[B4 1.9 TDI] Regulowanie kąta wtrysku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
[B4 1.9 TDI] Regulowanie kąta wtrysku
Witam !!!
Posiadam Audika 1.9 TDI na Boschu i ostatnio sprawdzałem na vagu kąt wtrysku i dawkę paliwa na rozgrzanym silniku kąt wynosił 26 a dawka paliwa 10, zabrałem się więc za regulację ustawiłem kąt wtrysku na 53 a dawka skoczyła na 5 zauważyłem też że pompa wtryskowa zaczęła głośniej pracować po małej przejażdżce stwierdziłem auto jakby lepiej wchodziło na obroty i było żwawsze i teraz zastanawiam się czy po ustawieniu dawki na 15-18 pompa wtryskowa zacznie ciszej pracować i czy auto przestanie być już takie żwawe?
Posiadam Audika 1.9 TDI na Boschu i ostatnio sprawdzałem na vagu kąt wtrysku i dawkę paliwa na rozgrzanym silniku kąt wynosił 26 a dawka paliwa 10, zabrałem się więc za regulację ustawiłem kąt wtrysku na 53 a dawka skoczyła na 5 zauważyłem też że pompa wtryskowa zaczęła głośniej pracować po małej przejażdżce stwierdziłem auto jakby lepiej wchodziło na obroty i było żwawsze i teraz zastanawiam się czy po ustawieniu dawki na 15-18 pompa wtryskowa zacznie ciszej pracować i czy auto przestanie być już takie żwawe?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Akurat głosność pracy pompy ,do dawki paliwa ma się nijakrafal_sz85 pisze: zastanawiam się tylko jak zmniejsze dawke czy pompa będzie troche ciszej pracować? bo przed ustawianiem kąta wtrysku jakoś szczególnie jej nie było słychać
Dawka nie ma w zasadzie wpływu na kondycję pompy .Na odgłos silnika ,ma za to wpływ kąt wtrysku.Dawkę ustaw sobie na rozgrzanym ,pomiedzy 15-20 .A Kąt jak ustawiłeś koło 50 jest gitrafal_sz85 pisze:niewiem też czy taka duża dawka nie wpłynie negatywnie na pompę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
mam jeszcze pytanie czy generalnie na opuźnionym kącie wtrysku silnik będzie pracował ciszej czy generalnie najbardziej optymalne warunki pracy (głośności) osiągnie jaeżeli kąt wtrysku będzie w przedziale 50-65 :?:
czytałem gdzieś że podobno zawór n108 swój zakres regulacji też opiera na statycznym kącie wtrysku czy to prawda :?:
czytałem gdzieś że podobno zawór n108 swój zakres regulacji też opiera na statycznym kącie wtrysku czy to prawda :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
50-55 jest optymalnie,a czy jest 40 czy 55 to i tak silnik chodzi praktycznie tak samo ,bo po odpaleniu kąt reguluje n108rafal_sz85 pisze:czy generalnie na opuźnionym kącie wtrysku silnik będzie pracował ciszej czy generalnie najbardziej optymalne warunki pracy (głośności) osiągnie jaeżeli kąt wtrysku będzie w przedziale 50-65
Prawdarafal_sz85 pisze:podobno zawór n108 swój zakres regulacji też opiera na statycznym kącie wtrysku czy to prawda
to nie pompa głośniej pracuje tylko silnik <ok> zawsze jak przyspieszysz kąt wtrysku to silnik głośniej będzie pracował, a jak opóźnisz kąt wtrysku to będzie pracował ciszej ale i gorzej odpalał oraz będzie bardziej mułowatyrafal_sz85 pisze:jakiegoś strasznego dymu z tyłu nie widziałem, zastanawiam się tylko jak zmniejsze dawke czy pompa będzie troche ciszej pracować? bo przed ustawianiem kąta wtrysku jakoś szczególnie jej nie było słychać, niewiem też czy taka duża dawka nie wpłynie negatywnie na pompę
to że dawka się zmieniła z 10 na 5 jest w tym przypadku rzeczą normalną, wzrosła sprawność silnika, a więc i mniej potrzebuje paliwa aby to samo wypracować, jak zmniejszysz dawkę na 15-20 to silnik będzie bardziej mułowaty, mimo że bosch to ja bym zostawił na ok 10-12 <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
no już teraz mnie troche oświeciliście, a czy jak miałem poprzednio kąt wtrysku ustawiony na 26 to czy n 108 był wstanie sobie optymalnie podregulować kąt ?
dlatego drąże ten temat kąta wtrysku ponieważ jakiś czas temu wyskoczył mi błąd na vagu 00 550 i tak się zastanawiam czy powodem tego nie był właśnie za bardzo opóźniony kąt?
dlatego drąże ten temat kąta wtrysku ponieważ jakiś czas temu wyskoczył mi błąd na vagu 00 550 i tak się zastanawiam czy powodem tego nie był właśnie za bardzo opóźniony kąt?
Witam wymieniłem uszczelkę pod głowica wszystko jest git tylko wydaje mi sie że auto głośniej pracuje jest głośniejsze czy jest możliwe że kąt wtrysku się zmienił pompa została na swoim miejscu co by mogło się jeszcze zmienić Wydaje mi się że też minimalnie gorzej odpala na mocy auto nie straciło poza tym jest takie jak było przed
Głowica planowana gniazda zaworowe przeszlifowane uszczelka nowa Erling tej samej grubości co była z 1 otworem. Właśnie zastanawiam się jeszcze nad stopniem sprężania czy teraz ten objaw że głośniej pracuje jest normalny po taki zabiegu :?:
Co do twardszej pracy silnika - zaślepiłem egr dlatego silnik zaczoł trochę ciężej głośniej pracować na wolnych obrotach
Co do twardszej pracy silnika - zaślepiłem egr dlatego silnik zaczoł trochę ciężej głośniej pracować na wolnych obrotach
Planując głowice zwiększyłeś stopień sprężenia, teraz pytanie jak bardzo. Jeżeli głowica była skrzywiona to dałbym o jedno oczko grubsza uszczelkę, a jeżeli tylko muśnieta w celu wyrównania powierzchni to nie powinno to mieć znaczenia bo zrekompensuje zuzycie silnika.
Uszczelkę zakładasz metalową czy taką zwykłą ? Te metalowe są znacznie wytrzymalsze i lepiej znoszą ewentualne przegrzanie.
Przodujące firmy produkujące uszczelki i różnego rodzaju uszczelniacze Victor-Reintz oraz Glasser
Uszczelkę zakładasz metalową czy taką zwykłą ? Te metalowe są znacznie wytrzymalsze i lepiej znoszą ewentualne przegrzanie.
Przodujące firmy produkujące uszczelki i różnego rodzaju uszczelniacze Victor-Reintz oraz Glasser