Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] Regulowanie kąta wtrysku

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

[B4 1.9 TDI] Regulowanie kąta wtrysku

Post autor: rafal_sz85 » 19 mar 2011, 17:03

Witam !!!

Posiadam Audika 1.9 TDI na Boschu i ostatnio sprawdzałem na vagu kąt wtrysku i dawkę paliwa na rozgrzanym silniku kąt wynosił 26 a dawka paliwa 10, zabrałem się więc za regulację ustawiłem kąt wtrysku na 53 a dawka skoczyła na 5 zauważyłem też że pompa wtryskowa zaczęła głośniej pracować po małej przejażdżce stwierdziłem auto jakby lepiej wchodziło na obroty i było żwawsze i teraz zastanawiam się czy po ustawieniu dawki na 15-18 pompa wtryskowa zacznie ciszej pracować i czy auto przestanie być już takie żwawe?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 19 mar 2011, 17:33

teraz masz za duza dawke auto pewnie ci kopci??

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 19 mar 2011, 20:19

jakiegoś strasznego dymu z tyłu nie widziałem, zastanawiam się tylko jak zmniejsze dawke czy pompa będzie troche ciszej pracować? bo przed ustawianiem kąta wtrysku jakoś szczególnie jej nie było słychać, niewiem też czy taka duża dawka nie wpłynie negatywnie na pompę

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 mar 2011, 22:09

rafal_sz85 pisze: zastanawiam się tylko jak zmniejsze dawke czy pompa będzie troche ciszej pracować? bo przed ustawianiem kąta wtrysku jakoś szczególnie jej nie było słychać
Akurat głosność pracy pompy ,do dawki paliwa ma się nijak ;-)
rafal_sz85 pisze:niewiem też czy taka duża dawka nie wpłynie negatywnie na pompę
Dawka nie ma w zasadzie wpływu na kondycję pompy .Na odgłos silnika ,ma za to wpływ kąt wtrysku.Dawkę ustaw sobie na rozgrzanym ,pomiedzy 15-20 .A Kąt jak ustawiłeś koło 50 jest git

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 19 mar 2011, 22:44

mam jeszcze pytanie czy generalnie na opuźnionym kącie wtrysku silnik będzie pracował ciszej czy generalnie najbardziej optymalne warunki pracy (głośności) osiągnie jaeżeli kąt wtrysku będzie w przedziale 50-65 :?:


czytałem gdzieś że podobno zawór n108 swój zakres regulacji też opiera na statycznym kącie wtrysku czy to prawda :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 mar 2011, 22:50

rafal_sz85 pisze:czy generalnie na opuźnionym kącie wtrysku silnik będzie pracował ciszej czy generalnie najbardziej optymalne warunki pracy (głośności) osiągnie jaeżeli kąt wtrysku będzie w przedziale 50-65
50-55 jest optymalnie,a czy jest 40 czy 55 to i tak silnik chodzi praktycznie tak samo ,bo po odpaleniu kąt reguluje n108
rafal_sz85 pisze:podobno zawór n108 swój zakres regulacji też opiera na statycznym kącie wtrysku czy to prawda
Prawda

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 mar 2011, 02:39

rafal_sz85 pisze:jakiegoś strasznego dymu z tyłu nie widziałem, zastanawiam się tylko jak zmniejsze dawke czy pompa będzie troche ciszej pracować? bo przed ustawianiem kąta wtrysku jakoś szczególnie jej nie było słychać, niewiem też czy taka duża dawka nie wpłynie negatywnie na pompę
to nie pompa głośniej pracuje tylko silnik <ok> zawsze jak przyspieszysz kąt wtrysku to silnik głośniej będzie pracował, a jak opóźnisz kąt wtrysku to będzie pracował ciszej ale i gorzej odpalał oraz będzie bardziej mułowaty

to że dawka się zmieniła z 10 na 5 jest w tym przypadku rzeczą normalną, wzrosła sprawność silnika, a więc i mniej potrzebuje paliwa aby to samo wypracować, jak zmniejszysz dawkę na 15-20 to silnik będzie bardziej mułowaty, mimo że bosch to ja bym zostawił na ok 10-12 <ok>

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 20 mar 2011, 13:31

no już teraz mnie troche oświeciliście, a czy jak miałem poprzednio kąt wtrysku ustawiony na 26 to czy n 108 był wstanie sobie optymalnie podregulować kąt ?

dlatego drąże ten temat kąta wtrysku ponieważ jakiś czas temu wyskoczył mi błąd na vagu 00 550 i tak się zastanawiam czy powodem tego nie był właśnie za bardzo opóźniony kąt?

Janek504
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:25
Lokalizacja: 12-100 szczytno

Post autor: Janek504 » 10 kwie 2011, 23:58

Przy ustawianiu kąta wtrysku,dobrze jest sprawdzić jak się ma pompa przy wyprzedzeniu kąta wtrysku na 004 przełączjąc na ustawy podstawowe.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 05 maja 2011, 22:29

Witam wymieniłem uszczelkę pod głowica wszystko jest git tylko wydaje mi sie że auto głośniej pracuje jest głośniejsze czy jest możliwe że kąt wtrysku się zmienił pompa została na swoim miejscu co by mogło się jeszcze zmienić ;-) Wydaje mi się że też minimalnie gorzej odpala na mocy auto nie straciło poza tym jest takie jak było przed ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 maja 2011, 22:31

rozrząd dobrze poskładany?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 05 maja 2011, 22:42

Jutro jeszcze pogadam z mechanikiem żeby mi to jeszcze sprawdził a o ile wystarczy ze ten rozrząd będzie przestawiony żeby minimalnie gorzej odpalał 1 ząbek będzie odczuwalne i będzie głośniej pracował ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 maja 2011, 22:56

Opóźniej nieznacznie kąt wtrysku.
A głowice miałeś planowaną? Uszczelka takiej samej grubości? Stopień sprężania mógł Ci się nieznacznie zwiększyć i stąd objaw, że głośniej pracuje.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 05 maja 2011, 23:00

Głowica planowana gniazda zaworowe przeszlifowane uszczelka nowa Erling tej samej grubości co była z 1 otworem. Właśnie zastanawiam się jeszcze nad stopniem sprężania czy teraz ten objaw że głośniej pracuje jest normalny po taki zabiegu :?:

Co do twardszej pracy silnika - zaślepiłem egr dlatego silnik zaczoł trochę ciężej głośniej pracować na wolnych obrotach ;-)

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 24 maja 2011, 21:39

Planując głowice zwiększyłeś stopień sprężenia, teraz pytanie jak bardzo. Jeżeli głowica była skrzywiona to dałbym o jedno oczko grubsza uszczelkę, a jeżeli tylko muśnieta w celu wyrównania powierzchni to nie powinno to mieć znaczenia bo zrekompensuje zuzycie silnika.
Uszczelkę zakładasz metalową czy taką zwykłą ? Te metalowe są znacznie wytrzymalsze i lepiej znoszą ewentualne przegrzanie.
Przodujące firmy produkujące uszczelki i różnego rodzaju uszczelniacze Victor-Reintz oraz Glasser

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl