[ 1.9 TDI] Praca traktora i błąd 550
[ 1.9 TDI] Praca traktora i błąd 550
Auto zapala normalnie, na wolnych obrotach pracuje normalnie jak dodaje sie gazu zaczyna pracowac jak na " samostarcie "
Sprawdziłem rozrząd jest dobrze ustawiony, kąt wtrysku na zimny silniku pokazje mi ta wartosc jedna 255 cos takego ( ale znalazłem w innym temacie ze w jednym aucie bylo tak samo i taka sama wartosc wyskakiwala a przyczyna byly przewody do zaworu N108)
Sprawdzilem przewody sa dobre. ( zdrowo je szarpałem wiec wydaje mi sie ze gdyby cos było w nich nie tak to by sie urwały )
Dodam ze jest to pompa z potencjometrem auto 93 rok. i na wiosnę był naprawiany nastawnik.
Gdy wypinam wtrysk sterujący wyskakuje mi błąd 542 "czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza" ale po podpięciu znika ( pisze gdyż w innym temacie ktos przy błędzie 550 obstawiał na wtrysk sterujący, wiec chyba to jest dobre )
w moim pogramie błąd 550 jest opisywany jako
" zawór regulacji dawki paliwa "
Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?
Sprawdziłem rozrząd jest dobrze ustawiony, kąt wtrysku na zimny silniku pokazje mi ta wartosc jedna 255 cos takego ( ale znalazłem w innym temacie ze w jednym aucie bylo tak samo i taka sama wartosc wyskakiwala a przyczyna byly przewody do zaworu N108)
Sprawdzilem przewody sa dobre. ( zdrowo je szarpałem wiec wydaje mi sie ze gdyby cos było w nich nie tak to by sie urwały )
Dodam ze jest to pompa z potencjometrem auto 93 rok. i na wiosnę był naprawiany nastawnik.
Gdy wypinam wtrysk sterujący wyskakuje mi błąd 542 "czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza" ale po podpięciu znika ( pisze gdyż w innym temacie ktos przy błędzie 550 obstawiał na wtrysk sterujący, wiec chyba to jest dobre )
w moim pogramie błąd 550 jest opisywany jako
" zawór regulacji dawki paliwa "
Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie koniecznie 8-) ,choć nie wykluczone i mozliwie.Jest sposób na sprawdzenie n108 bez wyciągania pompy ,robi się to "na słuch " podając mu napiecie ,ale trzeba wiedzieć ,a raczej słyszeć ,jak zachowuje się sprawny n108 ,a jak zastanyMieszko pisze:Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?


Co w takim razie radzisz szukać nowej pompy czy wyciągać i zawozić do pompiarza ?MUNIOR pisze:Nie koniecznie 8-) ,choć nie wykluczone i mozliwie.Jest sposób na sprawdzenie n108 bez wyciągania pompy ,robi się to "na słuch " podając mu napiecie ,ale trzeba wiedzieć ,a raczej słyszeć ,jak zachowuje się sprawny n108 ,a jak zastanyMieszko pisze:Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?Jest też opcja że pompa nie ma odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego ,a za to, odpowiada zawór ciśnienia wewnetrznego i kalibrowany króciec powrotu paliwa na nastawniku .Winę n108 ,jako sprawcy twardej pracy silnika ,obstawiałbym na samym końcu ...zdarzyło mi się to raz ,na dziesiątki przypadków.Własnie "na słuch " dziada namierzyłem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ani jedno ,ani drugieMieszko pisze:Co w takim razie radzisz szukać nowej pompy czy wyciągać i zawozić do pompiarza ?

[ Dodano: 2013-11-30, 19:13 ]
:mrgreen: Cos w podobie ,tyle że oni zwykle każą sobie wymontować i przywieżć pompę ...a potem całe korowody z montowaniem i ustawieniem ...ja robię od A do Z ,z diagnozą właczniegibaj pisze:MUNIOR jest pompiarzem


Jestem z warszawy. a co jestem w stanie " naprawić " sam ?MUNIOR pisze:Ani jedno ,ani drugie , problem może być banalny ,np.wysypany,bądż zapieczony zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ewentualnie niedrożny powrót na nastawniku .Jak zatankowałeś ostatnio jakieś nie pewne paliwo ,to jest przyczyna i jest skutek ...Nie wiem z kad jesteś ,ale jak gdzieś z okolic Lubelskiego ,to ja takie rzeczy ,ogarniam szybciutko ,bez wymyślania histori o pompie do regeneracji i tym podobnych bzdur
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic nie powie ,nie ma tak dobrzespatz pisze:pomiar rezystenci N108 powie

[ Dodano: 2013-11-30, 23:27 ]
Sprawdzenie zaworka ciśnienia wewnetrznego i kalibrowanego powrotu na nastawniku ,wymaga tylko odpowiedniego klucza w pierwszym przypadku i sprężarki z manometrym w drugim ...nie ma potrzeby wyciągania pompy 8-)Mieszko pisze:w sumie to sie zastanawiam czy zaryzykowac i rozbierać pompe wlasnymi siłami czy wyciagnac i wyslać do kogoś zeby ja " zbadał "
Wiem ze pewnych tajemnic sie nie zdradza ale moze dałoby rade zebyś mi wytlumaczył jak to posprawdzać ?MUNIOR pisze:Sprawdzenie zaworka ciśnienia wewnetrznego i kalibrowanego powrotu na nastawniku ,wymaga tylko odpowiedniego klucza w pierwszym przypadku i sprężarki z manometrym w drugim ...nie ma potrzeby wyciągania pompy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie doszukuj się tajemnic ,tam gdzie ich nie ma :roll: odkręcasz i sprawdzasz ...zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ma chodzić lekko ,bez zacieć .A kalibrowany powrót na nastawniku ,ma trzymać ciśnienie ok.4-4,5 bara ...I gdzie tu masz tajemnice :?: Ja nie z tych, co to mają tajemnice :roll:Mieszko pisze:Wiem ze pewnych tajemnic sie nie zdradza ale moze dałoby rade zebyś mi wytlumaczył jak to posprawdzać ?
zrobilem tak jak doradziłeś wyciągnąłem N108. przedmuchałem go powietrzem. wsadziłem odpaliłem auto chodziło całkiem dobrze. lepiej reagowało na pedał gazu. przy dawaniu gazu o polowe mozna powiedziec zredukował sie ten traktorowy klekot. sporo mniej powietrza szło do pompy w przewodach paliwowych. jednak błąd wyskoczył po dobrym gazowaniu tu pojawia sie moje pytanie nie masz moze do sprzedania tego czujnika. ?MUNIOR pisze:Nie doszukuj się tajemnic ,tam gdzie ich nie ma :roll: odkręcasz i sprawdzasz ...zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ma chodzić lekko ,bez zacieć .A kalibrowany powrót na nastawniku ,ma trzymać ciśnienie ok.4-4,5 bara ...I gdzie tu masz tajemnice :?: Ja nie z tych, co to mają tajemnice :roll:Mieszko pisze:Wiem ze pewnych tajemnic sie nie zdradza ale moze dałoby rade zebyś mi wytlumaczył jak to posprawdzać ?