Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Dopasowanie klapy spiętrzającej przepływomierza.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

[B4 2.3 NG] Dopasowanie klapy spiętrzającej przepływomierza.

Post autor: Aleksander_PL » 20 lis 2015, 15:49

Witam. Nie znalazłem podobnego pytania. Miałem trochę problemów z moim samochodem, poczytałem forum i posprawdzałem parę rzeczy. Otóż nie odpalała kompletnie na benzynie, a jak już, to z dobrym humorkiem ciepła, zimna ni groma. Ciepła trzymała obroty 1100 na benzynie i jeździła prima. Sprawdziłem klapę spiętrzającą i była pęknięta od strzału gazu. Znalazłem na szrocie jakąś Audi 100 albo A6 ... a w niej silnik wysokoprężny 4 cylindrowy z wtryskiem mechanicznym. Wykręciłem klapę i przykręciłem do siebie. Odpaliłem raz na benzynie i lekko pogazowałem, nie trzymała obrotów. Potem już nie chciała w ogóle odpalić na Pb. Jak się okazało klapa spiętrzająca zawiesiła się w górnej pozycji zasłaniając niemal kompletnie dolot. Nie da się tego wyregulować, by chodziła lekko, sam otwór jest jakby pół milimetra przesunięty (gdy jest wycentrowana).
Tutaj moje pytanie ciężko się ona porusza w tym tunelu i czy mogę ją lekko podpiłować w centralnym otworze czy też po bokach? Jeśli tak, doradźcie jak powinienem to zrobić. Dodam, że ta łapka w rozdzielaczu chodzi płynnie do góry, opadając na dół wciska taką blaszkę, aha i nie zauważyłem skrzywień ani pęknięć. Pozdrawiam.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Re: Dopasowanie klapy spiętrzającej przepływomierza.

Post autor: krs » 20 lis 2015, 18:53

Aleksander_PL pisze: Znalazłem na szrocie jakąś Audi 100 albo A6 ... a w niej silnik wysokoprężny 4 cylindrowy z wtryskiem mechanicznym. Wykręciłem klapę i przykręciłem do siebie. .
coś tu się nie zgadza, silnik wysokoprężny do diesel, tak owej klapki on nie posiada przynajmniej ja się jeszcze nie spotkałem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lis 2015, 19:01

krs, koledze się chyba coś pomyliło :-P bo jak o czymś takim też nie słyszałem.
Nie zmienia to faktu że z tego co wiem ten talerzyk ma określona wagę więc nie wiem jak to wpłynie na jego prace po spiłowaniu.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 20 lis 2015, 19:49

no też sądzę że się pomylił :mrgreen: w innym temacie ktoś pisał że te talerzyki nie zależnie czy 5 czy 4 cylindry są takie same, ale zanim zaczniesz go piłować porównaj ze starym czy ma takie same wymiary

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lis 2015, 20:10

Aleksander_PL, próbowałeś dopasować go bez piłowa czy po prostu przykręciłeś? Możesz próbować przekręcać go w inne pozycje.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 20 lis 2015, 21:40

Chcesz, to mam klapkę typowo od 2.3 jeśli chcesz. Mogę Ci podesłać. Jeśli złą kupiłeś, to mogą być cyrki.

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 20 lis 2015, 21:59

Silnik był być może benzynowy :-) Co nie zmienia faktu, że wymiarami klapki są na oko identyczne, moja stara nie posiada jedynie tej nalepki nieczytelnej zresztą dla mnie.
Próbowałem ją obracać we wszystkie strony i zawsze ociera.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 20 lis 2015, 22:01

Bo moze byc przez kogos dorabiana.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 20 lis 2015, 23:50

To faktycznie albo talerzyk który kupiłeś na złomie był dorabiany jak pisze emanuel33 albo łapka od talerza jest skrzywiona

Awatar użytkownika
sebek04343
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 sie 2013, 01:03
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebek04343 » 28 lis 2015, 00:52

zamontuj elektryczny wtrysk i nie bedzie z tym problemu. ja u mnie taki zalożylem i juz nie morduje sie z nierównymi obrotami ani z kłopotliwym odpalaniem... polecam..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga