Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 TDI] Praca traktora i błąd 550

Mieszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2012, 22:45

[ 1.9 TDI] Praca traktora i błąd 550

Post autor: Mieszko » 30 lis 2013, 16:14

Auto zapala normalnie, na wolnych obrotach pracuje normalnie jak dodaje sie gazu zaczyna pracowac jak na " samostarcie "
Sprawdziłem rozrząd jest dobrze ustawiony, kąt wtrysku na zimny silniku pokazje mi ta wartosc jedna 255 cos takego ( ale znalazłem w innym temacie ze w jednym aucie bylo tak samo i taka sama wartosc wyskakiwala a przyczyna byly przewody do zaworu N108)
Sprawdzilem przewody sa dobre. ( zdrowo je szarpałem wiec wydaje mi sie ze gdyby cos było w nich nie tak to by sie urwały )
Dodam ze jest to pompa z potencjometrem auto 93 rok. i na wiosnę był naprawiany nastawnik.

Gdy wypinam wtrysk sterujący wyskakuje mi błąd 542 "czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza" ale po podpięciu znika ( pisze gdyż w innym temacie ktos przy błędzie 550 obstawiał na wtrysk sterujący, wiec chyba to jest dobre )

w moim pogramie błąd 550 jest opisywany jako
" zawór regulacji dawki paliwa "

Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 lis 2013, 16:43


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2013, 18:46

Mieszko pisze:Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?
Nie koniecznie 8-) ,choć nie wykluczone i mozliwie.Jest sposób na sprawdzenie n108 bez wyciągania pompy ,robi się to "na słuch " podając mu napiecie ,ale trzeba wiedzieć ,a raczej słyszeć ,jak zachowuje się sprawny n108 ,a jak zastany ;-) Jest też opcja że pompa nie ma odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego ,a za to, odpowiada zawór ciśnienia wewnetrznego i kalibrowany króciec powrotu paliwa na nastawniku .Winę n108 ,jako sprawcy twardej pracy silnika ,obstawiałbym na samym końcu ...zdarzyło mi się to raz ,na dziesiątki przypadków.Własnie "na słuch " dziada namierzyłem ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Mieszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2012, 22:45

Post autor: Mieszko » 30 lis 2013, 19:00

MUNIOR pisze:
Mieszko pisze:Moje pytanie jest takie czy zawór n108 calkowicie podziękował za współprace ?
Nie koniecznie 8-) ,choć nie wykluczone i mozliwie.Jest sposób na sprawdzenie n108 bez wyciągania pompy ,robi się to "na słuch " podając mu napiecie ,ale trzeba wiedzieć ,a raczej słyszeć ,jak zachowuje się sprawny n108 ,a jak zastany ;-) Jest też opcja że pompa nie ma odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego ,a za to, odpowiada zawór ciśnienia wewnetrznego i kalibrowany króciec powrotu paliwa na nastawniku .Winę n108 ,jako sprawcy twardej pracy silnika ,obstawiałbym na samym końcu ...zdarzyło mi się to raz ,na dziesiątki przypadków.Własnie "na słuch " dziada namierzyłem ;-)
Co w takim razie radzisz szukać nowej pompy czy wyciągać i zawozić do pompiarza ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 lis 2013, 19:05

MUNIOR jest pompiarzem ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2013, 19:06

Mieszko pisze:Co w takim razie radzisz szukać nowej pompy czy wyciągać i zawozić do pompiarza ?
Ani jedno ,ani drugie ;-), problem może być banalny ,np.wysypany,bądż zapieczony zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ewentualnie niedrożny powrót na nastawniku .Jak zatankowałeś ostatnio jakieś nie pewne paliwo ,to jest przyczyna i jest skutek ...Nie wiem z kad jesteś ,ale jak gdzieś z okolic Lubelskiego ,to ja takie rzeczy ,ogarniam szybciutko ,bez wymyślania histori o pompie do regeneracji i tym podobnych bzdur 8-)

[ Dodano: 2013-11-30, 19:13 ]
gibaj pisze:MUNIOR jest pompiarzem
:mrgreen: Cos w podobie ,tyle że oni zwykle każą sobie wymontować i przywieżć pompę ...a potem całe korowody z montowaniem i ustawieniem ...ja robię od A do Z ,z diagnozą włacznie ;-) i nie pomijam nastawnika ,co jest zwykle normą ,w przypadku pompiarzy ....nie mówię że wszystkich ,ale większości ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Mieszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2012, 22:45

Post autor: Mieszko » 30 lis 2013, 19:15

MUNIOR pisze:Ani jedno ,ani drugie , problem może być banalny ,np.wysypany,bądż zapieczony zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ewentualnie niedrożny powrót na nastawniku .Jak zatankowałeś ostatnio jakieś nie pewne paliwo ,to jest przyczyna i jest skutek ...Nie wiem z kad jesteś ,ale jak gdzieś z okolic Lubelskiego ,to ja takie rzeczy ,ogarniam szybciutko ,bez wymyślania histori o pompie do regeneracji i tym podobnych bzdur
Jestem z warszawy. a co jestem w stanie " naprawić " sam ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2013, 20:03

Mieszko pisze:a co jestem w stanie " naprawić " sam ?
Wszystko ,o czym masz pojęcie 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

spatz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:29

Post autor: spatz » 30 lis 2013, 21:48

pomiar rezystenci N108 powie

Mieszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2012, 22:45

Post autor: Mieszko » 30 lis 2013, 22:59

MUNIOR pisze:
Mieszko pisze:a co jestem w stanie " naprawić " sam ?
Wszystko ,o czym masz pojęcie 8-)
Tos doradził <ok>
w sumie to sie zastanawiam czy zaryzykowac i rozbierać pompe wlasnymi siłami czy wyciagnac i wyslać do kogoś zeby ja " zbadał "

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2013, 23:24

spatz pisze:pomiar rezystenci N108 powie
Nic nie powie ,nie ma tak dobrze :-P ,bo może stać ,a obwód będzie w porządku ...pomiar opornosci to żaden dowód że działa jak należy ,choć z drugiej strony ,szukanie przyczyny ,można a nawet powinno sie ,zacząć od najprostrzych rzeczy

[ Dodano: 2013-11-30, 23:27 ]
Mieszko pisze:w sumie to sie zastanawiam czy zaryzykowac i rozbierać pompe wlasnymi siłami czy wyciagnac i wyslać do kogoś zeby ja " zbadał "
Sprawdzenie zaworka ciśnienia wewnetrznego i kalibrowanego powrotu na nastawniku ,wymaga tylko odpowiedniego klucza w pierwszym przypadku i sprężarki z manometrym w drugim ...nie ma potrzeby wyciągania pompy 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

spatz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:29

Post autor: spatz » 30 lis 2013, 23:55

Powie albo nie powie , a pomiar napięcia elementu nastawczego no nic niema jak ciągnąć za kable ewentualny demontaż to najtańsza metoda <piwo>

Mieszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2012, 22:45

Post autor: Mieszko » 01 gru 2013, 00:21

MUNIOR pisze:Sprawdzenie zaworka ciśnienia wewnetrznego i kalibrowanego powrotu na nastawniku ,wymaga tylko odpowiedniego klucza w pierwszym przypadku i sprężarki z manometrym w drugim ...nie ma potrzeby wyciągania pompy
Wiem ze pewnych tajemnic sie nie zdradza ale moze dałoby rade zebyś mi wytlumaczył jak to posprawdzać ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 gru 2013, 10:44

Mieszko pisze:Wiem ze pewnych tajemnic sie nie zdradza ale moze dałoby rade zebyś mi wytlumaczył jak to posprawdzać ?
Nie doszukuj się tajemnic ,tam gdzie ich nie ma :roll: odkręcasz i sprawdzasz ...zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ma chodzić lekko ,bez zacieć .A kalibrowany powrót na nastawniku ,ma trzymać ciśnienie ok.4-4,5 bara ...I gdzie tu masz tajemnice :?: Ja nie z tych, co to mają tajemnice :roll:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Mieszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2012, 22:45

Post autor: Mieszko » 02 gru 2013, 19:22

MUNIOR pisze:
Mieszko pisze:Wiem ze pewnych tajemnic sie nie zdradza ale moze dałoby rade zebyś mi wytlumaczył jak to posprawdzać ?
Nie doszukuj się tajemnic ,tam gdzie ich nie ma :roll: odkręcasz i sprawdzasz ...zaworek ciśnienia wewnetrznego ,ma chodzić lekko ,bez zacieć .A kalibrowany powrót na nastawniku ,ma trzymać ciśnienie ok.4-4,5 bara ...I gdzie tu masz tajemnice :?: Ja nie z tych, co to mają tajemnice :roll:
zrobilem tak jak doradziłeś wyciągnąłem N108. przedmuchałem go powietrzem. wsadziłem odpaliłem auto chodziło całkiem dobrze. lepiej reagowało na pedał gazu. przy dawaniu gazu o polowe mozna powiedziec zredukował sie ten traktorowy klekot. sporo mniej powietrza szło do pompy w przewodach paliwowych. jednak błąd wyskoczył po dobrym gazowaniu tu pojawia sie moje pytanie nie masz moze do sprzedania tego czujnika. ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga