[B4 1Z] Czy jest możliwe czyszczenie wtrysków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
[B4 1Z] Czy jest możliwe czyszczenie wtrysków
Witam.
Zdarzyła się sytuacja, której po prostu nie planowałem. Z braku środków zdarzyło się, że jeździłem z ilością paliwa poniżej 5L w baku. Pewnie zassało jakiś syf i poszło to na filtr, nastawnik i zastanawiam się, czy coś nie poszło też na wtryski. Nie obiecuję ale od dawna mam w planach (wiem wiem, dużo ludzi ma plany w tym i ja i nie wszystkie je realizuję) zdjęcie i wyczyszczenie baku, później wymiana filtra na ten z Opla z prawdziwym podgrzewaczem paliwa. Pozostaje wizyta u Trepka celem czyszczenia nastawnika i ustawienia RSW. Na koniec zostają wtryski. I tu moje pytanie.
Czy można rozkręcić same końcówki (nigdy tego nie robiłem) i najnormalniej wszystko wyczyścić i złożyć każdy wtrysk jak był pierwotnie?
Objawy: na zimnym wprawdzie pali od strzała (ostatnio po uprzednim rozgrzaniu świecami). Tylko przez chwilę chodzi nierówno i lekko trzęsie na zimnym. Po kilkudziesięciu sekundach wszystko gra. W sumie to po 15-20 sekundach jest gitara.
No i martwi mnie przerywanie w przyspieszaniu (tzw. but) ale to już inna bajka, pewnie N75 się zacina albo turbinka się już po prostu zmęczyła. Po zimnej nocy staram się delikatnie budzić ją ze snu. Póki wskaźnik temperatury nie drgnie (45-60 st. C) nie przekraczam 3000 rpm.
Czasem (raz na jakieś 150-200 km) ją przedmucham i uwielbiam tą zasłonę dymną przy bucie na II i III biegu. Kolor to brązowy z szarym. I odrobina czerni ale bardzo mało.
Jak dojdę do ładu z lapkiem zrobię log 11 grupy na V biegu (wtedy to występuje, przerywanie).
Zdarzyła się sytuacja, której po prostu nie planowałem. Z braku środków zdarzyło się, że jeździłem z ilością paliwa poniżej 5L w baku. Pewnie zassało jakiś syf i poszło to na filtr, nastawnik i zastanawiam się, czy coś nie poszło też na wtryski. Nie obiecuję ale od dawna mam w planach (wiem wiem, dużo ludzi ma plany w tym i ja i nie wszystkie je realizuję) zdjęcie i wyczyszczenie baku, później wymiana filtra na ten z Opla z prawdziwym podgrzewaczem paliwa. Pozostaje wizyta u Trepka celem czyszczenia nastawnika i ustawienia RSW. Na koniec zostają wtryski. I tu moje pytanie.
Czy można rozkręcić same końcówki (nigdy tego nie robiłem) i najnormalniej wszystko wyczyścić i złożyć każdy wtrysk jak był pierwotnie?
Objawy: na zimnym wprawdzie pali od strzała (ostatnio po uprzednim rozgrzaniu świecami). Tylko przez chwilę chodzi nierówno i lekko trzęsie na zimnym. Po kilkudziesięciu sekundach wszystko gra. W sumie to po 15-20 sekundach jest gitara.
No i martwi mnie przerywanie w przyspieszaniu (tzw. but) ale to już inna bajka, pewnie N75 się zacina albo turbinka się już po prostu zmęczyła. Po zimnej nocy staram się delikatnie budzić ją ze snu. Póki wskaźnik temperatury nie drgnie (45-60 st. C) nie przekraczam 3000 rpm.
Czasem (raz na jakieś 150-200 km) ją przedmucham i uwielbiam tą zasłonę dymną przy bucie na II i III biegu. Kolor to brązowy z szarym. I odrobina czerni ale bardzo mało.
Jak dojdę do ładu z lapkiem zrobię log 11 grupy na V biegu (wtedy to występuje, przerywanie).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma znaczenia z jaką ilością paliwa jeżdzisz ...bo smok i tak jest przy dnie zbiornika ,wiec czy masz pełny zbiornik ,czy prawie pusty ,to i tak ciągnie z dna a syf jak jest ,to od tego jest filtr żeby go zatrzymał ...i zatrzyma ,pod warunkiem że filtr jest w miarę czysty i z w miarę dobrej jakości papieru ...bo czasem papier w filtrze rozłazi się po jakimś czasie ,a wtedy .... ....dlatego dobrze jest stosować jakiś wstępny filtr na przewodzie przed wejsciem do filtra zasadniczego ,można też dać taki dodatkowy filtr , już na wyjsciu z filtra zasadniczego do pompy ....są przezroczyste i fajnie czasem widać co zaciąga ze zbiornika Biorąc pod uwagę fakt że paliwo mamy różne Filtrów nigdy nie za dużo 8-) i akurat jesli chodzi o dodatkowe filtry paliwa ,nadgorliwość na pewno nie zaszkodzi i jest nawet wskazanaFrancis1982 pisze:Z braku środków zdarzyło się, że jeździłem z ilością paliwa poniżej 5L w baku. Pewnie zassało jakiś syf i poszło to na filtr, nastawnik i zastanawiam się, czy coś nie poszło też na wtryski.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2012, 16:12 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
można spróbować dolać jakiegoś wynalazku do czyszczenia wtrysków
napewno nie zaszkodzi a wiem że pomaga
masz http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
napewno nie zaszkodzi a wiem że pomaga
masz http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jest to jeden z niewielu przypadków nadgorliwości, który nie jest gorszy od faszyzmu :mrgreen: Ciekawy pomysł z tym filtrem, muszę sobie coś podobnego zaadaptować. A Ty czego używasz Mariusz?MUNIOR pisze:i akurat jesli chodzi o dodatkowe filtry paliwa ,nadgorliwość na pewno nie zaszkodzi i jest nawet wskazana
Re: [B4 1Z] Czy jest możliwe czyszczenie wtrysków
Hmm nie za duże te obroty dla turbiny na zimnym? Możesz ją bardzo szybko zniszczyć ;/Francis1982 pisze: Póki wskaźnik temperatury nie drgnie (45-60 st. C) nie przekraczam 3000 rpm.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zamiast orginalnego siedzi od opla dti z elektrycznym podgrzewaczem ,a przed nim uniwersalny na przewód ,przezroczysty ,tylko do ropy ,z siatką w środku ,nie papierowy ...sporo syfu w nim zostajetrepek pisze:Ciekawy pomysł z tym filtrem, muszę sobie coś podobnego zaadaptować. A Ty czego używasz Mariusz?
Czy jest możliwy wyciek z wtryskiwacza od TDI (AFN) w połowie jego długości, tzn. po wyjęciu widać że jest wilgotny od połowy w dół w kierunku gniazda. Na pewno nie przecieka z nakrętki od przewodu wysokiego ciśnienia, a z gniazda nie bucha kompresja (jest nowa podkładka miedziana). Piszę o tym bo walczę z przerywającym silnikiem przy przyspieszaniu i wyjąłem wtrysk sterujący, a tu taki zonk. Końcówka wtrysku również mokra. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?
gibaj pisze:można spróbować dolać jakiegoś wynalazku do czyszczenia wtrysków
napewno nie zaszkodzi a wiem że pomaga
masz http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
znam takiego jednego co dolał wynalazku takiego do czyszczenia w wentylu 1.9tdi
bardzo mało mu później palił ON właściwie nic bo wtryski i pompa pojechały do naprawy do pompiarza <ok>
także nie polecam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się 8-) agresywne wynalazki czyszczące to nic dobrego ...osobiscie użyłem raz i nigdy więcej nie zamierzam ,choć nic się nie stało ,a użyłem go z nadgorliwości chcąc poprawić i tak w mierę ładne korekcje ...ale nie wierzę w cuda że jakiś preparat naprawi szwankujące wtryskiLUPO pisze:znam takiego jednego co dolał wynalazku takiego do czyszczenia w wentylu 1.9tdi
bardzo mało mu później palił ON właściwie nic bo wtryski i pompa pojechały do naprawy do pompiarza <ok>
także nie polecam
Oczywiescie że ma sens ,nie zauważysz zbytnio róznicy ,bo ten z 1z ma tylko trochę mniejsze otworkijanks pisze:A czy dla samego sprawdzenia wtrysku sterującego, można założyć sterujący od 1Z a pozostałe wtryski zostawić AFN-owskie? Czy to w ogóle ma sens?
Bo to nie wina sterującego ,jak się przekonałeś 8-)janks pisze:bo wrzuciłem na chwilę ten od 1Z i drgawki przy przyspieszaniu się nie zmieniły.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Mogła ulec zawilgoceniu podczas wyciągania wtryskiwacza, gdy w otworze w głowicy dalej był ON. Przerabiałem toMUNIOR pisze:Skoro cieknie to jest W połowie jest skręcany wiec zapewne tamtędy przecieka ...wyciągnać i skręcić z siłą 70 Nm.A skoro końcówka mokra to zapewne podlewajanks pisze:Czy jest możliwy wyciek z wtryskiwacza od TDI (AFN) w połowie jego długości,
Podczas skręcania wtryskiwacza trzeba przesmarować gwint pastą teflonową.