Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] Jaki typ pompy 1z

Wojciech 18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2011, 12:49

[b4 1z] Jaki typ pompy 1z

Post autor: Wojciech 18 » 23 lis 2011, 13:16

Witam oznaczenie mojej pompy to pompa bosch r 440 bt 4012 et nr028130108m i niewiem czy to pompa górno czy dolno przelewowa prosił bym o pomoc
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, 14:23 przez Wojciech 18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 lis 2011, 14:15

Wojciech 18, na początek _powitania a później _uwaga

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 lis 2011, 17:42

Wojciech 18 pisze:028130108m
Jest to pompa górno przelewowa z nastawnikiem potencjometrycznym, stosowana była do 01.1994r do pojazdów z przepływomierzem Boscha.

Wojciech 18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2011, 12:49

Post autor: Wojciech 18 » 24 lis 2011, 16:19

dzieki a czy pompa o nr028 130 109j bedzie pasowala jako zamiennik za ta pompe??

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 24 lis 2011, 17:32

Wojciech 18 pisze:028 130 109j
Ta pompa też jest z nastawnikiem potencjometrycznym i stosowana była w B4, tak że śmiało możesz zakładać <ok>

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 24 lis 2011, 17:52

Sama pompa nie ma tu znaczenia. Jeżeli masz sprawny nastawnik to sam nastawnik możesz przełożyć. Pompa będzie pasowała.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lis 2011, 18:07

kojak85 pisze:Sama pompa nie ma tu znaczenia. Jeżeli masz sprawny nastawnik to sam nastawnik możesz przełożyć
Tylko się nie zdziw jak po przełozeniu takiej pompy ,czy nastawnika ,będzie lipa :-P ,jak nie od razu ,to za jakiś czas ...znalezienie w dobrym stanie samego nastawnika potencjometrycznego z audi ,mozna śmiało porównać do trafienia 6 tki w LOTTO ;-) jak już chcesz używkę to szukaj od BMW tds,albo Opla ...choć i tu ciężko znależć coś sprawnego ...najczęściej kasa wydana na używany nastawnik potencjometryczny ,to kasa wyrzucona w błoto ,o czym przekonało się wielu ,tyle że niewielu się tym pochwaliło ;-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 24 lis 2011, 18:51

MUNIOR pisze:
kojak85 pisze:Sama pompa nie ma tu znaczenia. Jeżeli masz sprawny nastawnik to sam nastawnik możesz przełożyć
Tylko się nie zdziw jak po przełozeniu takiej pompy ,czy nastawnika ,będzie lipa :-P ,jak nie od razu ,to za jakiś czas ...znalezienie w dobrym stanie samego nastawnika potencjometrycznego z audi ,mozna śmiało porównać do trafienia 6 tki w LOTTO ;-) jak już chcesz używkę to szukaj od BMW tds,albo Opla ...choć i tu ciężko znależć coś sprawnego ...najczęściej kasa wydana na używany nastawnik potencjometryczny ,to kasa wyrzucona w błoto ,o czym przekonało się wielu ,tyle że niewielu się tym pochwaliło ;-)
Wszystko się zgadza :-)
Chodziło mi o to, że jeżeli padło coś w pompie a nie nastawnik to sam dół pompy nie ma znaczenia czy od Boscha czy Pierburga.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lis 2011, 19:16

kojak85 pisze:kojak85 napisał/a:
Sama pompa nie ma tu znaczenia. Jeżeli masz sprawny nastawnik to sam nastawnik możesz przełożyć
Tylko się nie zdziw jak po przełozeniu takiej pompy ,czy nastawnika ,będzie lipa :-P ,jak nie od razu ,to za jakiś czas ...znalezienie w dobrym stanie samego nastawnika potencjometrycznego z audi ,mozna śmiało porównać do trafienia 6 tki w LOTTO ;-) jak już chcesz używkę to szukaj od BMW tds,albo Opla ...choć i tu ciężko znależć coś sprawnego ...najczęściej kasa wydana na używany nastawnik potencjometryczny ,to kasa wyrzucona w błoto ,o czym przekonało się wielu ,tyle że niewielu się tym pochwaliło ;-) Michał to nie było do ciebie ,bo wiem ze ogarniasz dobrze temat :mrgreen: tylko do Wojciech 18, bo jak nie trudno się domyslić ,ma problem z nastawnikiem ,a nie z pompą ;-)

Wszystko się zgadza :-)
Chodziło mi o to, że jeżeli padło coś w pompie a nie nastawnik to sam dół pompy nie ma znaczenia czy od Boscha czy Pierburga.
Michał to nie było do ciebie :-> ,bo wiem ze ogarniasz dobrze temat :mrgreen: tylko do Wojciech 18, bo jak nie trudno się domyslić ,ma problem z nastawnikiem ,a nie z pompą ;-) i łudzi się że zmiana pompy ,rozwiąże problem nastawnika ...czego mu życzę ,a co jest mało prawdopodobne :-P

Wojciech 18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2011, 12:49

Post autor: Wojciech 18 » 24 lis 2011, 22:32

dzieki za odpowiedzi mój problem polega na tym ze pracuje w austrii i własnie z austrii pisze... kupilem b4 i pewnego ranka nie odalila wogule pojechałem do mechanika i powiedział ze to pompa.. a ze w austrii to wydatek 1000 euro wiec chce kupic przez neta cos w polsce. jakie macie pomysły

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 24 lis 2011, 22:39

Wojciech 18, a czy przed zgonem samochodu miałeś jakieś dziwne wrażenia z jazdy? Szarpania, falowanie obrotów? Wszyscy na nastawnik najeżdżają, a może mechanik źle zdiagnozował. Skoro 1000 euro naprawa by kosztowała, to mógłby Cię nieźle naciągnąć w razie jak by to nie była pompa jednak...

Wojciech 18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2011, 12:49

Post autor: Wojciech 18 » 24 lis 2011, 22:43

auto czasami cięzko odpalało a po odpaleniu dymiło na biało i tyle a pozatym to normalnie było wszystko ok

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 24 lis 2011, 22:50

No bo najczęstszym efektem padania nastawnika jest szarpanie autem w czasie jazdy w okolicach 2 tyś. obrotów. A skoro, ani falowania obrotów nie było, ani delirki, to sprawa zagadkowa. Może Ci rozrząd przeskoczył i stąd ten problem, albo kąt wtrysku się przestawił. Dla próby odepnij wtyczkę od czujnika temperatury, aby świece zaczęły grzać, dawka paliwa się zwiększy i wtedy zobacz czy odpali, jak załapie to możliwe że wystarczy popracować nad ustawieniami, a nie wymienianiem pompy. W sumie to jeszcze koło pasowe wału może mieć luz i się przestawiło w złe miejsce, dlatego silnik nie odpala. Moim zdaniem, to na razie odepnij kostkę od niebieskiego czujnika temp. Jest on w króćcu z boku głowicy.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2011, 22:51 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lis 2011, 22:51

Wojciech 18 pisze:auto czasami cięzko odpalało a po odpaleniu dymiło na biało i tyle
Statyczny kąt wtrysku sprawdż , i nie próbuj naprawiać tej usterki tam gdzie jesteś ,bo tysiąc euro to wieksza połowa ceny tego auta ,a za około tysiąca ,ale złotych zrobisz sobie przekładkę na osprzęt pierburga i zapomnisz o problemie.Kupowanie w ciemno pompy z nastawnikiem potencjometrycznym to duże ryzyko .Choć akurat wiem kto ma taką 100% pewną pompę z niewielkim przebiegiem do sprzedania
Ostatnio zmieniony 24 lis 2011, 22:57 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 24 lis 2011, 22:54

MUNIOR pisze:za około tysiąca ,ale złotych zrobisz sobie przekładkę na osprzęt pierburga i zapomnisz o problemie
Tylko raczej sam nie zrobi tej przekładki, a tam pewnie nie znajdzie się mechanik, który się podejmie takiego czegoś, a jak się podejmie to za taką kasę, że szkoda gadać. :-P Chyba że do Polski Wojciech wpadnie autem i tutaj ktoś mu przekładkę wykona, co uważałbym za najlepsze rozwiązania, ale podkreślam jeżeli walnięty jest nastawnik... ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga