Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] po zakupie, wymiany rozrządu i

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sados
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 16 lis 2015, 09:54

[B4 2.0 ABK] po zakupie, wymiany rozrządu i

Post autor: Sados » 24 lis 2015, 19:05

[80 B4 2.0 ABK]

Witajcie.

Niedawno kupiłem B4 ABK. Do wymiany oczywiście rozrząd, płyny, przednie amory, luz na lewarku od skrzyni (stuka przy mocnym wciśnięciu gazu w podłogę jak i przy puszczeniu).
Czytałem, przeglądałem różne tematy, 80'tka niedługo będzie miała 200k na liczniku jaki olej polecacie do tego motorka ? Płyn hamulcowy, chłodniczy też będę zmieniał, co polecacie ?

Co do amortyzatorów, czy warto dopłacać do Sachs'a ? Czy tańsze Kayaba ...
http://allegro.pl/amort-2szt-przod-audi ... 61243.html Kayaba

http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-pr ... 28091.html Sachs

Rozrząd:
http://allegro.pl/skf-rozrzad-komplet-a ... 96190.html

Przy skręcaniu czasami trzeszczy, czyli mam sprawdzić poduchy od amora ? Trzeszczenie słychać głownie kiedy skręcam koła maksymalnie, jeżeli dam np jeden obrót kierownicą nie słychać.

Czasami słyszę odgłos wspomagania, jakiś olej,płyn do wymiany jest ?
I jak poradzić sobie z luzem na lewarku ? hmm

PS

Założyłem temat w dziale Forum Techniczne > Inne aby nie zakładać każdego osobno

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)
Szerokości 8-)
Ostatnio zmieniony 24 lis 2015, 19:07 przez Sados, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lis 2015, 19:09


Sados
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 16 lis 2015, 09:54

Post autor: Sados » 28 lis 2015, 10:15

Mam pytanie dot. wymiany rozrządu...
Czy wystarczy wymienić pasek i rolkę napinającą ?
Czy też wymieniać koła pasowe ? hmm

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2015, 10:18

Sados, z tego co wiem to kół się nie wymienia

ps do pompy wody możesz zerknąć, teoretycznie tez ja powinno się wymieniać chyba co drugą wymianę.

Sados
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 16 lis 2015, 09:54

Post autor: Sados » 28 lis 2015, 10:42

ok, dzięki
Co do kół to jedni mówią żeby wymieniać inni nie ... nie wiem może zależy od konkretnej jednostki ?
Co do pompy wody już zamówiona, wole wymienić teraz i mieć święty spokój.
Auto ma działać być sprawne i niezawodne :P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lis 2015, 11:02

Kóła pasowe pozostają,
jedynie rozrząd z rolkami i jak chcesz to właśnie pompe wody.

sean93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 01 paź 2014, 09:21

Post autor: sean93 » 28 lis 2015, 21:17

z amortyzatorów ja kupowałem GH i sobie chwalę.
rozrząd wyszedł mnie ok 200zł
skręcenie na maxa może odzywać się pompa wspomagania ale się nie przejmuj bo to taka norma

Sados
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 16 lis 2015, 09:54

Post autor: Sados » 21 gru 2015, 22:00

ok dzięki za odp,
tak słychać czasami pompę wspomagania przy skręcaniu, ja zamówiłem amory gazowe od kayaby, od skf rozrząd kompletny i pompę wody filterki itd wymienię to dam znać ;)

[ Dodano: 2015-12-21, 22:00 ]
sorki za zwłokę, wszystko wymienione tak jak napisane 80tka śmiga :D
Aby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj, odpala bez problemu zimy ciepły ale czasami gdy np przyduszę ruszając z miejsca dam za mało gazu i zgaśnie i potem ma czasami problem z odpaleniem muszę dłużej pokręcić go i załapie po chwili. Zalewa wtedy go ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 gru 2015, 06:12

Sados pisze:Zalewa wtedy go ?
moim zdaniem tak, też mi się tak zdarzyło ze 2 razy

Sados
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 16 lis 2015, 09:54

Post autor: Sados » 22 gru 2015, 22:31

hmm dzisiaj też po przejechaniu krótkiego odcinka postój z 15 min i podobna sytuacja...
dziwne bo tak normalnie to odpala bardzo ładnie hmm czas pokarze :P

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 29 gru 2015, 06:12

Sados pisze:Co do kół to jedni mówią żeby wymieniać inni nie ... nie wiem może zależy od konkretnej jednostki ?
Jeżeli pasek rozrządu na kole napędu wałka rozrządu ustawia się pośrodku szerokości to dolnego koła nie trzeba wymieniać.
Jeżeli zjeżdża na boki to koło do wymiany. wystarczy dolne.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 29 gru 2015, 22:09

Sados pisze:Czytałem, przeglądałem różne tematy, 80'tka niedługo będzie miała 200k na liczniku jaki olej polecacie do tego motorka ?
np. Valvoline Maxlife 10W40
czarekj pisze:Jeżeli zjeżdża na boki to koło do wymiany. wystarczy dolne.
Mi osobiście pasek lekko zjeżdża (bo zdjęciu osłony nie jest pośrodku koła, lecz przesunięty) - ale nie szarpie go i nic się nie dzieje poza tym, więc póki co dałem sobie spokój na razie. Przy nastepnej wymianie rozrządu wymienię dolne koło zębate.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 29 gru 2015, 22:35

tomek83 pisze:Mi osobiście pasek lekko zjeżdża (bo zdjęciu osłony nie jest pośrodku koła, lecz przesunięty) - ale nie szarpie go i nic się nie dzieje poza tym, więc póki co dałem sobie spokój na razie. Przy nastepnej wymianie rozrządu wymienię dolne koło zębate.
Jak pasek nie wystaje poza obrys koła to pilnej potrzeby nie ma, ale trzeba pilnować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl