Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] nie odpala po wymianie pompy

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

[B4 1.9 AAZ] nie odpala po wymianie pompy

Post autor: Przemo95 » 31 mar 2014, 23:13

Witam, potrzebuje porady bo już się załamuje nad tym samochodem. Sytuacja jest taka że mam b4 z silnikiem AAZ, moja pompa wtryskowa ciekła i nie nadawała się do regeneracji więc zadecydowałem że kupię drugą. Od tej pory mam problemy. Przyszła paczka z pompą, pompa założona, zalana olejem napędowym i samochód nie odpala. Rozrząd ustawiony, bawiłem się z kątem wtrysku ale to nic nie daje. Samochód jedynie odpala na plaku i dopóki psiukam to pracuje. Zauważyłem że pompa nie zasysa paliwa. Czego to może być wina? Dodam że pompa minimalnie różni się od poprzedniczki, mianowicie "nowa" pompa nie ma podgrzewacza i przy górnym dekielku nie ma króćca na przewód który szedł do kolektora ssącego. Co mam zrobić z tym fantem? Czy to wina pompy? Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 31 mar 2014, 23:19

Sprawdź zawór stopu. On odcina paliwo żeby auto zgasło. Jak nie odpuści to pompa nie pociągnie.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 mar 2014, 23:26

Przemo95 pisze: Czego to może być wina?
Tego że pompa stała dłuższy czas bez paliwa :roll: staje pompka wstępna ,i sama raczej nie ruszy ...niestety nie pomoże zalanie paliwem ...nie raz mam z tym do czynienia w pompach z tdi ,wtedy pompę trzeba rozebrać w mak i rozruszać to co się zastało
Przemo95 pisze:Dodam że pompa minimalnie różni się od poprzedniczki, mianowicie "nowa" pompa nie ma podgrzewacza
:shock: a cóż to za cudo :?: podgrzewacz w pompie :shock:
Przemo95 pisze:i przy górnym dekielku nie ma króćca na przewód który szedł do kolektora ssącego.
to akurat widomo ,ekopompa ,bez mechanizmu LDA zwiększającego dawkę
Przemo95 pisze:Co mam zrobić z tym fantem?
według mnie ,eweidentnie wina pompy ,o ile nie popełniłeś jakiegoś błędu ...Podepnij pompkę gruszkę podpompuj do oporu ,aż pójdzie powrotem ,jak zapali i zgasnie ,to tak jak mówiłem ...stoi pompka wstępna
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 31 mar 2014, 23:33

MUNIOR, zalewałem pompę do oporu tak że szło przelewem tylko nalewałem przez lejek a nie przez gruszkę, ale to chyba nie ma różnicy.
to akurat widomo ,ekopompa ,bez mechanizmu LDA zwiększającego dawkę
tylko czy to na pewno ekopompa? Bo z czego przeglądałem internet to ekopompy mają płaski dekielek a ta ma wypukły. Da się jakoś uruchomić tą pompkę wstępną?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2014, 00:27

Przemo95 pisze: zalewałem pompę do oporu tak że szło przelewem tylko nalewałem przez lejek a nie przez gruszkę, ale to chyba nie ma różnicy.
Cytat:
Jest ,pompką zrobisz ciśnienie w pompie ,lejkiem na pewno nie ;-)
Przemo95 pisze:tylko czy to na pewno ekopompa? Bo z czego przeglądałem internet to ekopompy mają płaski dekielek a ta ma wypukły.
były "wydmuszki " z wypukłym :-P odkreć dekielek i zajrzyj do środka ,to zobaczysz że nic tam nie ma ;-)
Przemo95 pisze:Da się jakoś uruchomić tą pompkę wstępną?
rozbierając pompę do "rosołu " ...na twoim miejscu ,odesłał bym ją ,z kąd przyszła 8-) ...Tyle z mojej strony na temat AAZ ta i jego pompy ...nie odzywam się zwykle w tym temacie ,bo mechaniczne pompy i AAZ ty ,to nie moje klimaty :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 01 kwie 2014, 09:21

W takim razie spróbuję przez gruszkę podpompować paliwko, jak nie pomoże to pozostaje odesłać tą pompę. Jeszcze raz dzięki za pomoc ;-)

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 03 kwie 2014, 20:28

I jak z tą pompą ? Ruszyła w końcu ?
Był bosch - Jest juz pierburg :D
Pompa Afn&11, Ecu 16 Bit +Soft by KOSTRZ

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 13 kwie 2014, 12:44

szymon_xd2, Już tracę siły na to auto, trzecia pompa i nadal nie chodzi. Pompowałem paliwo przez gruszkę i odpaliła, na postoju elegancko pracuje. A chce się przejechać i zaczynają się cyry. Auto w ogóle nie ma siły i kupa siwego/czarnego dymu za mną. Nie reaguje na jakiekolwiek ustawianie kąta wtrysku. Rozrząd sprawdzałem z 10 razy i wszystko się zgadza, blokada na pompie założona, blokada na wałku rozrządu też i znak na skrzyni również się zgada. Ostatnio też się zastanawiam czy poprzedni rozrząd nie dobił tego silnika bo przy zmianie rozrządu, wałek rozrządu był o jeden ząbek w lewo a pompa dwa zęby w prawo. Ale jak złożyłem rozrząd zgodnie ze sztuką to pracowała na starej pompie i było ok dopuki się moja nie wykończyła. Jeszcze się zastanawiam nad czujnikiem który jest przy gazie. W starej pompie miałem taki czujnik zaś w tych następnych tego nie było,bo po prostu nie idzie dostać pompy z tym czujnikiem. Czy ten czujnik może być sprawcą?

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 13 kwie 2014, 13:41

dawaj zdjecia pompy obecnej ... dobrej jakosci . Munior niech sie odezwie . czarny dym z tyłu ? turbo ? hymmm nie wiem jak to wiesz nic nie umiem - ucze sie dopiero poznawac te auto :D

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 13 kwie 2014, 13:50

szymon_xd2, człowiek całe życie się uczy :-D. Turbo raczej ok bo było uszczelniane, luzów nie ma. Pompa która siedzi w aucie jest taka jak ta:
Obrazek
a oryginalna jest z tym ustrojstwem:
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 kwie 2014, 15:14

Przemo95 pisze:W starej pompie miałem taki czujnik zaś w tych następnych tego nie było,bo po prostu nie idzie dostać pompy z tym czujnikiem. Czy ten czujnik może być sprawcą?
To nie żaden czujnik ,tylko zwykły włacznik ,kóry włacza EGR po puszczeniu gazu ,a wyłącza po dodaniu ...bez żadnego wpływu na odpalanie .A Co do tego że nie jedzie ,to cudów nie ma,jak na poprzedniej ori pompie jeżdziło ,a na tych nie jeżdzi ,to razczej logiczne że pompy są nie halo :roll: może nawet nie uszkodzone ,takiej pompie dużo nie trzeba żeby przestała działać jak należy ...wystarczy kilka miesiący stania "na sucho " bez paliwa ,i mamy po pompie ...nic się w niej nie popsuje ,ale ''na sucho " stają w niej ważne elementy,min.pompka w stępna ,która ma prostą budowę ,ale jak stanie ,to sama raczej nie ruszy ....a bez niej kaplica ,bo pompa nie zaciągnie paliwa .Także sprzedający taką pompę ,może się nawet upierac że silnik chodził na niej do końca ...pewnie to prawda ,tylko było to dawno temu ,a przez ten czas pompa stała bez paliwa .Ja akurat w mechanicznych pompach nie grzebie ,ale nie raz rozbieram pompę z tdi ,która była dłuższy czas bez paliwa ...pompa niby ok. wszystko czyste i nie zużyte ,ale niestetety :roll: ważne podzespoły pompy stają ,i bez rozebrania i rozruszania ,same na pewno nie ruszą ...czasem ,nawet nastawnik stoi i ledwo można nim ruszyć ,ale to zwykle ,gdy ktoś , nierzadko nie świadomie, "poił " pompę paliwem z "dodatkami zakleszczającymi " ,jak ja to nazywam ...to jest najgorsze czym można "poczęstować "pompę ...wygląda po tym ,jakby ktoś jej zaaplikował klej do wnętrza ...staje wszystko ,że ledwo można to rozruszać :roll: ...być może zalanie pompy naftą ,poluzowało by to co stanęło ,ale w to się nigdy nie bawiłem ,bo wolę rozebrać ,rozruszać i mieć pewność ,że wszytko chodzi jak powinno ....także jak już pompa ma stać dłuższy czas ,to tylko zalana ropą ...nigdy na sucho :roll: niestety ,mało który sprzedawca częsci ,zawraca sobie tym głowę ...kupujac pompę ,jak opakowanie jest mokre i ciurkiem wylewa się nam z niej paliwo ,to bardzo dobrze wróży ...jak nic z niej nawet nie kapnie ,to raczej marne widoki że silnik wogóle na niej odpali :-/ choć nie jest to regułą ...wszystko zalezy od tego ,jak długi czas minął od stanu ,w którym była pełna paliwa
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 13 kwie 2014, 19:15

MUNIOR, tak też czuje że nie dojdę z tą firmą do porozumienia by mi pompę dobrą wysłali, dziś złapała mnie wena twórcza i się pobawiłem z oryginalną pompą która jak to stwierdził majsterek-papraczek że jest zatarta. Pech oczywiście chciał że się zatarła jak on ją uszczelniał... Więc rozebrałem to, po odkręceniu tłoko rozdzielacza okazało się że nawet nie był złożony, tylko były wrzucone części bo były... Śmiech na sali. Ogółem części nie wyglądają na zużyte tylko jest pęknięta jedna część przy tłokorozdzielaczu i nie wiem czy w ogóle coś takiego dostane :-/. Pompa na chwile obecną wygląda tak:
https://plus.google.com/photos/10212841 ... 2350525745

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 kwie 2014, 20:00

Przemo95 pisze:Ogółem części nie wyglądają na zużyte tylko jest pęknięta jedna część przy tłokorozdzielaczu i nie wiem czy w ogóle coś takiego dostane :-/ . Pompa na chwile obecną wygląda tak:
Jeżeli pęknięta jest ta blacha ,to nie ma problemu ,wyślę Ci po kosztach ,bo mi się walają nie potrzebnie z tdi ,ale raczej niczym się nie różnią od twojej ...a swoją drogą to pierwszy raz widze żeby ta blacha pękła ,podejrzewam ,że ten który wsadził tam łapy ,jakoś sie do tego przyczynił :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 13 kwie 2014, 21:25

MUNIOR, napisałem na pw ;-). Mam jeszcze pytanko, ma ktoś jakieś schematy pompy? Bo nie mogę za bardzo dojść jak to powinno być złożone.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 13 kwie 2014, 23:37

hahaha wiedzialem, że sie zapytasz o schematy ... noo powiem Ci ze zlozenie pompy to nie nalezy do łatwych czynności . oczywiście mowa tu o laikach . powodzonka
Był bosch - Jest juz pierburg :D
Pompa Afn&11, Ecu 16 Bit +Soft by KOSTRZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga