[B4 1.9 1Z] Problem z potencjometrycznym nastawnikiem pompy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
[B4 1.9 1Z] Problem z potencjometrycznym nastawnikiem pompy
Witam wszystkich,
Już od dłużeszgo czasu borykam się z problemem który jest opisany w tym poście https://audi80.pl/topics87/b4-19-td ... t39304.htm
i przez kilka lat w zimie dolewałem mixolu to ropy w zimie i było ok, ale już to nie pomaga i się zacina cały czas. Nie wiem czy to nastawnik czy pompa.
Mój silnik to 1Z na przepływomierzu BOSCH. I właśnie mam możliwość wykręcić z rozbitego audi 80 1.9 tdi kombi nie wiem jaki rok i zobaczyłem że pompa jest lekko inna.
I właśnie zrobiłem kilka zdjęć i chciałbym się zapytać czy ktoś rozpoznaje jaki to jest model pompy wtryskowej oraz model nastawnika.
Oraz drugie pytanie ważniejsze czy jakbym wziął całą pompę to czy normalnie można całą pompę przerzucić, czy wtyczka jest taka sama i to będzie tylko podłączyć i jechać czy jakieś przeróbki będą potrzebne?
Jeszcze jedno w razie czego jakby pompa była uszkodzona na skutek uderzenia czy można normalnie wymienić sam nastawnik pompy do mojej starej podstawy? Czy te części są wymienne między modelami?
Załączam kilka fotek tej pompy i z góry dziękuje za każdą radę/pomoc
Pozdrawiam
CartmanDevil
Już od dłużeszgo czasu borykam się z problemem który jest opisany w tym poście https://audi80.pl/topics87/b4-19-td ... t39304.htm
i przez kilka lat w zimie dolewałem mixolu to ropy w zimie i było ok, ale już to nie pomaga i się zacina cały czas. Nie wiem czy to nastawnik czy pompa.
Mój silnik to 1Z na przepływomierzu BOSCH. I właśnie mam możliwość wykręcić z rozbitego audi 80 1.9 tdi kombi nie wiem jaki rok i zobaczyłem że pompa jest lekko inna.
I właśnie zrobiłem kilka zdjęć i chciałbym się zapytać czy ktoś rozpoznaje jaki to jest model pompy wtryskowej oraz model nastawnika.
Oraz drugie pytanie ważniejsze czy jakbym wziął całą pompę to czy normalnie można całą pompę przerzucić, czy wtyczka jest taka sama i to będzie tylko podłączyć i jechać czy jakieś przeróbki będą potrzebne?
Jeszcze jedno w razie czego jakby pompa była uszkodzona na skutek uderzenia czy można normalnie wymienić sam nastawnik pompy do mojej starej podstawy? Czy te części są wymienne między modelami?
Załączam kilka fotek tej pompy i z góry dziękuje za każdą radę/pomoc
Pozdrawiam
CartmanDevil
Ostatnio zmieniony 08 lut 2019, 10:22 przez CartmanDevil, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
Jak masz juz problemy z tym nastawnikiem u siebie to masz trzy opcje szukac innego sprawnego lub swoj dac do renegeracji ,co obydwie opcje sa bez sensu, bo nie wiadomo ile bedzie dzialac szkoda czasu siew to bawic
a trzecia opcja pisz do MUNiORA na pw on ma szybkie przekladki wlasnie z nastawnikiem indukcyjnym i masz spokoj na lata umnie to juz dziala trzeci rok bez problemow polecam
a trzecia opcja pisz do MUNiORA na pw on ma szybkie przekladki wlasnie z nastawnikiem indukcyjnym i masz spokoj na lata umnie to juz dziala trzeci rok bez problemow polecam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
zmiana samego nastawnika i ecu nic nie da , ale nie będę się wypowiadał bo tu tylko i wyłącznie Munior jest specjalistą jedyny w swojej dziedzinie , uderzaj do niego po przekładkę .CartmanDevil pisze:Wielkie dzięki za tak szybką pomoc.
Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
z tego nowszego musial bys przelozyc wszystko czyli wiazke silnika ,Ecu, przeplywke obudowe fitra , nastawnik lub cala pompe i chyba map sensor jak pamietam dobrze jak juz masz cala na czesci fajnie by byllo tez turbine przelozyc (lecz ni koniecznie) zabawy na kilka dobrych godzin jak nie myslisz jej modyfikowac zeby podnosic moc ponad 110 km to zostaje ci Munior jego przekladka to maks 40minut z ustawieniamiCartmanDevil pisze:Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Nawet nie dasz rady wpiąć tamtego ecu , bo w nowszym sterowniku jest szersza wtyczka.CartmanDevil pisze:Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?
Jeśli chcesz przekładać osprzęt , to na poczatek wiązka z ecu , potencjometr gazu , obudowa filtra powietrza z przepływomierzem , nastawnik indukcyjny lub cała pompa wtryskowa.
Immo przydałoby się od razu wyłączyć.
Munior już nie robi pełnych przekładek niestety , ma tylko zestawy do uproszczonej przekładki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
Dziękuje wszystkim za pomoc i porady.
Problem rozwiązany, nastawnik wymieniony przez MUNIOR'a (narazie na inny potencjometryczny, ale mam nadzieje że pochodzi jak najdłużej) i po wymianie wszystkie problemy się skończyły
Do dzisiaj nie wiem dlaczego miksol w paliwie pomagał ( w sumie z 6 lat jeździłem dolewając miksolu w zimie i było ok, aż w końcu w lecie się zaczęło zacinać i miksol przestał pomagać )
Tylko tak dla pokoleń powiem że miałem następujące problemy przez uszkodzony nastawnik:
- problemy z odpaleniem na zimnym silniku ( jakby świece nie grzały lub pompa się zapowietrzała, czasami silnik zapalał nie na wszystkie cylindry )
- odczuwalny brak mocy między obrotami biegu jałowego a ok 1800 obr/min do kiedy turbina zacznie pompować szczególnie na zimnym silniku (często auto gasło jak się nie dało dużo gazu by ruszyć z miejsca)
- brak reakcji/gazu przy zdjęciu nogi z pedału gazu i wejście w tryb hamowania silnikiem
- kontrolka check engine podczas dłuższej jazdy na hamowaniu silnikiem ok 15-20s (np jazda bez gazu z góry na biegu)
Problem rozwiązany, nastawnik wymieniony przez MUNIOR'a (narazie na inny potencjometryczny, ale mam nadzieje że pochodzi jak najdłużej) i po wymianie wszystkie problemy się skończyły
Do dzisiaj nie wiem dlaczego miksol w paliwie pomagał ( w sumie z 6 lat jeździłem dolewając miksolu w zimie i było ok, aż w końcu w lecie się zaczęło zacinać i miksol przestał pomagać )
Tylko tak dla pokoleń powiem że miałem następujące problemy przez uszkodzony nastawnik:
- problemy z odpaleniem na zimnym silniku ( jakby świece nie grzały lub pompa się zapowietrzała, czasami silnik zapalał nie na wszystkie cylindry )
- odczuwalny brak mocy między obrotami biegu jałowego a ok 1800 obr/min do kiedy turbina zacznie pompować szczególnie na zimnym silniku (często auto gasło jak się nie dało dużo gazu by ruszyć z miejsca)
- brak reakcji/gazu przy zdjęciu nogi z pedału gazu i wejście w tryb hamowania silnikiem
- kontrolka check engine podczas dłuższej jazdy na hamowaniu silnikiem ok 15-20s (np jazda bez gazu z góry na biegu)