Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problem z odpalaniem po uszczelnieniu pompy

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 sty 2017, 21:06

reb00 pisze:a ten brudno biały/żółty czujnik pod pompą od czego jest? przy rozruchu wychodzi spod niego powietrze, możliwe, że gdzieś u góry paliwo i skapuje w dół. tylko co to jest i czy można to bez obaw wykręcić w celu uszczelnienia?
Co to jest dowiesz sie jak poczytasz choćby temat z podanego przeze mnie linku .Co do pompy ,to kazdy moze rozebrać całą pompę i uszczelnić ...o ile tylko potrafi ją potem złożyć .Niestety Instrukcji krok po kroku jak to zrobić raczej nie znajdziesz ,a pompa błedów przy skladaniu raczej nie wybacza ,wiec kazdy robi to na własne ryzyko
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 28 sty 2017, 08:47


Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 29 sty 2017, 23:24

pompa vp37 to. po pojemu budowa cepa. latwo zlozyc tylko patrzeć na to jak się rozbiera

reb00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 31 gru 2015, 13:55
Imię: Tomasz

Post autor: reb00 » 06 lut 2017, 16:22

Zdecydowałem, że nie będę ściągał pompy z silnika (obawiam się o ustawienie koła potem). Planuję odkręcić przewody do wtrysków, zrobi się trochę miejsca i wtedy podejrzę skąd to cieknie i będę miał jak wyciągnąć samą głowiczkę. Problem jest taki, że w moim zestawie uszczelek nie ma takiego dużego oringa, bo jak mniemam chodzi o ten widoczny tutaj na zdjęciu?

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 18ff2b0328

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lut 2017, 16:54

reb00 pisze:Problem jest taki, że w moim zestawie uszczelek nie ma takiego dużego oringa, bo jak mniemam chodzi o ten widoczny tutaj na zdjęciu?

http://www.fotosik.pl/sho...8c43318ff2b0328
Tak
reb00 pisze:Zdecydowałem, że nie będę ściągał pompy z silnika (obawiam się o ustawienie koła potem). Planuję odkręcić przewody do wtrysków, zrobi się trochę miejsca i wtedy podejrzę skąd to cieknie i będę miał jak wyciągnąć samą głowiczkę.
Tu szczerze odradzam ,szczególnie w audi ,gdzie pompa od tyłu jest duzo gorzej dostepna niż w autach z silnikiem umieszczonym poprzecznie . Wyciaganie glowiczki z pompą "na silniku " prócz wiedzy "co trzymac i jak zabezpieczyć żeby się nie wysypało" , wymaga trochę manulanej ekwilibrystyki ,bo jedną reką wyciagasz glowiczkę uważając żeby sie nie rozypała ,a drugą trzymasz falę żeby sie nie przewróciła i musisz ją jakoś przed tym zabezpieczyć żeby uwolnic rękę ...bo jak ci się przewróci fala i wysypią sie rolki ,to za nic nie złozysz tego z powrotem w pozycji poziomej ,czyli takiej w jakiej jest zamontowana pompa na silniku ...a wtedy i tak będziesz musiał wyciągac pompę ....jak chcesz to koniecznie zrobić nie wyciągajac pompy ,to już mniej ryzykowna jest metoda z lekkim popuszczaniem glowiczki i przeciągnięciu nowego oringu od tyłu ...choć tu tez trzeba się pilnować i radze zdjać nastawnik żeby odpowiednio sobie ustawić falę i obserwować czy się za dużo glowiczka nie luzuje...musisz pilnowac żeby nie wypadła przekladka miedzy tłoczkiem a falą ,której w zasadzie nie widac ,jak ktoś nie wie gdzie siedzi ...przekadka ma ok 2,2 mm grubosci ,widac ją na twoim zdjęciu i jak wypadnie ,a Ty tego nie zauważysz skręcisz wszystko i zechcesz odpalać ,to juz na tej pompie raczej nie odpalisz.Jak już pisałem ,pompa wtryskowa nie wybacza błedów i jakikolwiek bład w montażu ,jedna rzecz nie na swoim miejscu i przy prubie kręcenia coś pęka...zwykle tłoczek ,albo jego tylna część i do wymiany cała głowiczka :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

reb00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 31 gru 2015, 13:55
Imię: Tomasz

Post autor: reb00 » 06 lut 2017, 21:59

Dziekuję MUNIOR za dobre zobrazowanie, lecz już po fakcie przeczytałem. Głowiczka uszczelniona, założona, wszystko śmiga jak należy. Nie kapie już jak z kranu, lecz trochę potu było pod pompą jak wróciłem z obchodu, może po prostu podczas składania i podłączania pospływało. W każdym razie jest dużo lepiej. Nawet sama praca silnika się zmieniła, tzn. Pracuje bardziej miękko, spaliny nie są takie żrące i czwóreczkę mogę zapiąć przy 50km/h i bez żadnego szarpnięcia idzie okok (nastawnika nie czyściłem teraz). Na prawdę jestem mega zadowolony. Zobaczę jak mi jutro odpali po postoju, jak będą problemy wymienię cały filtr na inny.
Fala oczywiście, że się wysypała, ale poskładałem na silniku ją, delikatnie smaru, żeby się ładnie wkleiło i nie wypadało. Taką znikomą ilość spokojnie przetrawi ten pancerny silnik.

Nie zdejmując nastawnika raczej bym tego nie wyjął, w sensie wysypały by się te sprężyny i spadłby pierścień, a potem z zakładaniem jeszcze więcej zabawy by było, przynajmniej tak mi się wydaje. mysli_

Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. piwoa80

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lut 2017, 22:40

No to gratulacje skoro operacja przebiegla pomyślnie i pacjent żyje ;-) teraz już wiesz na czym to polega i na co uważać ,tylko raczej drugi raz u siebie nie bedziesz musiał tego robić ... też jak robiłem pierwszy raz "wysypały" się rolki i musiałem na smar składać ...ważne żeby wiedzieć co i gdzie siedzi ,bo jeden błąd i pozamiatane
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

reb00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 31 gru 2015, 13:55
Imię: Tomasz

Post autor: reb00 » 07 lut 2017, 00:46

Oczywiście, że tak! I oczywiście żadnego pośpiechu, wszystko na spokojnie, a nawet największy laik jest w stanie takie coś zrobić. :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga