Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Powietrze w układzie paliwowym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Powietrze w układzie paliwowym

Post autor: maxwwy » 06 mar 2015, 22:06

Kolejna z usterek w mojej niedawno nabytej 80, Silnik 1.9 TDI 1Z osprzęt Boscha, Od zakupu auto, szarpie przerywa, i dość mocno kopci nie spaloną ropą (bynajmniej tak pachnie).
Od czasu do czasu zdarza jej się podczas jazdy szarpnąć lub zgasnąć. Rano ciężko pali a w wężach paliwowych widać pęcherzyki powietrza. Postanowiłem się za to zabrać, wymieniłem przewody paliwowe, filtr, czytałem co nieco i nie włożyłem oryginalnego filtra z 80, a FEBI BILSTEIN – FE21600 do tego doszedł nowy zaworek Febi . Lecz dalej powstają pęcherzyki powietrza.

Sam niestety rozkładam już ręce i nie wiem co jej może dolegać, może to pompa jest uszkodzona ?

Poniżej dodaję filmik mniej więcej tak wygląda poranne odpalanie auta. Najdziwniejsze są te pęcherzyki które pojawiają się po samoczynnym zgaśnięciu auta.

Kod: Zaznacz cały

https://www.youtube.com/watch?v=wriSaXdVZCk

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Post autor: Tomcionerwus » 06 mar 2015, 22:13

sprawdz cała pompe wtryskowa bo moze byc gdzies wyciek i tam łapie powietrze... sprawdz jeszcze czy opaski sa mocno podokrecane przy pomppie filtrze i przewody przy pompie filtrze i przewod ktory wychodzi z filtra paliwa na przelew co idzie do zbiornika...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 06 mar 2015, 22:30

maxwwy pisze:nie włożyłem oryginalnego filtra z 80, a FEBI BILSTEIN – FE21600
ale to jest filtr wkręcany czy całościowy?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 mar 2015, 23:33

andrzejsz23 pisze:
maxwwy pisze:nie włożyłem oryginalnego filtra z 80, a FEBI BILSTEIN – FE21600
ale to jest filtr wkręcany czy całościowy?
To i tak praktycznie stoisz w tym samym miejscu, filtr miał być wogóle inny <uhh> <mur>
Obrazek

filtr miał być taki:
Obrazek Obrazek

Kolega miał to samo u siebie , tylko że na pierburgu.
Nie szło tym jechać normalnie a powietrza dość sporo i niedawno zmieniany miał nastawnik na czysty po teście z impulsatorem,
Kupił oring i po zmianie akurat pomogło,
Ale u Ciebie jak zmieniałeś filtr trzeba było pytac o jeden z dwóch podanych filtrow bez tego tzw podgrzewacza.

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 06 mar 2015, 23:50

Opaski sprawdzane wiele razy, węże sprawdzone wiele razy. Pompa sprawdzona wycieków nie zdiagnozowałem.

Czyli czeka mnie kolejna zmiana filtra ? Myślisz że po tym przestało by wracać powietrze ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 mar 2015, 23:52

A zmieniłeś o-ring na nowy pod tym plastikowym powrotem paliwa :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 07 mar 2015, 01:15

Wymieniałem również ten plastikowy powrót paliwa, o-ring był nowy ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 mar 2015, 07:20

maxwwy pisze:czytałem co nieco i nie włożyłem oryginalnego filtra z 80, a FEBI BILSTEIN &#8211; FE21600 do tego doszedł nowy zaworek Febi . Lecz dalej powstają pęcherzyki powietrza.
Może i czytałeś co nie co ...tyle że niewiele z tego zrozumiałeś ,jak widać ;-) ....bo założyłeś co prawda nowy ,ale nadal badziew z wymiennym psudopodgrzewaczem :roll: Nie mówię że w tym przypadku to na 100% jego wina ,ale o tym można się przekonać zakładając tylko taki filtr,jak pokazuje Krzysiek 84,czyli wejscie-wyjscie ,bez żadnej"dziury"na psudopodgrzewacz .Zakładając taki badziew jak założyłeś ,nigdy nie ma pewności czy nie ciągnie powietrza podgrzewaczem ,i to że wymieniłeś oring na nowy ,wcale tej pewności nie daje :roll: A co do wszelakich zaworków zwrotnych ,to są one zbędne ...choć w sumie założenie jednego ma sens ,i jak już jakiś zakładać ,to na przewodzie zasilającym ze zbiornika do filtra ...bo zapobiega cofnięciu się paliwa do zbiornika ,podczas odpinania tego przewodu.A jak już wymienisz i pozbędziesz się powietrza ,to wszelkie inne "szarpania" ,falowania obrotów ,przerywania ,gasniecie w czasie jazdy po puszczeniu gazu ,czy brak reakcji na gaz ,to wina nastawnika potencjometrycznygo ,który niestety posiadasz :-/

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 07 mar 2015, 12:21

Dziękuję wszystkim za pomoc ;) Niebawem zabiorę się za wymianę filtra na ten PP 838 i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 18 mar 2015, 16:02

Jezeli duzo powietrza nie ciagnie to narazie go zostaw . jest lato to paliwo przeleci spokojnie :D ale na zime to juz musowo kup ten co chlopaki pisali wyzej :D Ja tez go mam i powietrza nie ma ( no moze czasem jakis bąbelek poleci )
oglądnelem filmik dopiero :D ale nie podoba mi sie to wcale bo jest marzec !!! i jest ciepło :D masz wymieniony filtr i dalej te same problemy ?
moze parafina pozatykala Ci przewod zasilający ? albo sitko zawalone w baku ?
no bo przepraszam ale to jest nie mozliwe przy takich temperaturach

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

Post autor: _razor_ » 31 mar 2015, 12:53

I jak problem? Rozwiązany? Mi ciągnął dużo powietrza z przewodu który idzie z filtra do pompy. Zmieniałem przewody, opaski itp. Problem nie znikał. Wymieniłem na taki zwykły filtr. Bąbelki są ale nie zapowietrza się. Wymień na normalny filtr i po problemie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl