Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDi] Pompa wtryskowa - poważny problem...

ODPOWIEDZ
-Hammer-

[b4 1.9 TDi] Pompa wtryskowa - poważny problem...

Post autor: -Hammer- » 04 paź 2007, 16:47

Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc w zlikwidowaniu problemu z pompą wtryskowa w silniku 1.9 TDi. Przed kilkoma dniami zauważyłem wyciek z paliwa z pompy wtryskowej. Wyciek powstał od razu z dwóch uszczelek - oringów. Pierwsza to ta pod kopułką a druga podobna uszczelka jest pomiędzy elementami pompy. Znający się ludzie na pewno wiedzą o co mi chodzi. Wymieniłem te uszczelki i nie mogę teraz odpalić auta... Zachowuje się tak jakby w ogóle nie dostawał paliwa lub nie było zasilania w układzie zapłonowym. Kompletnie nie wiem co się dzieje. Czy możliwe żebym zruszył jakiś przewód elektryczny?? (np. regulator przepływu, lub zawór "stop"? - może to ich wina?), a może należy teraz odpowietrzyć układ paliwowy? jeśli tak, proszę o pomoc jak to zrobić. Dziękuję za wszystkie życzliwe rady i jeszcze raz bardzo proszę o pomoc - bo jest klapa...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 04 paź 2007, 17:50

może dawke paliwa przesawiłeś, ruszałeś przy nastawniku :?:

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 04 paź 2007, 17:54

po rozebraniu pompy cza ją ustawić na "stole".
niepotrzebnie ją rozbierałeś samemu bo to dość skomplikowane urządzenie i można łatwo je zepsuć. w moim mieście gość za wymijane wszystkich uszczelniaczy, czyszczenie i ustawienie bierze 170 zł a przy okazji rozbiera ją na części pierwsze i sprawdza jej stan (zużycie)
radze wyciągnąć ją z powrotem i oddać do specjalisty

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 04 paź 2007, 20:35

robiłem coś podobnego, zalej całą pompę paliwem i ustaw nastawnik w tym samym położeniu, pompa na sucho u mnie też nie chciała zaskoczyć

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 04 paź 2007, 22:15

mozesz delikatnie poluzowac przewod pompa-wtrysk i zobaczyc czy paliwo sie pokazuje, zalej filtr paliwem, pompe, i sprawdz nastawnik

-Hammer-

Post autor: -Hammer- » 05 paź 2007, 08:12

dziękuję za wszystkie rady. Spróbuję zalać całą pompę paliwem, zobaczymy... a przy okazji proszę jeszcze o odpowieź co to jest ten nastawnik - nie wiem niestety i w jakim sensie mam go sprawdzić. Pozdrawiam

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 05 paź 2007, 09:09

nastawnik dawki ( główka pompy ) musi być ustawiony względem pompy w tym samym położeniu co przed demontażem

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 paź 2007, 09:18

A powiedz czy zdejmowałeś nastawnik ( głowiczka na pompie). Mozliwe że przy wkładaniu żle złożyłeś i uszkodziła sie pompa, to bardzo częsty przypadek jeżeli sie nie popatrzy jak jest ustawiony pierscień w pompie i ramie w głowiczce.

-Hammer-

Post autor: -Hammer- » 05 paź 2007, 11:14

witam ponownie. Dziękuję bardzo za wszystkie rady - zalanie pompy paliwem pomogło. Natomiast pojawił się inny problem... Tak jak napisałeś WOJTEK26, włożyłem ramię w otwór pierścienia na pompie. Zalałem pompę paliwem i musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem zanim udało mi się odpalić, ale jednak się udało. Tyle że teraz samochód jest tak zamulony, że strach... Na jedynce ledwie rusza, a i na pozostałych biegach jest strasznie słaby. Dopiero jak załącza się turbina to jest trochę wiecej mocy. A poza tym, nawet po kilkuminutowej przerwie w pracy silnika, jest problem z jego uruchomieniem i muszę chwilę pokręcić zanim odpali. Wcześniej palił na dotyk i był naprawę dynamiczny... Może rzeczywiście to nie włozyłem nastawnika w takiej pozycji jak był przed rozebraniem pompy... Co mam robic w tej sytuacji - czy jestem w stanie sam usunąć tą usterkę czy muszę jechać do jakiegoś warsztatu żeby mi wyregulowali tą pompę? Będę wdzięczny za wszelkie porady. Dziękuję i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 05 paź 2007, 12:19

ja bym już na twoim miejscu sam nie kombinował oddaj pompe do dobrego pompiarza mnie robota pompy wyniosła ok 400zł ale śmiga aż miło

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 paź 2007, 12:22

Spróbuj poluzowac głowiczke i lekko przesunąć ja w kierunku kabiny. Jeżeli to nie pomoże to niestety bez wizyty w warsztacie i pełnej regulacji pompy sie nie obędzie

-Hammer-

Post autor: -Hammer- » 05 paź 2007, 17:30

Może nie bardzo potrafię wyjaśnić co zrobiłem, ale spróbuję, bo mam wrażenie że trochę niejasno opisałem. Najpierw odkręciłem samą kopułkę pod którą jest jakaś płytka elektroniczna i chyba ta głowica o której Pan mowi. Po zmianie uszczelki odpaliłem samochód bez problemu. Natomiast wtedy okazało się że jest walnięta jeszcze ta druga uszczelka niżej - wiec musiałem tedy już zdjąć tą całą czesc na którejk jest zamontowany regulator przepływu - więc zdjąłem ten cały dekiel. wymieniłem uszczelkę, włożyłem całość na swoje miejsce (tą częścią wystającą włożyłem do tego otworu w ruchomym pierścieniu) i to wszystko, nic więcej nie robiłem. Tej aparatury elektronicznej nie ruszałem. No i oczywiście zalałem pompę paliwem. Czy możliwe że zanieczyściłem paliwo i zabrudziły się przez to wtryski? A może jakoś należy teraz układ odpowietrzyć? Sam silnik jak już odpali pracuje bardzo równo i w sumie wydawałoby się dobrze - tyle że jest słaby i wolno wkręca się na obroty... Może moglibyśmy WOJTEK26 pogadac na GG, byłoby szybciej i sprawniej. Chciałbym zadać ci kilka pytań, jeśli można, bo widzę że znasz się na rzeczy... Pozdrawiam.

hubresm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2007, 13:14
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: hubresm » 05 paź 2007, 18:28

zrób jak radzi wojtek26 poluzuj sróby te które adkręciłeś przy wymianie drógiej uszczelki i przesuń nastawnik ( głowiczke) w stronę przewodów wtryskowych ( kabiny samochodu) tylko delikatni ok 0,5mm jak nie pomoże to jeszcze raz 0,5mm. wcześniej zaznacz położenie nastawnika względem pompy żeby wiedzieć ile przesunołeś. pamiętaj przesunąć delikatnie bo można uszkodzić pompe

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 06 paź 2007, 07:29

moje zdanie jest takie oddaj pompe do pompiarza.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 paź 2007, 08:09

Hammer wysłałem Ci PW jak cos to pisz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga