreanimować.

Szczerze jestem absolutnym przeciwnikiem kupowania części, które jednak w jakiś sposób można naprawić.

Awatar użytkownika
gazela93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 23 kwie 2013, 22:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gazela93 » 22 sty 2014, 21:53

Panowie od czego jeszcze zależy ciśnienie w pompie? Mam 1z na boschu i nie umiem się połaczyć z vagiem przez co też nie potrafię zrobic logów dynamicznych ; :cry:
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 23:14 przez gazela93, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 sty 2014, 22:07

Oprócz pracy zaworków minimalnego i maksymalnego ciśnienia wpływ ma także wyeksploatowanie pompy i jej wewnętrzna szczelność (czy po prostu coś nie cieknie) oraz obecność powietrza w wężach zasilających paliwowych.

Co do problemów z połączeniem nie ten temat.

http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1

Awatar użytkownika
gazela93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 23 kwie 2013, 22:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gazela93 » 22 sty 2014, 22:40

Wiem wiem, że nie ten. Da się jakimś domowym sposobem sprawdzić owe ciśnienie? Albo chociażby sprawność zaworków?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 sty 2014, 23:13

Jeżeli masz Pierburga wchodzisz w grupę 004 a następnie w Basic Settings.

Kąt BTDC (zadany) ma być spełniony przez ATDC.

No i w grupie 000 w drugim polu nie może być różnicy między pracą w MB i BS (czy właściwie ustawiony statyczny kąt wtrysku). Jeżeli będą zbyt duże różnice zaworek N108 nawet na jałowych obrotach już będzie "nadrabiał" (widać to w grupie 004 w procentach otwarcia) czego później (przy większym obciążeniu i wyższych obrotach) może mu zabraknąć bo ma swoje granice.

A co się dzieje że padło zainteresowanie na ciśnienie wewnętrzne pompy?

Inna metoda to jeżeli chodzi o zawór zwrotny to kompresor z manometrem. Tak koło 4-4.5 barów powinien trzymać i w tym momencie zaczynać upuszczać. 5 też nie będzie tragedii. Jak się zapiecze i duuuużo więcej trzyma to paliwo robi się gorące i zaczyna mocniej dymić.

Co nie jest oczywiście jedyną przyczyną dymienia a jedną z wielu...
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 23:17 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gazela93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 23 kwie 2013, 22:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gazela93 » 22 sty 2014, 23:16

Właśnie mam boscha :( mam wrażenie, że pompa nie wydala od momenty gdy była robiona (wymieniane uszczelki) auto teraz jakoś nie ciągnie a dawka jest i tak większa niż wcześniej

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 sty 2014, 23:24

Czyli start baud w ustawieniach w programie Vag na 240 i żeby porty COM się zgadzały (w systemie i ustawieniach w Vag-com).

W grupie 000 należałoby zacząć od sprawdzenia kąta wtrysku.

W sumie opisałem nieco wyżej jak w grupie 000 ma być. Drugie pole i w Measuring Block ma być 45-51 i jak wciśniesz Basic Settings ma być tak samo.

Jak jest duża zmiana w pracy auta i w wartości wyświetlanej kąt do korekcji.

no i na ciepłym dawka między 15 a 30.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 sty 2014, 23:30

gazela93 pisze:mam wrażenie, że pompa nie wydala od momenty gdy była robiona (wymieniane uszczelki) auto teraz jakoś nie ciągnie a dawka jest i tak większa niż wcześniej
Skąd wiesz że jest większa :?: skoro <ok>
gazela93 pisze: Mam 1z na boschu i nie umiem się połaczyć z vagiem
Jak się nie połączyłeś ,to raczej dawki nie widziałeś ;-) I czemu akurat myślisz ,że winne tego stanu rzeczy ,jest ciśnienie wewnętrzne :?: Akurat ta przyczyna ,jest najmniej prawdopodobna ;-)

Awatar użytkownika
gazela93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 23 kwie 2013, 22:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gazela93 » 23 sty 2014, 10:56

Bo jedynie łączy się deltascan 1z ale tam prawie nic nie ma ;-) i dawka została zwiększona.
Już próbowałem wpisywać różne wartości i dalej nie wykrywa interface.

bulbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 cze 2007, 11:53
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: bulbin » 23 sty 2014, 21:02

Francis1982 pisze: Inna metoda to jeżeli chodzi o zawór zwrotny to kompresor z manometrem. Tak koło 4-4.5 barów powinien trzymać i w tym momencie zaczynać upuszczać. 5 też nie będzie tragedii. Jak się zapiecze i duuuużo więcej trzyma to paliwo robi się gorące i zaczyna mocniej dymić.
Francis1982 - w pompach z górnym przelewem (bosch) jest ta sama zasada w pracy metodach sprawdzania zaworka powrotnego?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 sty 2014, 21:26

w pompach z górnym przelewem (bosch) jest ta sama zasada w pracy metodach sprawdzania zaworka powrotnego?
Tak ,podpinamy szczelnie pod sprężarkę i przy sprawnym zaworku, na manometrze ciśnienie rośnie od ok.4-5 barów ,po czym zaworek puszcza i dalej nie rośnie ,a te 4-5 barów się utrzymuje ....Przy niesprawnym ,zwykle ciśnienie puszcza znacznie wcześniej ,czasem mamy "przelot " bez oporu ,albo jest zapieczony i ciśnienie rośnie grubo powyżej 7 -8 barów 8-)
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, 21:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl