Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6td sb] lejące wtryski, złe ustawienie pompy ??

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

[b3 1.6td sb] lejące wtryski, złe ustawienie pompy ??

Post autor: mrc92ns » 22 wrz 2012, 18:57

Witam,
Z racji tego że noce są coraz chłodniejsze pojawił się problem z odpalaniem rano auta.
Więc sprawa wygląda tak:
mimo kilkukrotnego grzania świec trzeba chwilę pokręcić żeby silnik odpalił.
Jak odpali to z wydechu leci czarny dym i silnik chodzi przez chwilę nierówno.
Później nie ma już problemu z odpalaniem pali od strzała.
Jak odpalam rano to gdy pociągnę dźwignię "ssania" to silnik tym bardziej nie zapali.
Wtryski były robione ok 2 lata temu. Wycieków z pompy lub przewodów nie widać.
Co może być? Czy szykowac się na wymiane końcówek wtrysków? czy może wystarczy regulacja pompy?

Szukałem na forum ale nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 22 wrz 2012, 19:00

napewno tematów jest kupę ;-)
pompa do ustawienia(kąt wtrysku) i zobacz czy jest paliwo w przewodach rano czy nie są puste
spróbuj nalać jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków na wszelki wypadek ;-)

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 22 wrz 2012, 19:04

gibaj, ale nalać do paliwa czy jak? paliwo raczej jest no i wcześniej jak było cieplej to palił dobrze

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 22 wrz 2012, 19:23

Sprawdź, czy aby na pewno grzeją wszystkie świece. Wystarczy że dwie padną i już można auta nie odpalić.
Specyfik leje się do baku w odpowiedniej proporcji.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 22 wrz 2012, 19:48

to będę musiał wykręcić świece i posprawdzać w poniedziałek. jakieś inne sugestie?

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 22 wrz 2012, 20:20

Świece sprawdzisz bez wykręcania, wystarczy odkręcić listwę.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 22 wrz 2012, 21:45

to w jaki sposób je można sprawdzić? Sorki że zadaje takie banalne pytania ale wcześniej miałem cc więc to jest mój pierwszy diesel przy którym sam coś robię

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 22 wrz 2012, 22:37

olapiotr pisze:Świece sprawdzisz bez wykręcania, wystarczy odkręcić listwę.
Metoda na żarówkę jest bardzo zawodna.
Pewnośc można uzyska po wykręceniu świec i podpięciu ma krótko.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 22 wrz 2012, 22:56

na 99% za wczesny kąt wtrysku. wtedy wyciąnięcie przyspieszacza pooduje pogorszenie sytuacji.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 23 wrz 2012, 08:39

No widziałem trochę nagimnastykuje się z wyciągnięciem świec.
Czyli udać się na regulacje pompy?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 wrz 2012, 08:54

mrc92ns pisze:Czyli udać się na regulacje pompy?
tak najpierw podjedź do pompiarza i niech Ci na zegar ustawi kąt wtrysku.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 02 gru 2012, 13:37

witam ponownie.
Nikt u mnie w okolicy nie podejmie się ustawienia kąta wtrysku,
Zima idzie i pasuje coś zrobić.

Opiszę problem jeszcze raz.
Po odpaleniu np po nocy silnik łapie od strzała ale przez jakieś 20-30s szarpie i chodzi jak by na 3 cylindry. Z rury lecą kłęby dymu. Po chwili wszystko wraca do normy. Na wolnych obrotach nie dymi i równo pracuje.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?


A i nie tak dawno okazało się że przy swapie zamiast silnika RA został włożony JR z golfa 2 (70km i seryjnie bez IC)





Filmik niestety nagrany telefonem pokazujący jak się zachowuje silnik rano.



A tutaj filmik pokazujący jakiego dymka puszcza podczas normalnej pracy (ładowanie ustawione na max 1 bar).


arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 gru 2012, 14:00

poluzuj pompę w mocowaniach i nieco pochyl pompę ( około 1-1,5mm ) na silnik.

jak nie wyciągniesz przyspieszacza, to jest jeszcze gorzej? chodzi o to ciegno pod stacyjką.
jak tak to powyższą część posta zastosuj i ciesz się z jazdy,

P.S. podłącz alternator i nie gazu tak a zimnym bo to silnikowi nie służy...

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 02 gru 2012, 14:19

Na wyciągniętym przyspieszeniu auto chodzi normalnie ale nie odpale na nim..
A z alternatorem mam lekkie kłopoty bo wzbudza się dopiero po przegazowaniu ale ot inna bajka.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 gru 2012, 14:36

masz delikatnie zapóźny zapłon i ktoś źle poskładał przyspieszacz przez co po wyciągnięciu dźwigni kąt wtrysku jest za wczesny...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl