[b4 1z] Problem z nastawnikiem potencjometrycznym
[b4 1z] Problem z nastawnikiem potencjometrycznym
Witam szanownych kolegów.
Od kilku dni walczę z nieszczęsnym nastawnikiem potencjometrycznym.
Objawy: znaczne pływanie na obrotach, oraz szarpanie podczas jazdy.
Po odłączeniu czujnika prędkościomierza szarpanie podczas jazdy znacznie lub całkowicie zniłky, natomiast na wolnych nadal pozostaje.
Tak więc chyba jednoznacznie wybór pada na nastawnik.
Teraz tak, próbowałem przedmuchać nastawnik sciągając tylko dekielek, oraz próbowałem przestawić całą płytkę ze ścieżkami, niestety bez rezultatu. Czy jest możliwość, całkowitego rozebrania tego nastawnika tak jak w przypadku indukcyjnego? Czy ten palec należy również ustawić tak jak w przypadku nastawnika indykcyjnego?
Czy któryś z kolegów posiada cały sprawny nastawnik potencjometryczny który jeszcze pochodzi?
Pozdrawiam.
Od kilku dni walczę z nieszczęsnym nastawnikiem potencjometrycznym.
Objawy: znaczne pływanie na obrotach, oraz szarpanie podczas jazdy.
Po odłączeniu czujnika prędkościomierza szarpanie podczas jazdy znacznie lub całkowicie zniłky, natomiast na wolnych nadal pozostaje.
Tak więc chyba jednoznacznie wybór pada na nastawnik.
Teraz tak, próbowałem przedmuchać nastawnik sciągając tylko dekielek, oraz próbowałem przestawić całą płytkę ze ścieżkami, niestety bez rezultatu. Czy jest możliwość, całkowitego rozebrania tego nastawnika tak jak w przypadku indukcyjnego? Czy ten palec należy również ustawić tak jak w przypadku nastawnika indykcyjnego?
Czy któryś z kolegów posiada cały sprawny nastawnik potencjometryczny który jeszcze pochodzi?
Pozdrawiam.
Rozebrać nastawnik się da ale niestety nie da się go złożyć...
Są magicy którzy regenerują nastawniki potencjometryczne ale nie wiem czy wystarczają po takim zabiegu na długo.
Jedynie pozostaje przekładka na pierburga lub mtdi ostatecznie szukanie używanego nastawnika.
Ja swego czasu kupiłem na zapas u Kostrza...
Są magicy którzy regenerują nastawniki potencjometryczne ale nie wiem czy wystarczają po takim zabiegu na długo.
Jedynie pozostaje przekładka na pierburga lub mtdi ostatecznie szukanie używanego nastawnika.
Ja swego czasu kupiłem na zapas u Kostrza...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
ja mam taki problem ze po podkreceniu turbiny i paru innych modach autko lata az milo aale w sobote zachcialo mi sie mycia silnika keeercherem cos poszlo nie tak po mocniejszej przegazuwce turbo pompuje 1.2 bara po paru sekundach ja mu gaz a on nic tak jakbym pusnil noge z gazu dopiero po zmianie biegu wraca wszystko do normy pomozecie cos na to
moje auto to b 1.6 td sb
moje auto to b 1.6 td sb
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie męcz Mariusza ,i tak mu tel.cały dzień dzwoni 8-) ,miał jeden nastawnik w idealnym stanie ,i na pewno nie ma innego,naprawić też ci tego nie naprawi .Niestety prawda jest taka ,że nie wiele mozna zrobić w takim przypadku ...zabawa z przesuwaniem płytki na nic się nie zda ,szkoda czasu ,znalezienie sprawnego potencjometru graniczy z cudem , także jedyne rozsądne wyjscie to pozbyć sie tego badziewia i przełożyć osprzęt i nastawnik na indukcyjny .I zapomnieć na zawsze o problemach z nastawnikiem potencjometrycznymSnafu pisze:Ma ktoś może numer tel do kostrza?
ja kiedyś też walczyłem z owym nastawnikiem a że auto wiedziałem że pójdzie na sprzedaż nie pakowałem kasy w przekładke, miałem podobnie falowanie obrotów na postoju, brak reakcji na gaz, otwarłem tę górną pokrywkę rope z nastawnika spuściłem i na dnie było mase opiłków, wlałem benzyne i czyściłem delikatnie plus sprężone powietrze, płytkę też delikatnie posunołem do przody by była nowa ścieżka i trzeba uważać na te nóżki by ich nie uszkodzić, w miedzy czasie psikałem jeszcze tam wd z każdej strony co się da i benzyne na przemian, po poskładaniu szarpanie znikneło. Auto jeździ do dziś czasem poszarpuje i zniknie objaw, przekładka jest opłacalna jeżeli zamierzasz tym autem jeździć pare lat, jak masz inne plany to szkoda tej kasy na ten zabieg, próbować naprawiać możesz, pasują też nastawniki z bmw 2.5tds jak się nie myle.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem i z wtyczką, nastawnik indukcyjny, komp z wtykaKamilxDBn pisze:Witam. Mam ten sam problem, jakie są koszta przełożenia nastawnika na pierburga ? Jakie podzespoły są mi do tego potrzebne ?
https://audi80.pl/usluga-przekladka- ... t56818.htm
zapytaj o koszta takiej przekładki https://audi80.pl/munior,u,3284.htm
https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm