Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] Problem z nastawnikiem potencjometrycznym

ODPOWIEDZ
Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

[b4 1z] Problem z nastawnikiem potencjometrycznym

Post autor: Snafu » 14 cze 2012, 18:10

Witam szanownych kolegów.
Od kilku dni walczę z nieszczęsnym nastawnikiem potencjometrycznym.
Objawy: znaczne pływanie na obrotach, oraz szarpanie podczas jazdy.
Po odłączeniu czujnika prędkościomierza szarpanie podczas jazdy znacznie lub całkowicie zniłky, natomiast na wolnych nadal pozostaje.
Tak więc chyba jednoznacznie wybór pada na nastawnik.
Teraz tak, próbowałem przedmuchać nastawnik sciągając tylko dekielek, oraz próbowałem przestawić całą płytkę ze ścieżkami, niestety bez rezultatu. Czy jest możliwość, całkowitego rozebrania tego nastawnika tak jak w przypadku indukcyjnego? Czy ten palec należy również ustawić tak jak w przypadku nastawnika indykcyjnego?
Czy któryś z kolegów posiada cały sprawny nastawnik potencjometryczny który jeszcze pochodzi?
Pozdrawiam.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 14 cze 2012, 19:22

Rozebrać nastawnik się da ale niestety nie da się go złożyć...
Są magicy którzy regenerują nastawniki potencjometryczne ale nie wiem czy wystarczają po takim zabiegu na długo.
Jedynie pozostaje przekładka na pierburga lub mtdi ostatecznie szukanie używanego nastawnika.

Ja swego czasu kupiłem na zapas u Kostrza...

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 14 cze 2012, 19:41

Czyli tak jak myślałem. Ta ośka zaklepana na amen.
Ma ktoś może numer tel do kostrza?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 cze 2012, 20:18


sojer2b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 03 paź 2011, 08:16

Post autor: sojer2b » 28 cze 2012, 17:39

ja mam taki problem ze po podkreceniu turbiny i paru innych modach autko lata az milo aale w sobote zachcialo mi sie mycia silnika keeercherem cos poszlo nie tak po mocniejszej przegazuwce turbo pompuje 1.2 bara po paru sekundach ja mu gaz a on nic tak jakbym pusnil noge z gazu dopiero po zmianie biegu wraca wszystko do normy pomozecie cos na to
moje auto to b 1.6 td sb

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2012, 21:48

Snafu pisze:Ma ktoś może numer tel do kostrza?
Nie męcz Mariusza ,i tak mu tel.cały dzień dzwoni 8-) ,miał jeden nastawnik w idealnym stanie ,i na pewno nie ma innego,naprawić też ci tego nie naprawi .Niestety prawda jest taka ,że nie wiele mozna zrobić w takim przypadku ...zabawa z przesuwaniem płytki na nic się nie zda ,szkoda czasu ,znalezienie sprawnego potencjometru graniczy z cudem , także jedyne rozsądne wyjscie to pozbyć sie tego badziewia i przełożyć osprzęt i nastawnik na indukcyjny .I zapomnieć na zawsze o problemach z nastawnikiem potencjometrycznym

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 28 cze 2012, 22:16

ja kiedyś też walczyłem z owym nastawnikiem a że auto wiedziałem że pójdzie na sprzedaż nie pakowałem kasy w przekładke, miałem podobnie falowanie obrotów na postoju, brak reakcji na gaz, otwarłem tę górną pokrywkę rope z nastawnika spuściłem i na dnie było mase opiłków, wlałem benzyne i czyściłem delikatnie plus sprężone powietrze, płytkę też delikatnie posunołem do przody by była nowa ścieżka i trzeba uważać na te nóżki by ich nie uszkodzić, w miedzy czasie psikałem jeszcze tam wd z każdej strony co się da i benzyne na przemian, po poskładaniu szarpanie znikneło. Auto jeździ do dziś czasem poszarpuje i zniknie objaw, przekładka jest opłacalna jeżeli zamierzasz tym autem jeździć pare lat, jak masz inne plany to szkoda tej kasy na ten zabieg, próbować naprawiać możesz, pasują też nastawniki z bmw 2.5tds jak się nie myle.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2012, 23:01

diablo228 pisze:przekładka jest opłacalna jeżeli zamierzasz tym autem jeździć pare lat, jak masz inne plany to szkoda tej kasy na ten zabieg,
Dokładnie 8-)

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 22 lip 2012, 17:09

Witam. Mam ten sam problem, jakie są koszta przełożenia nastawnika na pierburga ? Jakie podzespoły są mi do tego potrzebne ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2012, 17:42

KamilxDBn pisze:Witam. Mam ten sam problem, jakie są koszta przełożenia nastawnika na pierburga ? Jakie podzespoły są mi do tego potrzebne ?
Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem i z wtyczką, nastawnik indukcyjny, komp z wtyka

https://audi80.pl/usluga-przekladka- ... t56818.htm

zapytaj o koszta takiej przekładki https://audi80.pl/munior,u,3284.htm
https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl