Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] wtrysk sterujacy

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 26 wrz 2013, 17:48

Panowie potrzebna pomoc w doborze wtrysku sterującego.

Auto nie odpalało z pompy lało się paliwo więc poszła do uszczelnienia, pompa zrobiona, ale okazało się, że wtrysk sterujący jest z kosmosu.

Wtrysk sterujący ma oznaczenie 074 130 202 N, pompiarz twierdzi, że ni chu chu nie zadziała z tą pompą.

Pozostałe wtryski sprawdzone są OK mają nr 028 130 201 G.

Są to wtryski jedno czy dwu sprężynowe?

Jaki wtrysk sterujący o jakich nr można do reszty dobrać, aby był spasowany komplet?

Znalazłem u siebie na szrocie wtryski o takich nr 028 130 201 F oraz 028 130 202 Q w opisie mają tylko, że są z 1.9 TDi, czy któryś z nich spasuje?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 wrz 2013, 18:40

https://www.google.pl/#q=028+130+201+F

4-ty link. Masz tam opis oznaczeń wtrysków.

Musisz dopasować przede wszystkim średnice otworków (końcówek). W 1Z masz 357 a wtryski są dwusprężynowe.

Poza tym zobacz końcówkę swojego bo być może masz tylko inny wtrysk sterujący a końcówka jest ok ( 357 lub 442). Wówczas kupujesz jakikolwiek dwusprężynowy sterujący, zakładasz swoją końcówkę i dajesz profilaktycznie do regulacji. Ale to w przypadku gdyby korekcje dużo odbiegały od normy.

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 26 wrz 2013, 19:59

Bardzo mi pomogłeś kolego Francis1982, jeszcze dla pewności spytam bo wychodzi z tego zestawienia, że wtrysk o nr 028 130 202 Q pochodzący z silnika ALE, będzie pasował do pozostałych?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 wrz 2013, 20:18

Szczerze to nie znam tego silnika ALE ale średnica (końcówka 357 czyli średnica 0.185) pasuje. Jak go będziesz miał w rękach oryginalnie jest tam ledwo widoczny numer (na tym bolcu wchodzącym do głowicy średnicy ok. 5-7mm). Jak nic nie widać można go wówczas rozkręcić, zobaczyć i skręcić siłą od 35 do 50 Nm max.

Ale to gdyby nierówno pracował lub miał jakieś problemy.

Tuż przed zakupem weź miernik i oporność we wtyczce ma być ok. 100-120 omów.

Dla pewności później zestaw do kontroli u pompiarza (opcja gdyby korekcje nie były jak trzeba). P.S. W Pierburgu w Vag-Com, bloki pomiarowe. grupie 13. W Boschu bez pompiarza się nie obejdzie. Jak masz mały okrągły przepływomierz to tylko się cieszyć.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 26 wrz 2013, 20:35

Francis1982 pisze:Szczerze to nie znam tego silnika ALE ale średnica (końcówka 357 czyli średnica 0.185) pasuje. Jak go będziesz miał w rękach oryginalnie jest tam ledwo widoczny numer (na tym bolcu wchodzącym do głowicy średnicy ok. 5-7mm). Jak nic nie widać można go wówczas rozkręcić, zobaczyć i skręcić siłą od 35 do 50 Nm max.

Ale to gdyby nierówno pracował lub miał jakieś problemy.

Tuż przed zakupem weź miernik i oporność we wtyczce ma być ok. 100-120 omów.

Dla pewności później zestaw do kontroli u pompiarza (opcja gdyby korekcje nie były jak trzeba). P.S. W Pierburgu w Vag-Com, bloki pomiarowe. grupie 13. W Boschu bez pompiarza się nie obejdzie. Jak masz mały okrągły przepływomierz to tylko się cieszyć.
Może chodziło mu o AEL'a drobna literówka hehe

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 26 wrz 2013, 21:32

Nie nie w PDFie jest ALE, AEL to już wtrysk 210. Co do sprawdzenia miernikiem to spoko, a ten numer o którym piszesz jest na końcówce wtryskiwacza tak?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 wrz 2013, 06:29

https://www.google.pl/search?q=ko%C5%84 ... B901%3B901

w miejscu samego "502" może być inny ledwo widoczny napis ale nie przestrasz się jak nic nie będzie widać

Ale ten grubszy element to na nim już na pewno widać tylko wtrysk trzeba wówczas rozebrać.

Poza tym wtrysk jaki miałeś to był w T4 88KM (nie wiem czy w 1,9 czy w 2,5) ale chyba nie dawali mniej niż 0.185 końcówki. I jak ciśnienia są 190/300 to musi grać.

Radziłbym zmienić pompiarza...

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 27 wrz 2013, 12:23

No i zakupiłem, ten wtrysk 028 130 202 Q, ale chyba będzie do oddania, korpus jest za długi, a na końcówce jest nr 706, omomierz pokazał 97, na starym wtrysku, na końcówce jest 33735, a omomierz pokazuje 103, na pozostałych wtryskach na końcówkach jest nr 955 745.

szczerze to już zgłupiałem.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 wrz 2013, 18:02

Zgodnie z zamieszczoną wcześniej rozpiską końcówka 706 jest z silnika ALE więc jest ok. poproś o gwarancję rozruchową i będzie ok. Zaraz po montażu i kilku km autko trzeba podłączyć pod Vaga i zobaczyć grupę 13 jak się korekcje układają.

Ale to w przypadku jak masz Pierburga.

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 27 wrz 2013, 18:36

Ok pompa i przepływka są boscha. Ok faktycznie nie wiem jak patrzyłem w tą rozpiskę końcówka wtrysku się zgadza, ale korpus jest za długi więc i tak mi rurka nie spasuje, poza tym zastanawiam się jednak skoro korpus jest krótszy to czy nie jest to wtrysk jednospręzynowy.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 27 wrz 2013, 19:49

jak masz bosha to zapewne masz jednosprężynowe

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 wrz 2013, 23:32

gibaj pisze:jak masz bosha to zapewne masz jednosprężynowe
Nie koniecznie. do początku 93 r były jednosprężynowe.
Jak nakrętki wtrysków masz na równi z pokrywą zaworów to masz 2 sprężynowe, jeśli są niżej do jednosprężynowe wtedy masz wtryski.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 wrz 2013, 08:54

Najlepiej będzie jak dokupisz sobie jeszcze przewód zasilania paliwem wtryskiwacza z tego silnika skąd masz wtrysk.

No i pytanie czy chociażby jak będzie wtrysk dwusprężynowy jako sterujący a pozostałe jedno to czy będzie jakoś kolidować?

Chociaż mieszanki w układzie wtryskowym niezbyt wychodzą. Przynajmniej jeżeli chodzi o końcówki.

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 wrz 2013, 19:31

Miałem pare miesięcy taki myk, że były 3 jednospreżynowe a sterujący dwusprężynowy 190/300 i pracował równo silnik, a później to juz inna bajka była bo wskoczyły wtryski afn i soft od Kostrza.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 965
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 25 lis 2015, 23:00

a ja mam inny problem, otóż to kupiłem jakiś czas temu audi 1z na boschu i dzisiaj patrze a dwa kabelki wystające z tej pokrywy są od wtrysku sterującego, audi normalnie jeździło i wogóle a teraz moje pytanie do czego i jak ma być to podłączone? od razu mówię że to są dwa gołe kable
AUDI 80 B3 1.9 113 KM - było :(
AUDI Cabrio 2.3 NG - było :(
AUDI 80 B4 Avant 1.9 1Z+ - jest :)
AUDI 80 B4 Avant 2.3 NG Quattro - było :)
AUDI A6 C5 Avant 4.2 ARS Quattro - jest :)

EGR OUT, wtryski 216, ECU AEL Munior, nastawnik HDK, pompa 11mm, GT1549S - póki co :D

Biała Szczała

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga