[ 1.9 TDI] Praca traktora i błąd 550
[ 1.9 TDI] Praca traktora i błąd 550
Auto zapala normalnie, na wolnych obrotach pracuje normalnie jak dodaje sie gazu zaczyna pracowac jak na " samostarcie "
Sprawdziłem rozrząd jest dobrze ustawiony, kąt wtrysku na zimny silniku pokazje mi ta wartosc jedna 255 cos takego ( ale znalazłem w innym temacie ze w jednym aucie bylo tak samo i taka sama wartosc wyskakiwala a przyczyna byly przewody do zaworu N108)
Sprawdzilem przewody sa dobre. ( zdrowo je szarpałem wiec wydaje mi sie ze gdyby cos było w nich nie tak to by sie urwały )
Dodam ze jest to pompa z potencjometrem auto 93 rok. i na wiosnę był naprawiany nastawnik.
Gdy wypinam wtrysk sterujący wyskakuje mi błąd 542 "czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza" ale po podpięciu znika ( pisze gdyż w innym temacie ktos przy błędzie 550 obstawiał na wtrysk sterujący, wiec chyba to jest dobre )
w moim pogramie błąd 550 jest opisywany jako
" zawór regulacji dawki paliwa "
Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?
Sprawdziłem rozrząd jest dobrze ustawiony, kąt wtrysku na zimny silniku pokazje mi ta wartosc jedna 255 cos takego ( ale znalazłem w innym temacie ze w jednym aucie bylo tak samo i taka sama wartosc wyskakiwala a przyczyna byly przewody do zaworu N108)
Sprawdzilem przewody sa dobre. ( zdrowo je szarpałem wiec wydaje mi sie ze gdyby cos było w nich nie tak to by sie urwały )
Dodam ze jest to pompa z potencjometrem auto 93 rok. i na wiosnę był naprawiany nastawnik.
Gdy wypinam wtrysk sterujący wyskakuje mi błąd 542 "czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza" ale po podpięciu znika ( pisze gdyż w innym temacie ktos przy błędzie 550 obstawiał na wtrysk sterujący, wiec chyba to jest dobre )
w moim pogramie błąd 550 jest opisywany jako
" zawór regulacji dawki paliwa "
Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie koniecznie 8-) ,choć nie wykluczone i mozliwie.Jest sposób na sprawdzenie n108 bez wyciągania pompy ,robi się to "na słuch " podając mu napiecie ,ale trzeba wiedzieć ,a raczej słyszeć ,jak zachowuje się sprawny n108 ,a jak zastany Jest też opcja że pompa nie ma odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego ,a za to, odpowiada zawór ciśnienia wewnetrznego i kalibrowany króciec powrotu paliwa na nastawniku .Winę n108 ,jako sprawcy twardej pracy silnika ,obstawiałbym na samym końcu ...zdarzyło mi się to raz ,na dziesiątki przypadków.Własnie "na słuch " dziada namierzyłemMieszko pisze:Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?
Co w takim razie radzisz szukać nowej pompy czy wyciągać i zawozić do pompiarza ?MUNIOR pisze:Nie koniecznie 8-) ,choć nie wykluczone i mozliwie.Jest sposób na sprawdzenie n108 bez wyciągania pompy ,robi się to "na słuch " podając mu napiecie ,ale trzeba wiedzieć ,a raczej słyszeć ,jak zachowuje się sprawny n108 ,a jak zastany Jest też opcja że pompa nie ma odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego ,a za to, odpowiada zawór ciśnienia wewnetrznego i kalibrowany króciec powrotu paliwa na nastawniku .Winę n108 ,jako sprawcy twardej pracy silnika ,obstawiałbym na samym końcu ...zdarzyło mi się to raz ,na dziesiątki przypadków.Własnie "na słuch " dziada namierzyłemMieszko pisze:Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ani jedno ,ani drugie , problem może być banalny ,np.wysypany,bądż zapieczony zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ewentualnie niedrożny powrót na nastawniku .Jak zatankowałeś ostatnio jakieś nie pewne paliwo ,to jest przyczyna i jest skutek ...Nie wiem z kad jesteś ,ale jak gdzieś z okolic Lubelskiego ,to ja takie rzeczy ,ogarniam szybciutko ,bez wymyślania histori o pompie do regeneracji i tym podobnych bzdur 8-)Mieszko pisze:Co w takim razie radzisz szukać nowej pompy czy wyciągać i zawozić do pompiarza ?
[ Dodano: 2013-11-30, 19:13 ]
:mrgreen: Cos w podobie ,tyle że oni zwykle każą sobie wymontować i przywieżć pompę ...a potem całe korowody z montowaniem i ustawieniem ...ja robię od A do Z ,z diagnozą włacznie i nie pomijam nastawnika ,co jest zwykle normą ,w przypadku pompiarzy ....nie mówię że wszystkich ,ale większościgibaj pisze:MUNIOR jest pompiarzem
Jestem z warszawy. a co jestem w stanie " naprawić " sam ?MUNIOR pisze:Ani jedno ,ani drugie , problem może być banalny ,np.wysypany,bądż zapieczony zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ewentualnie niedrożny powrót na nastawniku .Jak zatankowałeś ostatnio jakieś nie pewne paliwo ,to jest przyczyna i jest skutek ...Nie wiem z kad jesteś ,ale jak gdzieś z okolic Lubelskiego ,to ja takie rzeczy ,ogarniam szybciutko ,bez wymyślania histori o pompie do regeneracji i tym podobnych bzdur
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic nie powie ,nie ma tak dobrze ,bo może stać ,a obwód będzie w porządku ...pomiar opornosci to żaden dowód że działa jak należy ,choć z drugiej strony ,szukanie przyczyny ,można a nawet powinno sie ,zacząć od najprostrzych rzeczyspatz pisze:pomiar rezystenci N108 powie
[ Dodano: 2013-11-30, 23:27 ]
Sprawdzenie zaworka ciśnienia wewnetrznego i kalibrowanego powrotu na nastawniku ,wymaga tylko odpowiedniego klucza w pierwszym przypadku i sprężarki z manometrym w drugim ...nie ma potrzeby wyciągania pompy 8-)Mieszko pisze:w sumie to sie zastanawiam czy zaryzykowac i rozbierać pompe wlasnymi siłami czy wyciagnac i wyslać do kogoś zeby ja " zbadał "
Wiem ze pewnych tajemnic sie nie zdradza ale moze dałoby rade zebyś mi wytlumaczył jak to posprawdzać ?MUNIOR pisze:Sprawdzenie zaworka ciśnienia wewnetrznego i kalibrowanego powrotu na nastawniku ,wymaga tylko odpowiedniego klucza w pierwszym przypadku i sprężarki z manometrym w drugim ...nie ma potrzeby wyciągania pompy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie doszukuj się tajemnic ,tam gdzie ich nie ma :roll: odkręcasz i sprawdzasz ...zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ma chodzić lekko ,bez zacieć .A kalibrowany powrót na nastawniku ,ma trzymać ciśnienie ok.4-4,5 bara ...I gdzie tu masz tajemnice :?: Ja nie z tych, co to mają tajemnice :roll:Mieszko pisze:Wiem ze pewnych tajemnic sie nie zdradza ale moze dałoby rade zebyś mi wytlumaczył jak to posprawdzać ?
zrobilem tak jak doradziłeś wyciągnąłem N108. przedmuchałem go powietrzem. wsadziłem odpaliłem auto chodziło całkiem dobrze. lepiej reagowało na pedał gazu. przy dawaniu gazu o polowe mozna powiedziec zredukował sie ten traktorowy klekot. sporo mniej powietrza szło do pompy w przewodach paliwowych. jednak błąd wyskoczył po dobrym gazowaniu tu pojawia sie moje pytanie nie masz moze do sprzedania tego czujnika. ?MUNIOR pisze:Nie doszukuj się tajemnic ,tam gdzie ich nie ma :roll: odkręcasz i sprawdzasz ...zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ma chodzić lekko ,bez zacieć .A kalibrowany powrót na nastawniku ,ma trzymać ciśnienie ok.4-4,5 bara ...I gdzie tu masz tajemnice :?: Ja nie z tych, co to mają tajemnice :roll:Mieszko pisze:Wiem ze pewnych tajemnic sie nie zdradza ale moze dałoby rade zebyś mi wytlumaczył jak to posprawdzać ?