[B4 1z]problem z szczelnością pompy
[B4 1z]problem z szczelnością pompy
Witam, mam następujący problem otóż podczas wymiany przewodów paliwowych wyrzuciłem zaworek zwrotny i zaczęła mi pompa puszczać lekko paliwo, miałem ją oddać do uszczelnienia ale się uspokoiło, niedawno miałem trasę do Olsztyna i w drodze powrotnej zatankowałem sobie ropę na shellu w połowie drogi i pompa znowu zaczęła ciec wróciłem do siebie zalałem tutejszego paliwa i znowu spokój i teraz mam pytanko czy jakoś paliwa ma związek z szczelnością ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wątpie żeby obecność lub brak zaworka miał na to jakikolwiek wpływ ,od tego są uszczelkiMortiis pisze:mam następujący problem otóż podczas wymiany przewodów paliwowych wyrzuciłem zaworek zwrotny i zaczęła mi pompa puszczać lekko paliwo,
Nie ,nie ma ,sprawdż z kąd cieknie i wymień uszczelki ,cuda to wiesz ,w bajkach :mrgreen:Mortiis pisze:niedawno miałem trasę do Olsztyna i w drodze powrotnej zatankowałem sobie ropę na shellu w połowie drogi i pompa znowu zaczęła ciec wróciłem do siebie zalałem tutejszego paliwa i znowu spokój i teraz mam pytanko czy jakoś paliwa ma związek z szczelnością ?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie powinno się tego robić, odbicie fali od wtrysku może wpływać na zaburzenie ciśnienia wewnętrznego.Mortiis pisze:wyrzuciłem zaworek zwrotny
Nie ma najmniejszego. Lepiej dokręć przewód, jeśli to nie pomoże to wymień na inny. Już to przerabiałem i raczej nie ma innej opcji.Mortiis pisze:czy jakoś paliwa ma związek z szczelnością ?
Witam
Podepne się pod temat. U mnie zaczeło cieknąć ewidentnie spod dekla nastawnika, więc pomyślałem, że ciśnienie zrobiło się zbyt wysokie na powrocie paliwa. Podejżenie padło na zaworek zwrotny więc chciałem go wymontować by sprawdzić. Niestety podczas tej operacji pękł, oczywiście tymczasowo został wyeliminowany z układu. Mając rozpięty wężyk powrotu dmuchnołem w niego (w strone baku oczywiście), nie wiem jaki tam powinien być opór, ale musiałem troche się do tego przyłożyć. Teraz pytanie, czy na powrocie nie powinno być żadnych oporów w przepływie? Bo jeśli tak to być może efekt cieknięcia spod dekla nastawnika to przytkany powrót? Co Wy na to?
Podepne się pod temat. U mnie zaczeło cieknąć ewidentnie spod dekla nastawnika, więc pomyślałem, że ciśnienie zrobiło się zbyt wysokie na powrocie paliwa. Podejżenie padło na zaworek zwrotny więc chciałem go wymontować by sprawdzić. Niestety podczas tej operacji pękł, oczywiście tymczasowo został wyeliminowany z układu. Mając rozpięty wężyk powrotu dmuchnołem w niego (w strone baku oczywiście), nie wiem jaki tam powinien być opór, ale musiałem troche się do tego przyłożyć. Teraz pytanie, czy na powrocie nie powinno być żadnych oporów w przepływie? Bo jeśli tak to być może efekt cieknięcia spod dekla nastawnika to przytkany powrót? Co Wy na to?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powinny i sąoswald pisze:czy na powrocie nie powinno być żadnych oporów w przepływie?
My na to ,że efekt ciekniecia z pod dekielka ,usuwamy wymieniając uszczelkę po owym dekielkiem ...bo opór na powrocie ma być, a w pompie ciśnienie wewnętrzne wynosi kilka ładnych barów i jak jest wymęczona uszczelka to cieknie wymień uszczelkę i nie kombinuj jak koń pod górkę :mrgreen:oswald pisze:Bo jeśli tak to być może efekt cieknięcia spod dekla nastawnika to przytkany powrót? Co Wy na to?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jesteś z małopolski. Uderz do mnie na PW aby omówić szczegóły, zrobię Ci pompę.oswald pisze:Podepne się pod temat
Na dzień dobry na powrocie masz 6-7 barów na jałowym biegu. Przy maks obrotach coś ok 11 bar. Komplet uszczelek do całej pompy 35zł, do samego nastawnika ok 20zł.oswald pisze:Co Wy na to?