[1.9TD AAZ] Pompa Wtryskowa.
[1.9TD AAZ] Pompa Wtryskowa.
Witam wszystkich klubowiczów jestem tu nowy. śledze te fora od długiego czasu. Zainteresowałem sie podniesieniem mocy w moim autku więc chciałbym dzięki waszej życzliwośći zasięgnać rady co do mojego audi. Jest to audi b4 td 75KM (55kw) rok produkcji 1992. Chciałbym wstawić bosst pina w pompie lecz gdy wczoraj rozebralem góre pompy to srodek był pusty nie było ani trzpienia ani membany która powinna tam byc ? wiec nie wiem co jest? czy to jest pompa tzw. eko? czy moge cos z tym zrobic? jak zwiekszyć moc tego auta? jest mozliwosc wstawienia jakiejs innej pompy? lub wymienienia góry w mojej pompie tzn. wstawienia całego mechanizmu lda z innego auta ? jesli tak to ile by ewentualnie kosztowała. prosze o odpowiedz z góry dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 13:40 przez murano, łącznie zmieniany 3 razy.
witam... miałem taką samą pompę...
niestety... nic po za zwiększeniem dawki paliwa nie da sie zrobić bez przeróbki pompy...
Przerobić pompę można bez problemu... ja skontaktowałem się z TROCHIMem(bełchatów) z forum VW i zamienił mi górę na tą z "grzybkiem"...
jeśli chcesz zobaczyć co mozna uzyskac to podkręć sobie śrubę od dawki...
znajduje sie ona na pompie od strony szyby nad przewodami do wtrysków... ma taka metalową zawleczkę i śrubę kontrującą 13...
WKRĘCASZ śrubę i masz WIĘCEJ paliwa
WYKRĘCASZ to masz MNIEJ...
myślę że pół obrotu to dużo więc nie przesadzaj... ( ja mam zdjęta zawleczke bo było mi mało po załozeniu "grzybka")
na pompie od strony silnika masz taką śrybkę na spręzynce prawie w pionie...
to do regulacji obrotów na biegu jałowym...
wygręcasz - zmniejszasz obroty (UWAŻAJ ZEBY NIE WYKRĘCIĆ DO KOŃCA BO JAK ZGUBISZ NAKRĘTKĘ TO 1h BEDZIESZ ZAKŁADAŁ )
śrubę od dawki kręcimy na WYŁĄCZONYM silniku!!!
jeśli po ustawieniu dawki silniki będzie długo schodził z obrotów (po gazie do dechy dłużej niż 1 sekunda) to znaczy ze masz za duza dawke i silnik mozesz uwalić...
generalnie polecam przejść sie do jakiegos pompiarza i poprosić o zmianę GÓRY pompy...
pomyśl też o podkręceniu turbo, a co za tym idzie pomyśl o kupnie wskaźnika doładowania...
jeśłi masz blisko do bełchatowa to tu masz gg Trochima: gg:1517612
niestety... nic po za zwiększeniem dawki paliwa nie da sie zrobić bez przeróbki pompy...
Przerobić pompę można bez problemu... ja skontaktowałem się z TROCHIMem(bełchatów) z forum VW i zamienił mi górę na tą z "grzybkiem"...
jeśli chcesz zobaczyć co mozna uzyskac to podkręć sobie śrubę od dawki...
znajduje sie ona na pompie od strony szyby nad przewodami do wtrysków... ma taka metalową zawleczkę i śrubę kontrującą 13...
WKRĘCASZ śrubę i masz WIĘCEJ paliwa
WYKRĘCASZ to masz MNIEJ...
myślę że pół obrotu to dużo więc nie przesadzaj... ( ja mam zdjęta zawleczke bo było mi mało po załozeniu "grzybka")
na pompie od strony silnika masz taką śrybkę na spręzynce prawie w pionie...
to do regulacji obrotów na biegu jałowym...
wygręcasz - zmniejszasz obroty (UWAŻAJ ZEBY NIE WYKRĘCIĆ DO KOŃCA BO JAK ZGUBISZ NAKRĘTKĘ TO 1h BEDZIESZ ZAKŁADAŁ )
śrubę od dawki kręcimy na WYŁĄCZONYM silniku!!!
jeśli po ustawieniu dawki silniki będzie długo schodził z obrotów (po gazie do dechy dłużej niż 1 sekunda) to znaczy ze masz za duza dawke i silnik mozesz uwalić...
generalnie polecam przejść sie do jakiegos pompiarza i poprosić o zmianę GÓRY pompy...
pomyśl też o podkręceniu turbo, a co za tym idzie pomyśl o kupnie wskaźnika doładowania...
jeśłi masz blisko do bełchatowa to tu masz gg Trochima: gg:1517612
też miałem pompę eco podstawą aby robić mody w AAZ trzeba kupić IC od 1.6td lub od 1.9TDi od 50zł do 150zł potem dokupić przewody pomiędzy turbo IC i kolektorem ja jak miałem AAZ założyłem przewody od renault espace 2.1td czy 2.5td nie pamiętam bo do takich miałem dostęp potem zwiększyłem ciśnienie na turbinie do ok 1.2bara przez wyregulowanie zaworu upustowego tego pod turbina takiego żebrowanego w nowszych AAZ jest regulacja przez sztangę i następnie ze śruby regulacyjnej dawki paliwa wyjąłem podkładkę założyłem bardzo cienka i wkręciłem ja tak że silnik na wolnych obrotach miał ok 1300obrotów i wyregulowałem obroty ta śrubka że sprężynka od strony wtrysków jeszcze ustawiłem ten stycznik na pompie w sposób agresywny co jest nad linka. Po tych modach AAZ przyśpieszał do setki w około 10 sek i jeździł coś ok 200km/h i przy spokojnej jeździe w trasie tak do 100 palił ok 4,8 litra.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2009, 15:27 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.
junglist ten stycznik tak ustawiłem że przy lekkim ruszeniu gazem ta rolka przy min. ruchu rozłączała stycznik chyba tak jeśli dobrze pamiętam. Przestawiłem cała dźwignię co przyczepia się linkę.
Na próbę poluzuj te 2 śruby co jest dokręcony ten stycznik i przesuń go max jak stoisz przy zderzaku,chłodnicy w lewą stronę zobaczysz jak silnik szybciej po tym będzie się wkręcał jest różnica.
tu jest wszystko opisane tylko po angielsku http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=579.0
Na próbę poluzuj te 2 śruby co jest dokręcony ten stycznik i przesuń go max jak stoisz przy zderzaku,chłodnicy w lewą stronę zobaczysz jak silnik szybciej po tym będzie się wkręcał jest różnica.
tu jest wszystko opisane tylko po angielsku http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=579.0
coś chyba namieszałeś bo jest odwrotnie jak piszesz bo po podaniu napięcia na cewkę N18 następuje otwarcie zaworu (podanie podciśnienia na EGR i puszczenie spalin na dolot) a przy braku napięcia N18 się zamyka i następuje napełnienie EGR powietrzem (z obudowy filtra) i zamknięcie gomrozoo pisze:stycznik nie zalaczony = egr otworzony i daje spaliny do ssacego, stycznik zalaczony = egr zamkniety
czyli dotykając blachą od linki do styku zamykasz obwód a więc otwierasz EGR
ale to nie zmienia faktu żeby zaślepić dziada i mieć święty spokój z słabnięciem silnika <ok>
EGR trzeba zaślepić minimum w 2 miejscach 1 przy kolektorze ssącym https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm a drugie przy samym kolektorze wydechowym tam gdzie przykręcona jest na dwie śruby ta metalowa żebrowana rurka oraz wywalić kata i wtedy założyć IC dolać paliwa i podnieść ciśnienie turbinki :mrgreen:
Tylko z tym ciśnieniem lepiej nie przesadzać 1.1-1.2 bara wystarczy w zupełności bo można sobie uszczelkę głowicy wysadzić ja u siebie w AAZ montowałem z TDI metalową i do 1,6 bara wytrzymywała i podstawa to olej min 10w/40 a najlepiej 5W40.
Tylko z tym ciśnieniem lepiej nie przesadzać 1.1-1.2 bara wystarczy w zupełności bo można sobie uszczelkę głowicy wysadzić ja u siebie w AAZ montowałem z TDI metalową i do 1,6 bara wytrzymywała i podstawa to olej min 10w/40 a najlepiej 5W40.