Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 Tdi 1Z] po naprawie pompy dawka 0 Mg/skok

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 24 lut 2015, 18:43

A pompę założyłeś sprawna pierścień luźno w niej chodził?
Co do przekładki to Munior specjalista jest musisz z nim nawiązać kontakt <ok>
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 24 lut 2015, 19:55

Pompa miała byc "sprawna" (czytaj byle było) od Muniora bo tamta stara szrot,
pierśnień luźno, te obroty falujące jeszcze bym przebolał tylko to gaśniecie samochodu jak spuszczam noge z gazu zaczyna irytować.

Przekładka przekładką, są 2 opcje, albo przekładka albo wychacze na pobliskim szrocie nastawnik MES (czytaj : po pieniądzach ) to założę .
https://audi80.pl/-b4-audi-80-avant- ... t74768.htm

Maluch - był
Audi 80 - jest
Audi A8 D2 - będzie
CA : Hertz ES 380 + Piździg = Nawet masuje :d
141.1 dB na DynóVWce
142.4 dB na Audi Meet
142.5 dB na Festiwalu Motoryzacyjnym Rzeszów

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lut 2015, 20:01

Aldon pisze:
Gdzies kiedyś widziałem taka z grubsza instrukcję przekłądki z MES na HDK z pinologią, mogł by ktos zapodać bo nie mogę się doszukać.
Bo tylko Ci się zdawało że widziałeś coś takiego ;-) ja nigdy nic takiego nie znalazłem dla 80tki 8-) .Jak chcesz przekładać ,to albo zmiana wiązki ,albo moją metodą <ok> Tylko nastawnik i mapsensor ,żadnego cięcia czy przeszczepiania wtyczek ,tylko dwa piny we wtyczce ECU trzeba przełożyć i zamienić piny we wtyczce mapsensora ,niespełna godzina roboty .Ale do takiej przeróbki ,potrzebny jest specjalnie przystosowany komputer pasujacy pod ori wtykę ,którego raczej nie dostaniesz ,bo pewnie nikt prócz mnie , taką metodą nie przerabia ;-) Ori ECU się do tego niestety nie nadaje :-/

[ Dodano: 2015-02-24, 20:05 ]
Aldon pisze:te obroty falujące jeszcze bym przebolał tylko to gaśniecie samochodu jak spuszczam noge z gazu zaczyna irytować.
Objawy które opisujesz ,czyli gasniecie po puszczeniu gazu ,są to jedne z wielu ,charakterystycznych objawów padniętego nastawnika potencjometrycznego...spróbuj przemyć ściezki na płytce ,albo przesunąć płytkę...czasem ,choć nie zawsze ,pomaga na dłuższą lub krótszą chwilę ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 24 lut 2015, 20:27

MUNIOR,

Wychodzi na to że masz odpowiednio przeprogramowany ECU, ale przepływka zostaje ori klapkowa ?


A co do nastawnika, to by się tak stało od tak ? przed awarią nastawnik działał, czasami przyszarpał, ale nie było takich cyrków jak teraz :-D

Przesuwałem płytką i czyściłem , bez poprawy.
https://audi80.pl/-b4-audi-80-avant- ... t74768.htm

Maluch - był
Audi 80 - jest
Audi A8 D2 - będzie
CA : Hertz ES 380 + Piździg = Nawet masuje :d
141.1 dB na DynóVWce
142.4 dB na Audi Meet
142.5 dB na Festiwalu Motoryzacyjnym Rzeszów

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lut 2015, 21:18

Aldon pisze:Wychodzi na to że masz odpowiednio przeprogramowany ECU
No wiadomo że mam ,jak przerabiam 8-)
Aldon pisze: przepływka zostaje ori klapkowa ?
zostaje ,ale to taka sama przepływka jak w 2,5 tdi AAT ,czy AEL i po zmianie na sterownik z pełną diagnostyką ,można oczywiście sprawdzić w logach czy działa prawidłowo
Aldon pisze:A co do nastawnika, to by się tak stało od tak ? przed awarią nastawnik działał, czasami przyszarpał, ale nie było takich cyrków jak teraz :-D
Różnie to bywa po awari ;-) Co do dołu pompy który ci wysłałem ,to jak mówiłem ,nie sprawdzałem jej w aucie ,ale zacytuję gościa od którego kupiłem "Pompa falowała na obrotach ,prawdopodobnie uszkodzony nastawnik" ...i to się zgadzało ,bo nastawnik był trochę zanieczyszczony opiłkami i miał prawo "falować ",ale na płytce były ori zgrzewy ,co się rzadko zdarza ,więc nastawnika raczej nikt nigdy wczesniej nie czyscił ,co dobrze wróży dla pompy ;-) .Poza tym pompa była z paliwem , zanim ją rozebrałem i po zdjęciu nastawnika ,było widać że jest czysto i wszystko ładnie wyglądało ,więc domniemywam że faktycznie była sprawna .Próbuj ustawić większą dawkę nastawnikiem
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 25 lut 2015, 01:48

Ile za taiego kompa sobie cenisz ? bo nastawnik sam bym sobie ogarnał i przepięcie kabli też, nie takie gruzy się robiło :mrgreen:

Pompa sprawna , może miała trochę takiego ciemnobrązowego szlamu ale wyczyściłem i balanga bo jak nawet na tym co się dzieje teraz auto jedzie zdrowo do przodu (odczuwam lepiej niż na 11 mm tylko że tam dawka była mnimalna 30 na deltascanie)
no u mnie na płytce tez ori zgrzewy, ale jak zakupiłem samochód to było widać ze ktoś coś majstrował przy pompie bo sylikonu nie żałował :mrgreen:
Prób było wczoraj do 2 w nocy i dzisiaj całe popołudnie, bez zmian, albo ciagle 0 albo czasem się pojawi 2-3 i dalej 0. (mowa o deltascanie bo vagiem nie połaczy)

Doczytałem się gdzieś że podobno ktoś zakładał nastawnik z pompy 2,5 tds ? podobno wystarczy przepiąc kable w kostce bo inna pinologia klik

Na moje oko, pociagło opiłków z urwanego tłokorozdzielacza i wciagło w cewkę i robi co się robi.
Zreszta zauważyłem że w starej pompie ten zawór czy jak się to zwie do regulacji ciśnienia wewnetrzego w pompie wypadł/wpadł do środka razem ze sprzeżynką i to zabezpiecznie takie zaciskane troszkę przytarło i to tez mogło w jakiś sposób wpłynąc na zanieczyszczenia i nadmierna produkcję opiłków.
https://audi80.pl/-b4-audi-80-avant- ... t74768.htm

Maluch - był
Audi 80 - jest
Audi A8 D2 - będzie
CA : Hertz ES 380 + Piździg = Nawet masuje :d
141.1 dB na DynóVWce
142.4 dB na Audi Meet
142.5 dB na Festiwalu Motoryzacyjnym Rzeszów

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lut 2015, 10:03

Aldon pisze:Doczytałem się gdzieś że podobno ktoś zakładał nastawnik z pompy 2,5 tds ?
Praktycznie taki sam nastawnik ...ale ja bym na twoim miejscu już nie inwestował w potencjometr :roll: bo to chybiona inwestycja ... problem wraca wczesniej czy pużniej ,o czym przekonało się wielu ;-) Jak masz nastawnik indukcyjny ,to lepiej to przerobić i mieć świety spokój z tym badziewiem raz na zawsze . Robiąc metodą o której mówiłem,zostało ci tylko zainwestować w sterownik i mapsensor do niego,a będzie to kwota porównywalna z ceną za regenerację nastawnika potencjometrycznego
Aldon pisze:Ile za taiego kompa sobie cenisz ?
Info masz na PW 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga