Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Dodatki do paliwa

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

[B4 1.9 1Z] Dodatki do paliwa

Post autor: darekmalickiwp » 18 sty 2015, 21:43

Koledzy podzielcie się doświadczeniem w dziedzinie dodatków do paliwa w okresie zimowym. Czy można stosować benzynę w ilości 1-2 l z olejem stihl w ilości 100 ml na zbiornik paliwa. Czy nie będzie to miało złego wpływu na nastawnik, pompę lub wtryski?Dzięki z góry za odpowiedz.
Darek Malicki <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sty 2015, 21:59

darekmalickiwp pisze:Koledzy podzielcie się doświadczeniem w dziedzinie dodatków do paliwa w okresie zimowym
W okresie zimowym ,nie polecam żadnych dodatków ,bo są do niczego nie potrzebne ,a w szczególności posiadaczom nastawników potencjometrycznych ...zimowa ropa ,ma wystarczające dodatki ,żeby podczas mrozu nie wytrąciła się parafina...jak nie jesteśmy pewni ,to mozna dolać benzyny do 5% ,ale przed dużymi mrozami ,bo jak już sie coś wytrąci ,to ani benzyna ,ani żaden dodatek nie pomoże .Na szczęście mamy łagodną zime ,i nawet letnia ropa ,do -5 stopni daje radę i nie wytrąca się z niej parafina ;-) . Żadnych olejów nie radze dolewać w mrozy,bo zagęszczają paliwo .Polecam za to kiedy mrózów nie ma olej do paliwa ,np.rzadziutki pólsyntetyczny 2T do dwusuwów ,w ilości ok.250ml na zbiornik...pompie wyjdzie na zdrowie i wtryskiwaczom
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 19 sty 2015, 10:06

tak jak MUNIOR napisał - na lato warto dodać choćby orlenowski 2t semisynthetic w przezroczystej butelce ( czerwony ) ... ja dolewam 200ml na pełny bak i wydaje mi się, że samochód ciszej pracuje. Na zimę przestaje dolewać 2t, ale tankuję paliwo arktyczne ( temperatura mętnienia 'zwykłego' diesla zimowego to już ~-8`C, gdzie przy paliwach arktycznych bez FAME, to ~-22`C )

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sty 2015, 11:14

Paliwa u nas są różnej jakości i zawsze lepiej dmuchać na zimne
Odrobina depresatora nie zaszkodzi
Obrazek

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 19 sty 2015, 11:43

dlatego warto pytać na stacjach czy paliwo jest zimowe czy arktyczne ... a depresatory w niektórych przypadkach niewiele dadzą, fajny temat poniżej z innego forum:

http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=15452&start=90

fajny niezależny test :)

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 19 sty 2015, 17:32

Na polibudzie w Rzeszowie badaliśmy na zajęciach różne depresatory do próbek tego samego paliwa i średnio temp zmieniła się może o 2 stopnie, a czasem nawet pogorszyła i to były wymuszone warunki idealne więc ciężko powiedzieć jak się to zachowa w realną pogodę.
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 19 sty 2015, 17:37

Czyli znów reklama i pić na wodę fotomontaż. Najważniejsze jest doświadczenie kierowców a nie pobożne życzenia handlowców.
Darek Malicki <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 sty 2015, 18:08

darekmalickiwp pisze:Czyli znów reklama i pić na wodę fotomontaż
Toć mówię że pic na wodę 8-) Szkoda nawet złotówki na te wynalazki :roll: .Jak nam się trafi paliwo ,z którego w mrozy ,wytrąci się parafina ,to pomóc nam może tylko filtr paliwa z podgrzewaczem ...ale z elektrycznym ,który grzeje od razu ,a nie taki badziew "bimetalowy" jak naszych 80 tkach,bo ten podgrzewa ,dopiero jak już wszystko się nagrzeje :roll: ...żadne wynalazki nie pomogą ,po fakcie :-P Na szczęście zima jak do tej pory symboliczna ,to problemów z paliwem nie ma 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 19 sty 2015, 18:36

Ewentualnie dla spokoju ducha zafundować sobie tego typu podgrzewacz uniwersalny <ok>
http://allegro.pl/podgrzewacz-ogrzewacz ... 11503.html
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 sty 2015, 19:16

MarcinexB4 pisze:Ewentualnie dla spokoju ducha zafundować sobie tego typu podgrzewacz uniwersalny <ok>
http://allegro.pl/podgrzewacz-ogrzewacz ... 11503.html
Za ok.50zł ,można kupić filtr z podrzewaczem elektrycznym od renówki dci ,czy opla dti ,przy czym z opla lepiej pasują do 80 tek ,bo mają wejscie i wyjscie poziomo ...z renówki wejscie idzie pionowo do góry ,a pod maską w 80 tce trochę mało miejsca nad filtrem .Zakałdając taki filtr ,rozwiązujemy dwa problemy naraz <ok> pozbywamy się badziewnego ori filtra i zyskujemy podgrzewacz elektryczny z prawdziwego zdarzenia ...jest jeszcze jedna zaleta ...najtańszy wkład do takiego filtra ,kosztuje ponizej 20zł ;-) .Swego czasu polowałem na takie filtry i upolowałem kilka sztuk ,po 25-30zł ,leżą na zapas 8-) Kwota wydana na taki filtr ,to najlepiej zainwestowane kilkadziesiąt złotych w auto ;-) Foto filtra z opla dti poniżej
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 19 sty 2015, 19:45

Dzięki za podpowiedz MUNIOR bo właśnie zastanawiałem się kiedyś z czego by tu założyć podgrzewanie ;-) z resztą ten nasz ori z czujnikiem wcale do tanich nie należy :-P
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 sty 2015, 20:49

kubaaabee pisze:Dzięki za podpowiedz MUNIOR bo właśnie zastanawiałem się kiedyś z czego by tu założyć podgrzewanie
Taki filtr jest bardzo mądrze pomyślany ,bo jest bezobsługowy ,ma wbudowany termostat ,więc wystarczy podłaczyć do masy i do plusa po zapłonie i działa 8-) Załacza się przy temp.ok.5 stopni ,grzeje delikatnie do temp aż paliwo osiąnie ok.20-25stopni ,dzięki czemu nie żre dużego prądu ...coś ok.3-4 amper w porywie jednak szarpie,po chwili ten pobór trochę spada
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 19 sty 2015, 21:31

MUNIOR pisze:Załacza się przy temp.ok.5 stopni ,grzeje delikatnie do temp aż paliwo osiąnie ok.20-25stopni ,dzięki czemu nie żre dużego prądu ...coś ok.3-4 amper w porywie jednak szarpie,po chwili ten pobór trochę spada
Tak jak mówisz na razie nie ma za bardzo zimy ale rozejrzę się chyba za takim bo mam montować Webasto to od razu przy podpinaniu "papu" mogę zamianę filtrów zrobić :mrgreen:
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 20 sty 2015, 19:16

A czy jak założę taki filtr z Opla i usunę ori czujnik wody wkręcony w stary filtr od spodu, to wyskoczy jakiś błąd w kompie który będzie ciągnał za sobą jakieś nieprawidłowości w codziennym użytkowaniu auta? :roll:
Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI Pierburg + Wtryski 0.216 + 16 bit + wolna odma + kat out + EGR out

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 sty 2015, 20:08

M4teusz pisze:czy jak założę taki filtr z Opla i usunę ori czujnik wody wkręcony w stary filtr od spodu, to wyskoczy jakiś błąd w kompie
Nie przeceniajcie kompa w naszych 80 tkach :roll: To nie współczesne auto(na szczęście ;-) ) ,w którym komputer decyduje o wszystkim i wszystko widzi .W naszych staruszkach , on tylko steruje silnikiem i jego osprzętem ,pompą wtryskową ,ori podgrzewaczem płynu i grzaniem świec ... nic nie wie o czujnikach poziomu płynu , wody w filtrze paliwa itp. ...jedyna kontrolka o której wie i którą uruchamia ECU ,to kontrolka swiec żarowych ,której mruganiem ,ECU informuje o jakimś waznym ,według niego błędzie 8-) Reszta to czysta mechanika
Ostatnio zmieniony 20 sty 2015, 20:16 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga