[B3 SB] Zapowietrzająca się pompa wtryskowa
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
[B3 SB] Zapowietrzająca się pompa wtryskowa
Witam. Mam od jakiegoś już czasu problem z zapowietrzającą się pompą wtryskową.
Z początku myślałem, że to spalone świece żarowe, jednak po wymianie na nowe problem nie ustąpił całkowicie. Objawy są takie, że auto po odpaleniu przez chwilę "przebiera", jednak po chwili wszystko się stabilizuje i dalej silnik pracuje normalnie. Przed wymianą świec było to samo, tylko że trochę gorzej odpalał, teraz odpala od razu, niestety po odpaleniu przebiera i czasami ten efekt jest od razu po zapłonie, a czasem po chwili, jednak zawsze występuje przy porannym rozruchu. Udało mi się dojść do tego, że przyczyną jest zapowietrzająca się pompa i tutaj pojawia się moje pytanie - jak usunąć tą usterkę i którędy może to powietrze się dostawać ? :evil:
Pompa jest sucha, nigdzie nie mam wycieków, jednak coś musi być nieszczelne, tylko pytanie co :roll: Czy istnieje jakiś sposób na znalezienie takiej nieszczelności ? W którym miejscu najczęściej rozszczelniają się pompy wtryskowe ?
Pozdrawiam.
Z początku myślałem, że to spalone świece żarowe, jednak po wymianie na nowe problem nie ustąpił całkowicie. Objawy są takie, że auto po odpaleniu przez chwilę "przebiera", jednak po chwili wszystko się stabilizuje i dalej silnik pracuje normalnie. Przed wymianą świec było to samo, tylko że trochę gorzej odpalał, teraz odpala od razu, niestety po odpaleniu przebiera i czasami ten efekt jest od razu po zapłonie, a czasem po chwili, jednak zawsze występuje przy porannym rozruchu. Udało mi się dojść do tego, że przyczyną jest zapowietrzająca się pompa i tutaj pojawia się moje pytanie - jak usunąć tą usterkę i którędy może to powietrze się dostawać ? :evil:
Pompa jest sucha, nigdzie nie mam wycieków, jednak coś musi być nieszczelne, tylko pytanie co :roll: Czy istnieje jakiś sposób na znalezienie takiej nieszczelności ? W którym miejscu najczęściej rozszczelniają się pompy wtryskowe ?
Pozdrawiam.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Usterka na 100% tkwi właśnie w pompie :roll:
Na starej pompie tego problemu nie było (ale były inne i było ich więcej ), na tej po około miesiącu się pojawił. Myślałem że to uszkodzone przewody paliwowe, ale po ich naprawie (wycięcie uszkodzongo odcinka i dolutowanie nowego - miedzianego) nic się nie zmieniło. Przewody były po naprawie sprawdzone na szczelność i są szczelne, węże od przewodów do filtra i od filtra do pompy także są szczelne więc jedyna nieszczelność może być właśnie w pompie :evil:
Dziś zamontuje na przewodzie zasilającym pompę zaworek zwrotny, jeśli to wyeliminuje problem to chyba zostawie to, bo pompy rozbierać nie zamierzam jeśli nie okaże się to koniecznością :roll:
[ Dodano: 2011-11-27, 20:54 ]
Zaworek został zamontowany i co to dało ?
No właśnie dało tyle, że jest lepiej, ale to i tak nie jest to co powinno być :evil:
Auto odpala od strzała, jednak problem nadal występuje, choć bardzo zmniejszony. Teraz chwile po zapaleniu jest jeden zapad obrotów dosłownie momentalny, potem już silnik pracuje równo, utrzymuje okolice 880 obr/min a gdy wyłączą się świece żarowe to trzyma równiutko 950 czy zimny, czy ciepły.
Zaworek został zainstalowany na przewodzie zasilającym przed filtrem paliwa.
Którędy ta pompa może się zapowietrzać ? :evil:
Czy to powietrze może się dostawać ośką "gazu" ??
Na starej pompie tego problemu nie było (ale były inne i było ich więcej ), na tej po około miesiącu się pojawił. Myślałem że to uszkodzone przewody paliwowe, ale po ich naprawie (wycięcie uszkodzongo odcinka i dolutowanie nowego - miedzianego) nic się nie zmieniło. Przewody były po naprawie sprawdzone na szczelność i są szczelne, węże od przewodów do filtra i od filtra do pompy także są szczelne więc jedyna nieszczelność może być właśnie w pompie :evil:
Dziś zamontuje na przewodzie zasilającym pompę zaworek zwrotny, jeśli to wyeliminuje problem to chyba zostawie to, bo pompy rozbierać nie zamierzam jeśli nie okaże się to koniecznością :roll:
[ Dodano: 2011-11-27, 20:54 ]
Zaworek został zamontowany i co to dało ?
No właśnie dało tyle, że jest lepiej, ale to i tak nie jest to co powinno być :evil:
Auto odpala od strzała, jednak problem nadal występuje, choć bardzo zmniejszony. Teraz chwile po zapaleniu jest jeden zapad obrotów dosłownie momentalny, potem już silnik pracuje równo, utrzymuje okolice 880 obr/min a gdy wyłączą się świece żarowe to trzyma równiutko 950 czy zimny, czy ciepły.
Zaworek został zainstalowany na przewodzie zasilającym przed filtrem paliwa.
Którędy ta pompa może się zapowietrzać ? :evil:
Czy to powietrze może się dostawać ośką "gazu" ??
jest taka ewentualność jednak zazwyczaj wiąże się to z wyciekiem paliwa z pompy.pawelrybak15 pisze:Czy to powietrze może się dostawać ośką "gazu" ??
a sprawdzałeś zaworek zwrotny na powrocie paliwa ten montowany na filtrze paliwa ?
chodzi mi o to
pod warunkiem że taki zaworek posiadasz bo były różne wersje filtrów paliwa.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2011, 20:13 przez widmo, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Tego nie da się stwierdzić tylko po tym, że pompa się zapowietrza.voxx 113 pisze:kolego to koniec pompy tez tak mialem ,przed zupelnym rozsypaniem , szukaj czego na zamiane
Pozatym kolegapawelrybak15, napisał że po zamontowaniu zaworka zwrotnego problem występuje ale zmniejszony. Poza tym napisał, że silnik odpala bez problemu i pracuje wzorowo.
pawelrybak15, Jeśli pompa nie ma widocznych wycieków to ja bym zamontował 2 zaworki zwrotne na zasilaniu i powrocie z zachowanie kierunku przepływu paliwa. W ten sposób po części wyeliminujesz czy to wina pompy czy nieszczelność jest gdzie indziej.
Dla przykładu kolega ma V6 TDI i nieszczęsną pompe VP44
Tam jak się pompa zapowietrzy nie uruchomisz auta i można pompę zatrzeć . Dlatego
na przewodach pomiędzy filtrem a pompą zamontował elektrozaworki które otwierały się w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon.
W pewnym stopniu udało sie rozwiązać problem z zapowietrzaniem się pompy i uniknąć kosztownej naprawy w przypadku zapowietrzenia VP44.
Wiem że to nie jest rozwiązanie problemu ale czasami pomaga znaleźć właściwą usterkę.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
widmo, wczoraj kupiłem na allegro 2 zaworki i czekam aż przyjdą. Gdy tylko będą to je zamontuje, jeśli to rozwiąże problem, to póki pompa nie zacznie cieknąć nie będę nic robić.
Jeden zamontuje na wylocie z pompy (powrocie) przed filtrem, jeden dam na zasilaniu pompy za filtrem i jeden na przewodzie doprowadzającym paliwo do filtra. Oczywiście wszystko z zachowaniem odpowiedniego kierunku przepływu
Jeden zamontuje na wylocie z pompy (powrocie) przed filtrem, jeden dam na zasilaniu pompy za filtrem i jeden na przewodzie doprowadzającym paliwo do filtra. Oczywiście wszystko z zachowaniem odpowiedniego kierunku przepływu
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: