Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1z] wymiana końcówek wtryskiwaczy

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 24 sty 2010, 15:24

tzn mam wtryski od afna czyli 0,205 kupione które otwieraj przy około 180-190 bar na zwykłym prubniku (wiadomo 2 cinienia nie sprawdze) ale nie rozpylają zbyt dobrze 3 zwykłe leją wg mnie(nie tak samo ze wszystkich otworków) i kolegi natomiast sterujący pyli ładnie przy cisnieniu 190bar.

myśle w tym przypadku nad tym http://moto.allegro.pl/item894909948_ko ... a_tdi.html

tylko nie wiem jak z ich żywotnościa.

niektórzy powiedza podbij do cowboya ale nie stac mnie w chwili obecnej wydac prawie 1000 za wtryski.

PS:tekst z artykułu podrzuciłem znajomej do przetłumaczeni wiec za pare dni powinien być.
AUDI - Probably the Best Cars in the World

mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu

arek25r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 24 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: Witnica

Post autor: arek25r » 24 sty 2010, 15:29

Witam. Ja dwa tygodnie temu wymieniałem. Wykręciłem wtryski zawiozłem do gościa co się tym zajmuje zapłaciłem 10 zł i mam spokój. Fakt jest taki, że jeśli odkręcimy końcówkę i nic się nie wysypie to się nic nie zmieni ale lepiej od razu sobie sprawdzić jakie jest ciśnienie na nowych końcówkach.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 24 sty 2010, 15:35

arek25r pisze:Fakt jest taki, że jeśli odkręcimy końcówkę i nic się nie wysypie to się nic nie zmieni
własnie o to mi chodzi.
AUDI - Probably the Best Cars in the World

mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 sty 2010, 15:39

marko009 pisze:
wenon pisze:nie dokońca rozumiem w którym koles zmieniał sam.
ludzie różne rzeczy robią i nie wszystko później działa jak powinno :-|
Jeśli wtryski mają działać jak należy to trzeba dobrej jakości końcówki i jest to robota dla fachowca ze specjalnym sprzętem. A tak na oko w stodole to kiedyś do C-360 robili i to często z marnym skutkiem ;-)
A mTDI nie powinno jeździć, pomp wirowych wogóle nie powinno się tykać a stary, 21 letni diesel z dużym przebiegiem powinien mieć problem by zapalić w -25*C a nie zaskoczyć po 3 obrocie ;-) Są rzeczy, których się poprostu nie da zrobić, ale znajdzie się prostaczek co tego nie wie i to zrobi, nie żadko w "stodole" i to bez szczególnego wykształcenia.

Awatar użytkownika
blady11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 25 lis 2008, 18:20
Lokalizacja: Chelm/Dun Laoghaire

Post autor: blady11 » 24 sty 2010, 20:42

Znam kolesia który zmienia końcówki TDI-ków od ręki bez większego specjalistycznego sprzętu... Z tego co mi powiedział jedynym problemem jest zdobycie odpowiedniej jakości iglic... Podkładki służą jedynie do podniesienia ciśnienia otwarcia - robi takie coś na życzenie... Lepszego sprzętu wymaga zniwelowanie różnic pomiędzy poszczególnymi wtryskami o ile takowa występuje... Prawdopodobnie zależy to od zużycia sprężyny...

Wykonywał mi koleś te usługę na AHU w Alhambrze 00 rok... Miałem wtryski do bani a nowe każdy wie ile kosztują...

Identyczny zabieg zamierzam wykonać w moim cabrio 1Z zamiast zakładać wtryski ze 110KM zmienię końcówki i zwiększę ciśnienie strzału...

Co najlepsze - koleś twierdzi że jest w stanie zregenerować pompowtryskiwacze z nowszych TDI-ków...

W Polsce kiedyś szukałem kogoś kto to zrobi, przeczytałem połowę forum tematycznych i twierdzono że to niewykonalne... To jakim cudem jeżdżę rok - zrobiłem 40 tyś km i wszystko gra...

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 24 sie 2010, 15:19

a czy probowal ktos do wtryskow z AFN 0.206 zamienic koncowki z wtryskow 0.216 i zwiekszyc cisnienie ???

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 24 sie 2010, 16:18

blady11 pisze:Podkładki służą jedynie do podniesienia ciśnienia otwarcia
w TDI jest inaczej
matrock pisze:a czy probowal ktos do wtryskow z AFN 0.206 zamienic koncowki z wtryskow 0.216 i zwiekszyc cisnienie ???
robiło się 8-)
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 25 sie 2010, 09:33

a jakie jest cisnienie w wtryskach 0.216 ???

Awatar użytkownika
damianmp33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie

Post autor: damianmp33 » 12 gru 2010, 16:12

Chciałbym zwiekszyc moc w 1z. Co jest lepsze wymiana końcówek 205 lub 216 a może wymiana całych wtryskiwacz od AFN zakuponych na allegro za 300 zł. jaki efekt daje ten sposób tuningu czy trzeba zmieniac kąt wtrysku i wprowadzac zmiany w jednosce sterującej.
Dzięki za podpowidzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 gru 2010, 19:20

damianmp33 pisze:Chciałbym zwiekszyc moc w 1z. Co jest lepsze wymiana końcówek 205 lub 216 a może wymiana całych wtryskiwacz od AFN zakuponych na allegro za 300 zł. jaki efekt daje ten sposób tuningu czy trzeba zmieniac kąt wtrysku i wprowadzac zmiany w jednosce sterującej.
Od zmian w jednostce sterującej trzeba zacząć .Zmiana wtrysków na wieksze na nic sie nie zda ,bo jednostka sterujaca i tak nie poda więcej paliwa ,ani nie wysteruje n75 tak ,żeby turbina dawała wieksze ciśnienie .Dopiero zmiana mapek w kompie daje pożądany rezultat wzrostu mocy i przy ori wtryskach mamy ok.100koni .A jak do tego zmienisz wtryski na 205 od AFNa np.to masz już praktycznie ok.110 koni ,a nawet i więcej w zależności od tego jaką wybierzesz sobie wersję softu.Sam mam wersję bezdymną ,ale i tak jest czym przycisnąc ,.Jak chcesz nowe mapki, odezwij się do kolegi Kostrz-a ,ja mam nowe mapki od niego i mogę tylko polecić
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 13 gru 2010, 08:04

powiem ci tak pracuje w warsztacie i ostatnio wymieniałem końcówki i bez żadnego problemu to zrobisz tylko musisz wymieniać końcówki w naczyniu z ropa żadnych rysek i brudów bo będzie po końcówce, po złożeniu na maszynie bez żadnych regulacji wtryskiwacz otwierał się w odpowiednim momencie
Pozdro

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 16 gru 2010, 07:32

Witam wszystkich...ze trzy miesiące temu wymieniałem u siebie wtryski właśnie na takie od AFN-a...i chcę powiedzieć że już tylko to daje odczuwalne skutki .... ,pomiarów mocy czy momentu obrotowego nie robiłem ale jest żwawszy niż poprzednio....kupiłem używki na allegro za 270 PLN....wydaję się że są dobre...ostatnio przy -25 zapalił za trzecim razem ale okazało się że wszystkie świece spalone...:(

hemp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 15 cze 2007, 16:25
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: hemp » 16 gru 2010, 23:11

zmiana wtrysków w 1z na szpryce z afna daje plus 7 koni a momentu nie pamiętam
wynik z hamowni

a co do zmiany końcówek to najlepiej jechać i sprawdzic na maszynie jak rozpylają i przy jakim ciśnieniu

z doświadczenia powiem ze jak wtryski są dobre to po wymianie końcówek nie trzeba ich regulować

Janek504
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:25
Lokalizacja: 12-100 szczytno

Post autor: Janek504 » 10 kwie 2011, 23:40

Można ustawić wtryski na normalnym prubniku,tylko trzeba znać ciśnienie drugiej sprężyny.
w.janek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 kwie 2011, 19:21

Janek504 pisze:Można ustawić wtryski na normalnym prubniku,tylko trzeba znać ciśnienie drugiej sprężyny.
Janek504 wartość ciśnienia drugiej spręzyny nie jest tajemnicą ;-) pisze na każdej obudowie wtryskiwacza :mrgreen: Problem polega na tym że pierwszą sprężynę trzeba zastąpić jakąś stałą atrapą ,o idealnych rozmiarach tej sprężyny .Ale jak wtryskiwacz trzyma pierwsze ciśnienie ,to raczej nie zdarza się żeby nie trzymał drugiego
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga