Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problem z potencjometrycznym nastawnikiem pompy

ODPOWIEDZ
CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

[B4 1.9 1Z] Problem z potencjometrycznym nastawnikiem pompy

Post autor: CartmanDevil » 19 sty 2019, 18:42

Witam wszystkich,
Już od dłużeszgo czasu borykam się z problemem który jest opisany w tym poście https://audi80.pl/topics87/b4-19-td ... t39304.htm
i przez kilka lat w zimie dolewałem mixolu to ropy w zimie i było ok, ale już to nie pomaga i się zacina cały czas. Nie wiem czy to nastawnik czy pompa.

Mój silnik to 1Z na przepływomierzu BOSCH. I właśnie mam możliwość wykręcić z rozbitego audi 80 1.9 tdi kombi nie wiem jaki rok i zobaczyłem że pompa jest lekko inna.

I właśnie zrobiłem kilka zdjęć i chciałbym się zapytać czy ktoś rozpoznaje jaki to jest model pompy wtryskowej oraz model nastawnika.

Oraz drugie pytanie ważniejsze czy jakbym wziął całą pompę to czy normalnie można całą pompę przerzucić, czy wtyczka jest taka sama i to będzie tylko podłączyć i jechać czy jakieś przeróbki będą potrzebne?

Jeszcze jedno w razie czego jakby pompa była uszkodzona na skutek uderzenia czy można normalnie wymienić sam nastawnik pompy do mojej starej podstawy? Czy te części są wymienne między modelami?

Załączam kilka fotek tej pompy i z góry dziękuje za każdą radę/pomoc
Pozdrawiam
CartmanDevil

Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 lut 2019, 10:22 przez CartmanDevil, łącznie zmieniany 1 raz.
1Z BOSCH + CHIP (KOSTRZ) + WTRYSKI AFN = TO DOPIERO JAZDA :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sty 2019, 19:30

CartmanDevil,

To silnik na nowszym osprzecie z przepływomierzem powietrza Pierburg.

Dół pompy pasuje zamiennie , natomiast nastawnik nie będzie współpracować , bo Ecu nie wysteruje nim.

U Ciebie jest nastawnik potencjometryczny z górnym przelewem,
A ten ze zdjęcia to indukcyjny.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 19 sty 2019, 20:32

Jak masz juz problemy z tym nastawnikiem u siebie to masz trzy opcje szukac innego sprawnego lub swoj dac do renegeracji ,co obydwie opcje sa bez sensu, bo nie wiadomo ile bedzie dzialac szkoda czasu siew to bawic

a trzecia opcja pisz do MUNiORA na pw on ma szybkie przekladki wlasnie z nastawnikiem indukcyjnym i masz spokoj na lata umnie to juz dziala trzeci rok bez problemow polecam

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 21 sty 2019, 10:55

Wielkie dzięki za tak szybką pomoc.
Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?
1Z BOSCH + CHIP (KOSTRZ) + WTRYSKI AFN = TO DOPIERO JAZDA :)

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 21 sty 2019, 11:01

CartmanDevil pisze:Wielkie dzięki za tak szybką pomoc.
Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?
zmiana samego nastawnika i ecu nic nie da , ale nie będę się wypowiadał bo tu tylko i wyłącznie Munior jest specjalistą jedyny w swojej dziedzinie , uderzaj do niego po przekładkę .
jarowlkp

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 21 sty 2019, 11:39

CartmanDevil pisze:Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?
z tego nowszego musial bys przelozyc wszystko czyli wiazke silnika ,Ecu, przeplywke obudowe fitra , nastawnik lub cala pompe i chyba map sensor jak pamietam dobrze jak juz masz cala na czesci fajnie by byllo tez turbine przelozyc (lecz ni koniecznie) zabawy na kilka dobrych godzin jak nie myslisz jej modyfikowac zeby podnosic moc ponad 110 km to zostaje ci Munior jego przekladka to maks 40minut z ustawieniami

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 21 sty 2019, 12:05

Wielkie dzięki chłopaki.
W takim razie czekam na wieści od Muniora.
1Z BOSCH + CHIP (KOSTRZ) + WTRYSKI AFN = TO DOPIERO JAZDA :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 sty 2019, 13:18

CartmanDevil pisze:Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?
Nawet nie dasz rady wpiąć tamtego ecu , bo w nowszym sterowniku jest szersza wtyczka.

Jeśli chcesz przekładać osprzęt , to na poczatek wiązka z ecu , potencjometr gazu , obudowa filtra powietrza z przepływomierzem , nastawnik indukcyjny lub cała pompa wtryskowa.
Immo przydałoby się od razu wyłączyć.

Munior już nie robi pełnych przekładek niestety , ma tylko zestawy do uproszczonej przekładki.

CartmanDevil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CartmanDevil » 08 lut 2019, 10:20

Dziękuje wszystkim za pomoc i porady.

Problem rozwiązany, nastawnik wymieniony przez MUNIOR'a (narazie na inny potencjometryczny, ale mam nadzieje że pochodzi jak najdłużej) i po wymianie wszystkie problemy się skończyły rotfl

Do dzisiaj nie wiem dlaczego miksol w paliwie pomagał bezradny_ ( w sumie z 6 lat jeździłem dolewając miksolu w zimie i było ok, aż w końcu w lecie się zaczęło zacinać i miksol przestał pomagać )

Tylko tak dla pokoleń powiem że miałem następujące problemy przez uszkodzony nastawnik:
- problemy z odpaleniem na zimnym silniku ( jakby świece nie grzały lub pompa się zapowietrzała, czasami silnik zapalał nie na wszystkie cylindry )
- odczuwalny brak mocy między obrotami biegu jałowego a ok 1800 obr/min do kiedy turbina zacznie pompować szczególnie na zimnym silniku (często auto gasło jak się nie dało dużo gazu by ruszyć z miejsca)
- brak reakcji/gazu przy zdjęciu nogi z pedału gazu i wejście w tryb hamowania silnikiem
- kontrolka check engine podczas dłuższej jazdy na hamowaniu silnikiem ok 15-20s (np jazda bez gazu z góry na biegu)
1Z BOSCH + CHIP (KOSTRZ) + WTRYSKI AFN = TO DOPIERO JAZDA :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga