Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Pompa Wtryskowa.

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

[1.9TD AAZ] Pompa Wtryskowa.

Post autor: murano » 04 cze 2009, 17:37

Witam wszystkich klubowiczów jestem tu nowy. śledze te fora od długiego czasu. Zainteresowałem sie podniesieniem mocy w moim autku więc chciałbym dzięki waszej życzliwośći zasięgnać rady co do mojego audi. Jest to audi b4 td 75KM (55kw) rok produkcji 1992. Chciałbym wstawić bosst pina w pompie lecz gdy wczoraj rozebralem góre pompy to srodek był pusty nie było ani trzpienia ani membany która powinna tam byc ? wiec nie wiem co jest? czy to jest pompa tzw. eko? czy moge cos z tym zrobic? jak zwiekszyć moc tego auta? jest mozliwosc wstawienia jakiejs innej pompy? lub wymienienia góry w mojej pompie tzn. wstawienia całego mechanizmu lda z innego auta ? jesli tak to ile by ewentualnie kosztowała. prosze o odpowiedz z góry dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 13:40 przez murano, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 04 cze 2009, 18:11

_uwaga

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 15 cze 2009, 20:58

witam... miałem taką samą pompę...
niestety... nic po za zwiększeniem dawki paliwa nie da sie zrobić bez przeróbki pompy...


Przerobić pompę można bez problemu... ja skontaktowałem się z TROCHIMem(bełchatów) z forum VW i zamienił mi górę na tą z "grzybkiem"...

jeśli chcesz zobaczyć co mozna uzyskac to podkręć sobie śrubę od dawki...
znajduje sie ona na pompie od strony szyby nad przewodami do wtrysków... ma taka metalową zawleczkę i śrubę kontrującą 13...
WKRĘCASZ śrubę i masz WIĘCEJ paliwa
WYKRĘCASZ to masz MNIEJ...

myślę że pół obrotu to dużo więc nie przesadzaj... ( ja mam zdjęta zawleczke bo było mi mało po załozeniu "grzybka")
na pompie od strony silnika masz taką śrybkę na spręzynce prawie w pionie...
to do regulacji obrotów na biegu jałowym...
wygręcasz - zmniejszasz obroty (UWAŻAJ ZEBY NIE WYKRĘCIĆ DO KOŃCA BO JAK ZGUBISZ NAKRĘTKĘ TO 1h BEDZIESZ ZAKŁADAŁ :-D )

śrubę od dawki kręcimy na WYŁĄCZONYM silniku!!!
jeśli po ustawieniu dawki silniki będzie długo schodził z obrotów (po gazie do dechy dłużej niż 1 sekunda) to znaczy ze masz za duza dawke i silnik mozesz uwalić...

generalnie polecam przejść sie do jakiegos pompiarza i poprosić o zmianę GÓRY pompy...

pomyśl też o podkręceniu turbo, a co za tym idzie pomyśl o kupnie wskaźnika doładowania...

jeśłi masz blisko do bełchatowa to tu masz gg Trochima: gg:1517612

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 17 cze 2009, 14:07

a ile tak mniej wiecej kosztuje zmiana grzybka w pompie? :lol: a do bełchatowa mam spory kawał drogi niestety

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 17 cze 2009, 15:25

też miałem pompę eco podstawą aby robić mody w AAZ trzeba kupić IC od 1.6td lub od 1.9TDi od 50zł do 150zł potem dokupić przewody pomiędzy turbo IC i kolektorem ja jak miałem AAZ założyłem przewody od renault espace 2.1td czy 2.5td nie pamiętam bo do takich miałem dostęp potem zwiększyłem ciśnienie na turbinie do ok 1.2bara przez wyregulowanie zaworu upustowego tego pod turbina takiego żebrowanego w nowszych AAZ jest regulacja przez sztangę i następnie ze śruby regulacyjnej dawki paliwa wyjąłem podkładkę założyłem bardzo cienka i wkręciłem ja tak że silnik na wolnych obrotach miał ok 1300obrotów i wyregulowałem obroty ta śrubka że sprężynka od strony wtrysków jeszcze ustawiłem ten stycznik na pompie w sposób agresywny co jest nad linka. Po tych modach AAZ przyśpieszał do setki w około 10 sek i jeździł coś ok 200km/h i przy spokojnej jeździe w trasie tak do 100 palił ok 4,8 litra.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2009, 15:27 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 17 cze 2009, 15:26

ja za wymianę i za górę pompy z PINEM dałem 180 zł...
kostrz pisze:ten stycznik na pompie w sposób agresywny co jest nad linka
a moze jakoś konkretniej ??

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 17 cze 2009, 17:29

junglist ten stycznik tak ustawiłem że przy lekkim ruszeniu gazem ta rolka przy min. ruchu rozłączała stycznik chyba tak jeśli dobrze pamiętam. Przestawiłem cała dźwignię co przyczepia się linkę.
Na próbę poluzuj te 2 śruby co jest dokręcony ten stycznik i przesuń go max jak stoisz przy zderzaku,chłodnicy w lewą stronę zobaczysz jak silnik szybciej po tym będzie się wkręcał jest różnica.

tu jest wszystko opisane tylko po angielsku http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=579.0

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 cze 2009, 21:54

a czy ten styk to nie jest przypadkiem od załączania EGR :?: i przekręcając go wyłącza się elektrycznie recyrkulację :?: i dlatego się lepiej zbiera

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 17 cze 2009, 22:17

UKI_XX pisze:a czy ten styk to nie jest przypadkiem od załączania EGR :?: i przekręcając go wyłącza się elektrycznie recyrkulację :?: i dlatego się lepiej zbiera
dokladnie tak. Najlepiej go wywalic, a egr'a zaslepic albo wogole wypiac <ok>

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 17 cze 2009, 22:32

przesówać stycznik... hmm
ja miałem po kupnie ucięty kabelek (w gumowej osłonce na górze) przy tym zaworku:
Obrazek

to chyba w zasadzie deaktywuje ten stycznik co ;>??

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 17 cze 2009, 22:35

stycznik nie zalaczony = egr otworzony i daje spaliny do ssacego, stycznik zalaczony = egr zamkniety[o ile nie jest zapchany na maxa syfem zeby sie ruszyc, co sie czesto zdarza i lepiej zaslepic ten badziew] i czysty luft do ssacego idzie

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 17 cze 2009, 23:22

czyli:
wciskam gaz -> egr odłączony: SPALINY STOP
bez gazu/hamowanie -> egr załączony: SPALINY GOGOGO


dobrze rozumuje ??

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 17 cze 2009, 23:27

ta, ale poczytaj na forum o zaslepieniu egr'a to dziecinnie proste i problem z glowy z egr'em raz na zawsze...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 cze 2009, 01:14

mrozoo pisze:stycznik nie zalaczony = egr otworzony i daje spaliny do ssacego, stycznik zalaczony = egr zamkniety
coś chyba namieszałeś bo jest odwrotnie jak piszesz bo po podaniu napięcia na cewkę N18 następuje otwarcie zaworu (podanie podciśnienia na EGR i puszczenie spalin na dolot) a przy braku napięcia N18 się zamyka i następuje napełnienie EGR powietrzem (z obudowy filtra) i zamknięcie go

czyli dotykając blachą od linki do styku zamykasz obwód a więc otwierasz EGR

ale to nie zmienia faktu żeby zaślepić dziada i mieć święty spokój z słabnięciem silnika <ok>

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 18 cze 2009, 08:11

EGR trzeba zaślepić minimum w 2 miejscach 1 przy kolektorze ssącym https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm a drugie przy samym kolektorze wydechowym tam gdzie przykręcona jest na dwie śruby ta metalowa żebrowana rurka oraz wywalić kata i wtedy założyć IC dolać paliwa i podnieść ciśnienie turbinki :mrgreen:

Tylko z tym ciśnieniem lepiej nie przesadzać 1.1-1.2 bara wystarczy w zupełności bo można sobie uszczelkę głowicy wysadzić ja u siebie w AAZ montowałem z TDI metalową i do 1,6 bara wytrzymywała i podstawa to olej min 10w/40 a najlepiej 5W40.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga