Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6TD] Zwiekszenie cisnienia wewnetrznego pompy

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[80 B3 1.6TD] Zwiekszenie cisnienia wewnetrznego pompy

Post autor: Fighter001 » 16 wrz 2011, 14:29

Witam czy zwiekszenie cisnienia w pompie moze miec negatywny wplyw na silnik lub pompe? Slychac ze kat wtrysku jest lekko przyspieszony ale auto od 2500rpm odzylo ciagnie o wiele lepiej niz wczesniej. Wiadomo ze w miare uplywu lat i zuzyciu elementow pompy cisnienie spadlo wiec lekkie podniesienie go nie powinno chyba jej dobic? Jesli sie myle poprawcie mnie. Niestety nie wiem ile jest wiecej bo nie mam czym zmierzyc ale efekty czuc od razu, auto mniej dymi i lepiej sie zbiera od 2500rpm. Zawor mialem wbity na 1mm teraz jest 1,5 gdy wbilem na 2mm to kat wtrysku byl wyraznie przyspieszony i chodzil jak by ktos mlotkiem stukal ale mocy tez bylo duzoo. Dla bezpieczenstwa ustawilem na 1,5mm i jest ladnie. Kombinowal moze ktos z tym, bo na naszym forum nic nie moge znalezc.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 wrz 2011, 16:44

Kombinowal moze ktos z tym, bo na naszym forum nic nie moge znalezc.
Vision kombinował, ja kombinowałem czyli jak zwykle te same osoby :mrgreen:

Oczywiście, że zwiększanie ciśnienia bez jego mierzenia może być szkodliwe, szczególnie dla tłoków, usczelki pod głowicą i układu korbowego a to dlatego, że ciśnienie w pompie jest ściśle powiązane z dynamicznym przyśpieszaczem kąta wtrysku. Im większe ciśnienie tym szybciej kąt wtrysku przyśpiesza.
ale auto od 2500rpm odzylo ciagnie o wiele lepiej niz wczesniej
Bo pompa zaczęła przyśpieszać kąt wtrysku tak jak trzeba. Nie spóźnia się już z podawaniem paliwa w wyższej partii obrotów.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 17 wrz 2011, 13:10

Wydaje mi sie ze tym prostym sposobem mozna przywrocic seryjne cisnienie pompy bo nie wierze ze przez lata nadal bylo na tym samym poziomie. Polecam kazdemu kto czuje ze auto nie jedzie tak jak powinno teraz turbo lepiej laduje i auto tak nie zadymia. Chodzi mi po glowie jeszcze gov mod ale nie wiem czy auto przez to nie stanie sie nie ekonomiczne. Teraz przy doladowaniu 1.4 bara pali ok 7,5 i nie chcial bym tego przekroczyc czy po gov modzie beda jakies wielkie zmiany w spalaniu? i jak to w koncu z tymi podkladkami jest ile dac i czy wywalac ta mala sprezynke?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 wrz 2011, 05:01

Fighter001 pisze:auto tak nie zadymia
Odpowiedni dynamiczny przyrost kąta wtrysku a więc odpowiednie spalanie.
Fighter001 pisze:czy po gov modzie beda jakies wielkie zmiany w spalaniu?
Zależy jak jeździsz. Jak będziesz kręcił tak wysoko jak benzynkę to coś tam wzrośnie.
Fighter001 pisze:ile dac
3
Fighter001 pisze:i czy wywalac ta mala sprezynke?
A dokładniej? Sprężynek w pompie trochę jest.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 19 wrz 2011, 12:06

Jakiej grubosci te 3 podkladki? Na tym bolcu sa albo 3 albo dwie sprezynki jedna dluga druga krotsza i nie ktorzy ta krotsza wyzucaja zeby nie bylo problemu z wolnymi obrotami.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 23 paź 2011, 17:46

Koledzy, możecie pstryknac fotkę gdzie jest ta regulacja ? Mam głowiczkę 11mm i do szczęścia brakuje mi tylko lekkie podkręcenie ciśnienia wewnętrznego. Wolał bym sam popróbować, jak będzie coś nie tak to podjadę lub zaciągnę auto do pompiarza - gość dobrze robi i dużo kasuje...

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 23 paź 2011, 18:18

<ok>

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 23 paź 2011, 18:39

dzięki ! :) czyli wykręcam ten korek z wgłębieniem, delikatnie w imadło, wstukać go ok 0.5mm i do pompy ?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 23 paź 2011, 18:41

na pompie wbijasz , ale najpierw spróbuj odkręcić bo jak przeholujesz to żeby cofnąć trzeba odkręcić

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 11 lis 2011, 14:37

wbiłem 0,5 mm i zmiana była minimalna, dalej mimo uwagi wbiło się na 1,6 mm i dynamiczny kąt zaczął nadążać prawie idealnie. Konsultowałem się jeszcze z Golfiarzami i mówiliżeby wbijać max do 3 mm, wiec podbiłem jeszcze do 2mm i powyzej 3 tys kąt zaczął minimalnie wyprzedzać. Auto w całym zakresie ciśnie jak głupie... sprawdziłem przyspieszenie do 100 na vagu (06) i wyszło 8,2 sekundy. Myśle że te 0,2 się urwie spokojnie bo to była pierwsza próba i nie wyczułem jeszcze jak najlepiej ruszyć no i asfalt wilgotny i kłopoty z trakcją. ;]

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 23 cze 2012, 12:19

Panowie może ktoś by rzucił jakaś fotkę jak ten zawór sie wbija bo nie wiem o co chodzi albo ktoś wytłumaczył gdzie co i jak ?? bo u mnie pompa już ma trochę nalatane i nie wieże że ciśnienie jest seryjne a po drugie już przy wtryskach 216 o ciśnieniu 190/300 zapala gorzej niż na afn-ach

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 23 cze 2012, 14:08

a to ciekawe tyle grzebania w tych motorkach a tego nie wiedziałem to jeszcze powiedzcie że w starych klekotach TD też to działa było by fajnie :-D

[ Dodano: 2012-09-08, 13:33 ]
podbijam -----czy to działa w starych 1,6 td ???

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 09 paź 2012, 19:10

Gdzieś był temat o tym, że w silnikach RA/SB też to działa, czyli we wszystkich silniczkach 1.6D/TD. Dla mnie to już wyższa jazda takie modzenie.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 09 paź 2012, 20:05

borysekman pisze:Gdzieś był temat o tym, że w silnikach RA/SB też to działa, czyli we wszystkich silniczkach 1.6D/TD. Dla mnie to już wyższa jazda takie modzenie.
no właśnie mnie paluchy poswędziały wbiłem może z 1-2 mm i myślałem że zawory powyrywa z gniazd tak walił metalicznie całe szczęście że miałem starą pompę przełożyłem ale zapłon mam rozjechany bo jak dodaję gazu to zawory grają ojojoj

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 10 paź 2012, 19:35

Wykręć zaworek i wybij go z powrotem ten 1- 2 mm i będzie tak jak wcześniej. W td tez jest ten zaworek ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl