[b4 1Z] wtrysk sterujacy
Panowie potrzebna pomoc w doborze wtrysku sterującego.
Auto nie odpalało z pompy lało się paliwo więc poszła do uszczelnienia, pompa zrobiona, ale okazało się, że wtrysk sterujący jest z kosmosu.
Wtrysk sterujący ma oznaczenie 074 130 202 N, pompiarz twierdzi, że ni chu chu nie zadziała z tą pompą.
Pozostałe wtryski sprawdzone są OK mają nr 028 130 201 G.
Są to wtryski jedno czy dwu sprężynowe?
Jaki wtrysk sterujący o jakich nr można do reszty dobrać, aby był spasowany komplet?
Znalazłem u siebie na szrocie wtryski o takich nr 028 130 201 F oraz 028 130 202 Q w opisie mają tylko, że są z 1.9 TDi, czy któryś z nich spasuje?
Auto nie odpalało z pompy lało się paliwo więc poszła do uszczelnienia, pompa zrobiona, ale okazało się, że wtrysk sterujący jest z kosmosu.
Wtrysk sterujący ma oznaczenie 074 130 202 N, pompiarz twierdzi, że ni chu chu nie zadziała z tą pompą.
Pozostałe wtryski sprawdzone są OK mają nr 028 130 201 G.
Są to wtryski jedno czy dwu sprężynowe?
Jaki wtrysk sterujący o jakich nr można do reszty dobrać, aby był spasowany komplet?
Znalazłem u siebie na szrocie wtryski o takich nr 028 130 201 F oraz 028 130 202 Q w opisie mają tylko, że są z 1.9 TDi, czy któryś z nich spasuje?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
https://www.google.pl/#q=028+130+201+F
4-ty link. Masz tam opis oznaczeń wtrysków.
Musisz dopasować przede wszystkim średnice otworków (końcówek). W 1Z masz 357 a wtryski są dwusprężynowe.
Poza tym zobacz końcówkę swojego bo być może masz tylko inny wtrysk sterujący a końcówka jest ok ( 357 lub 442). Wówczas kupujesz jakikolwiek dwusprężynowy sterujący, zakładasz swoją końcówkę i dajesz profilaktycznie do regulacji. Ale to w przypadku gdyby korekcje dużo odbiegały od normy.
4-ty link. Masz tam opis oznaczeń wtrysków.
Musisz dopasować przede wszystkim średnice otworków (końcówek). W 1Z masz 357 a wtryski są dwusprężynowe.
Poza tym zobacz końcówkę swojego bo być może masz tylko inny wtrysk sterujący a końcówka jest ok ( 357 lub 442). Wówczas kupujesz jakikolwiek dwusprężynowy sterujący, zakładasz swoją końcówkę i dajesz profilaktycznie do regulacji. Ale to w przypadku gdyby korekcje dużo odbiegały od normy.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Szczerze to nie znam tego silnika ALE ale średnica (końcówka 357 czyli średnica 0.185) pasuje. Jak go będziesz miał w rękach oryginalnie jest tam ledwo widoczny numer (na tym bolcu wchodzącym do głowicy średnicy ok. 5-7mm). Jak nic nie widać można go wówczas rozkręcić, zobaczyć i skręcić siłą od 35 do 50 Nm max.
Ale to gdyby nierówno pracował lub miał jakieś problemy.
Tuż przed zakupem weź miernik i oporność we wtyczce ma być ok. 100-120 omów.
Dla pewności później zestaw do kontroli u pompiarza (opcja gdyby korekcje nie były jak trzeba). P.S. W Pierburgu w Vag-Com, bloki pomiarowe. grupie 13. W Boschu bez pompiarza się nie obejdzie. Jak masz mały okrągły przepływomierz to tylko się cieszyć.
Ale to gdyby nierówno pracował lub miał jakieś problemy.
Tuż przed zakupem weź miernik i oporność we wtyczce ma być ok. 100-120 omów.
Dla pewności później zestaw do kontroli u pompiarza (opcja gdyby korekcje nie były jak trzeba). P.S. W Pierburgu w Vag-Com, bloki pomiarowe. grupie 13. W Boschu bez pompiarza się nie obejdzie. Jak masz mały okrągły przepływomierz to tylko się cieszyć.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Może chodziło mu o AEL'a drobna literówka heheFrancis1982 pisze:Szczerze to nie znam tego silnika ALE ale średnica (końcówka 357 czyli średnica 0.185) pasuje. Jak go będziesz miał w rękach oryginalnie jest tam ledwo widoczny numer (na tym bolcu wchodzącym do głowicy średnicy ok. 5-7mm). Jak nic nie widać można go wówczas rozkręcić, zobaczyć i skręcić siłą od 35 do 50 Nm max.
Ale to gdyby nierówno pracował lub miał jakieś problemy.
Tuż przed zakupem weź miernik i oporność we wtyczce ma być ok. 100-120 omów.
Dla pewności później zestaw do kontroli u pompiarza (opcja gdyby korekcje nie były jak trzeba). P.S. W Pierburgu w Vag-Com, bloki pomiarowe. grupie 13. W Boschu bez pompiarza się nie obejdzie. Jak masz mały okrągły przepływomierz to tylko się cieszyć.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
https://www.google.pl/search?q=ko%C5%84 ... B901%3B901
w miejscu samego "502" może być inny ledwo widoczny napis ale nie przestrasz się jak nic nie będzie widać
Ale ten grubszy element to na nim już na pewno widać tylko wtrysk trzeba wówczas rozebrać.
Poza tym wtrysk jaki miałeś to był w T4 88KM (nie wiem czy w 1,9 czy w 2,5) ale chyba nie dawali mniej niż 0.185 końcówki. I jak ciśnienia są 190/300 to musi grać.
Radziłbym zmienić pompiarza...
w miejscu samego "502" może być inny ledwo widoczny napis ale nie przestrasz się jak nic nie będzie widać
Ale ten grubszy element to na nim już na pewno widać tylko wtrysk trzeba wówczas rozebrać.
Poza tym wtrysk jaki miałeś to był w T4 88KM (nie wiem czy w 1,9 czy w 2,5) ale chyba nie dawali mniej niż 0.185 końcówki. I jak ciśnienia są 190/300 to musi grać.
Radziłbym zmienić pompiarza...
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Najlepiej będzie jak dokupisz sobie jeszcze przewód zasilania paliwem wtryskiwacza z tego silnika skąd masz wtrysk.
No i pytanie czy chociażby jak będzie wtrysk dwusprężynowy jako sterujący a pozostałe jedno to czy będzie jakoś kolidować?
Chociaż mieszanki w układzie wtryskowym niezbyt wychodzą. Przynajmniej jeżeli chodzi o końcówki.
No i pytanie czy chociażby jak będzie wtrysk dwusprężynowy jako sterujący a pozostałe jedno to czy będzie jakoś kolidować?
Chociaż mieszanki w układzie wtryskowym niezbyt wychodzą. Przynajmniej jeżeli chodzi o końcówki.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko