Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] Zapowietrzająca się pompa wtryskowa

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

[B3 SB] Zapowietrzająca się pompa wtryskowa

Post autor: pawelrybak15 » 24 lis 2011, 21:52

Witam. Mam od jakiegoś już czasu problem z zapowietrzającą się pompą wtryskową.
Z początku myślałem, że to spalone świece żarowe, jednak po wymianie na nowe problem nie ustąpił całkowicie. Objawy są takie, że auto po odpaleniu przez chwilę "przebiera", jednak po chwili wszystko się stabilizuje i dalej silnik pracuje normalnie. Przed wymianą świec było to samo, tylko że trochę gorzej odpalał, teraz odpala od razu, niestety po odpaleniu przebiera i czasami ten efekt jest od razu po zapłonie, a czasem po chwili, jednak zawsze występuje przy porannym rozruchu. Udało mi się dojść do tego, że przyczyną jest zapowietrzająca się pompa i tutaj pojawia się moje pytanie - jak usunąć tą usterkę i którędy może to powietrze się dostawać ? :evil:
Pompa jest sucha, nigdzie nie mam wycieków, jednak coś musi być nieszczelne, tylko pytanie co :roll: Czy istnieje jakiś sposób na znalezienie takiej nieszczelności ? W którym miejscu najczęściej rozszczelniają się pompy wtryskowe ?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 lis 2011, 00:17

Jak pompa sucha to nieszczelność może być poza pompą.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 lis 2011, 20:56

Usterka na 100% tkwi właśnie w pompie :roll:
Na starej pompie tego problemu nie było (ale były inne i było ich więcej :-P), na tej po około miesiącu się pojawił. Myślałem że to uszkodzone przewody paliwowe, ale po ich naprawie (wycięcie uszkodzongo odcinka i dolutowanie nowego - miedzianego) nic się nie zmieniło. Przewody były po naprawie sprawdzone na szczelność i są szczelne, węże od przewodów do filtra i od filtra do pompy także są szczelne więc jedyna nieszczelność może być właśnie w pompie :evil:
Dziś zamontuje na przewodzie zasilającym pompę zaworek zwrotny, jeśli to wyeliminuje problem to chyba zostawie to, bo pompy rozbierać nie zamierzam jeśli nie okaże się to koniecznością :roll:

[ Dodano: 2011-11-27, 20:54 ]
Zaworek został zamontowany i co to dało ?
No właśnie dało tyle, że jest lepiej, ale to i tak nie jest to co powinno być :evil:
Auto odpala od strzała, jednak problem nadal występuje, choć bardzo zmniejszony. Teraz chwile po zapaleniu jest jeden zapad obrotów dosłownie momentalny, potem już silnik pracuje równo, utrzymuje okolice 880 obr/min a gdy wyłączą się świece żarowe to trzyma równiutko 950 czy zimny, czy ciepły.
Zaworek został zainstalowany na przewodzie zasilającym przed filtrem paliwa.
Którędy ta pompa może się zapowietrzać ? :evil:
Czy to powietrze może się dostawać ośką "gazu" ??

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 28 lis 2011, 02:13

pawelrybak15 pisze:Czy to powietrze może się dostawać ośką "gazu" ??
jest taka ewentualność jednak zazwyczaj wiąże się to z wyciekiem paliwa z pompy.

a sprawdzałeś zaworek zwrotny na powrocie paliwa ten montowany na filtrze paliwa ?
chodzi mi o to
Obrazek

pod warunkiem że taki zaworek posiadasz bo były różne wersje filtrów paliwa.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2011, 20:13 przez widmo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 lis 2011, 16:18

Ja mam filtr z Golfa MK3 TDI ogrzewany powracającym paliwem i na przewodzie powrotnym miałem zaworek zwrotny, jednak go wywaliłem stamtąd i zamontowałem na zasilaniu. Czyżby to był błąd ?

voxx 113
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:51
Lokalizacja: Ostre

Post autor: voxx 113 » 29 lis 2011, 19:53

kolego to koniec pompy tez tak mialem ,przed zupelnym rozsypaniem , szukaj czego na zamiane

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 lis 2011, 20:09

voxx 113 pisze:kolego to koniec pompy tez tak mialem ,przed zupelnym rozsypaniem , szukaj czego na zamiane
Nawet mnie nie strasz :evil:
Pompę kupiłem w lipcu od zaufanego użytkownika tego forum i raczej niemożliwe, by sprzedał mi bubla :roll:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 29 lis 2011, 20:28

voxx 113 pisze:kolego to koniec pompy tez tak mialem ,przed zupelnym rozsypaniem , szukaj czego na zamiane
Tego nie da się stwierdzić tylko po tym, że pompa się zapowietrza.
Pozatym kolegapawelrybak15, napisał że po zamontowaniu zaworka zwrotnego problem występuje ale zmniejszony. Poza tym napisał, że silnik odpala bez problemu i pracuje wzorowo.

pawelrybak15, Jeśli pompa nie ma widocznych wycieków to ja bym zamontował 2 zaworki zwrotne na zasilaniu i powrocie z zachowanie kierunku przepływu paliwa. W ten sposób po części wyeliminujesz czy to wina pompy czy nieszczelność jest gdzie indziej.

Dla przykładu kolega ma V6 TDI i nieszczęsną pompe VP44
Tam jak się pompa zapowietrzy nie uruchomisz auta i można pompę zatrzeć . Dlatego
na przewodach pomiędzy filtrem a pompą zamontował elektrozaworki które otwierały się w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon.
W pewnym stopniu udało sie rozwiązać problem z zapowietrzaniem się pompy i uniknąć kosztownej naprawy w przypadku zapowietrzenia VP44.

Wiem że to nie jest rozwiązanie problemu ale czasami pomaga znaleźć właściwą usterkę.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 lis 2011, 20:43

widmo, wczoraj kupiłem na allegro 2 zaworki i czekam aż przyjdą. Gdy tylko będą to je zamontuje, jeśli to rozwiąże problem, to póki pompa nie zacznie cieknąć nie będę nic robić.
Jeden zamontuje na wylocie z pompy (powrocie) przed filtrem, jeden dam na zasilaniu pompy za filtrem i jeden na przewodzie doprowadzającym paliwo do filtra. Oczywiście wszystko z zachowaniem odpowiedniego kierunku przepływu :-)

voxx 113
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:51
Lokalizacja: Ostre

Post autor: voxx 113 » 06 gru 2011, 22:54

kolego , sprawna pompa nie potrzebuje zadnych zaworkow na wlocie czy na wylocie , powinna trzymac cisnienie tak jak fabryczna , ja zmienilem i nie stosuje zadnych zaworków bo jest "sprawna " wiec szkoda kasy na reanimacje trupa , szukaj innej

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 gru 2011, 22:59

Nie prościej uszczelnić pompę niż szukać innej? szczególnie że pomp z cromy 2.5 TD 10mm wcale dużo nie jest.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 gru 2011, 21:30

Założyłem dziś elektryczną pompę paliwa tuż przed filtrem, powinna zanim się nagrzeją świecę zdążyć wypchnąć powietrze z pompy wtryskowej :-)

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 13 gru 2011, 21:46

pawelrybak15, Oby ci prądu nie zabrakło <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 gru 2011, 22:17

Akumulator ma rok, alternator dobrze ładuje, pozatym ta pompa raczej dużo prądu nie potrzebuje <ok>

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 13 gru 2011, 22:24

oki <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl