[80 b4 1z] wymiana końcówek wtryskiwaczy
tzn mam wtryski od afna czyli 0,205 kupione które otwieraj przy około 180-190 bar na zwykłym prubniku (wiadomo 2 cinienia nie sprawdze) ale nie rozpylają zbyt dobrze 3 zwykłe leją wg mnie(nie tak samo ze wszystkich otworków) i kolegi natomiast sterujący pyli ładnie przy cisnieniu 190bar.
myśle w tym przypadku nad tym http://moto.allegro.pl/item894909948_ko ... a_tdi.html
tylko nie wiem jak z ich żywotnościa.
niektórzy powiedza podbij do cowboya ale nie stac mnie w chwili obecnej wydac prawie 1000 za wtryski.
PS:tekst z artykułu podrzuciłem znajomej do przetłumaczeni wiec za pare dni powinien być.
myśle w tym przypadku nad tym http://moto.allegro.pl/item894909948_ko ... a_tdi.html
tylko nie wiem jak z ich żywotnościa.
niektórzy powiedza podbij do cowboya ale nie stac mnie w chwili obecnej wydac prawie 1000 za wtryski.
PS:tekst z artykułu podrzuciłem znajomej do przetłumaczeni wiec za pare dni powinien być.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A mTDI nie powinno jeździć, pomp wirowych wogóle nie powinno się tykać a stary, 21 letni diesel z dużym przebiegiem powinien mieć problem by zapalić w -25*C a nie zaskoczyć po 3 obrocie Są rzeczy, których się poprostu nie da zrobić, ale znajdzie się prostaczek co tego nie wie i to zrobi, nie żadko w "stodole" i to bez szczególnego wykształcenia.marko009 pisze:ludzie różne rzeczy robią i nie wszystko później działa jak powinno :-|wenon pisze:nie dokońca rozumiem w którym koles zmieniał sam.
Jeśli wtryski mają działać jak należy to trzeba dobrej jakości końcówki i jest to robota dla fachowca ze specjalnym sprzętem. A tak na oko w stodole to kiedyś do C-360 robili i to często z marnym skutkiem
Znam kolesia który zmienia końcówki TDI-ków od ręki bez większego specjalistycznego sprzętu... Z tego co mi powiedział jedynym problemem jest zdobycie odpowiedniej jakości iglic... Podkładki służą jedynie do podniesienia ciśnienia otwarcia - robi takie coś na życzenie... Lepszego sprzętu wymaga zniwelowanie różnic pomiędzy poszczególnymi wtryskami o ile takowa występuje... Prawdopodobnie zależy to od zużycia sprężyny...
Wykonywał mi koleś te usługę na AHU w Alhambrze 00 rok... Miałem wtryski do bani a nowe każdy wie ile kosztują...
Identyczny zabieg zamierzam wykonać w moim cabrio 1Z zamiast zakładać wtryski ze 110KM zmienię końcówki i zwiększę ciśnienie strzału...
Co najlepsze - koleś twierdzi że jest w stanie zregenerować pompowtryskiwacze z nowszych TDI-ków...
W Polsce kiedyś szukałem kogoś kto to zrobi, przeczytałem połowę forum tematycznych i twierdzono że to niewykonalne... To jakim cudem jeżdżę rok - zrobiłem 40 tyś km i wszystko gra...
Wykonywał mi koleś te usługę na AHU w Alhambrze 00 rok... Miałem wtryski do bani a nowe każdy wie ile kosztują...
Identyczny zabieg zamierzam wykonać w moim cabrio 1Z zamiast zakładać wtryski ze 110KM zmienię końcówki i zwiększę ciśnienie strzału...
Co najlepsze - koleś twierdzi że jest w stanie zregenerować pompowtryskiwacze z nowszych TDI-ków...
W Polsce kiedyś szukałem kogoś kto to zrobi, przeczytałem połowę forum tematycznych i twierdzono że to niewykonalne... To jakim cudem jeżdżę rok - zrobiłem 40 tyś km i wszystko gra...
- damianmp33
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
- Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Od zmian w jednostce sterującej trzeba zacząć .Zmiana wtrysków na wieksze na nic sie nie zda ,bo jednostka sterujaca i tak nie poda więcej paliwa ,ani nie wysteruje n75 tak ,żeby turbina dawała wieksze ciśnienie .Dopiero zmiana mapek w kompie daje pożądany rezultat wzrostu mocy i przy ori wtryskach mamy ok.100koni .A jak do tego zmienisz wtryski na 205 od AFNa np.to masz już praktycznie ok.110 koni ,a nawet i więcej w zależności od tego jaką wybierzesz sobie wersję softu.Sam mam wersję bezdymną ,ale i tak jest czym przycisnąc ,.Jak chcesz nowe mapki, odezwij się do kolegi Kostrz-a ,ja mam nowe mapki od niego i mogę tylko polecićdamianmp33 pisze:Chciałbym zwiekszyc moc w 1z. Co jest lepsze wymiana końcówek 205 lub 216 a może wymiana całych wtryskiwacz od AFN zakuponych na allegro za 300 zł. jaki efekt daje ten sposób tuningu czy trzeba zmieniac kąt wtrysku i wprowadzac zmiany w jednosce sterującej.
Witam wszystkich...ze trzy miesiące temu wymieniałem u siebie wtryski właśnie na takie od AFN-a...i chcę powiedzieć że już tylko to daje odczuwalne skutki .... ,pomiarów mocy czy momentu obrotowego nie robiłem ale jest żwawszy niż poprzednio....kupiłem używki na allegro za 270 PLN....wydaję się że są dobre...ostatnio przy -25 zapalił za trzecim razem ale okazało się że wszystkie świece spalone...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Janek504 wartość ciśnienia drugiej spręzyny nie jest tajemnicą pisze na każdej obudowie wtryskiwacza :mrgreen: Problem polega na tym że pierwszą sprężynę trzeba zastąpić jakąś stałą atrapą ,o idealnych rozmiarach tej sprężyny .Ale jak wtryskiwacz trzyma pierwsze ciśnienie ,to raczej nie zdarza się żeby nie trzymał drugiegoJanek504 pisze:Można ustawić wtryski na normalnym prubniku,tylko trzeba znać ciśnienie drugiej sprężyny.