Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Niknący prąd od pewnego czasu

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
egregious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2015, 08:03

[B3 1.8 JN] Niknący prąd od pewnego czasu

Post autor: egregious » 28 lis 2015, 14:12

Witam

Jakiś czas temu robioną miałem nagrzewnicę (podklejenie gabek, nie trzeba było nic wymieniać)

https://audi80.pl/topics98/b3-slabe- ... t96974.htm

Od tego czasu mniej więcej (może przypadek, może nie) mam problemy z prądem. Objawy pojawiają się i znikają.

Pierwszy problem był długo przed nagrzewnicą (przed wakacjami) ponieważ nie palił na benzynie, problemem była wtyczka od pompy paliwa - lekko podtopiona i nie stykająca, elektryk ją zakonserwował i chodziła).

W wakacje wymieniana była kopułka i świece (zużyły się)

Po zrobieniu nagrzewnicy problemem były (wszystko jest na zasadzie: przychodzi i znika, nigdy nie wiesz kiedy) pływające obroty oraz nie trzymanie ich w ogóle, auto potrafiło zgasnąć bez powodu nawet w czasie jazdy. Przykładowo jadę 70km/h i nagle czuje, że auto w ogóle nie reaguje na gaz a po wciśnięciu sprzęgła gaśnie w czasie jazdy, i nawet puszczenie sprzęgła by odpalił na "pycha" z rozpędu nic nie daje.

Tak na marginesie, od czasu robienia nagrzewnicy gubię płyn chłodniczy, naprawie to przy okazji zapewne w poniedziałek.

Pierwszy raz było jakieś 3 tygodnie temu czyli dwa tygodnie po robieniu nagrzewnicy, auto przez dwa dni traciło obroty, nie trzymało, pływało, drugiego dnia po prostu zatrzymało się na środku drogi i koniec. Po odholowaniu wymieniono mi akumulator ponieważ słabo trzymał po naładowaniu, następnie pomiary prądu poszły w ruch i zmieniono regulator napięć oraz szczotki (ładowanie skoczyło z 13.2-13.7 zależnie od obciążenia do 13.7-14.2).

Pomogło aż do przedwczoraj kiedy pojawiły się pierwsze delikatne objawy, że coś jest nie tak (np spadki mocy w czasie jazdy czy coś a'la nierówna jazda (lekkie szarpania które pasażer pewnie nawet by nie wyczuł, tak jakby nierówno dostawał mocy sekundę trochę więcej sekundę trochę mniej). Wczoraj jadąc na wymianę opon (10km, na drugi koniec miasta) zgasła mi autentycznie 10x w tym raz na moście na obwodnicy przy 70km/h - na szczęście po puszczeniu sprzęgła zaskoczyła i obeszło się bez przystanku.

Wczoraj też buczała mi pompa paliwa, myślałem że przez małą ilość w baku (jakieś 5 litrów) ale zatankowałem i nie pomogło, znaczy nie wiem czy przestało buczeć ponieważ musiałem od razu przeskoczyć na gaz ponieważ już zaczynał gasnąć). Odpalanie polegało na przeskakiwaniu w kontrolce między benzyną a gazem (by odpalił na benzynie a obroty miał już z gazu). Dziś odpalił na tyknięcie.

Objawy są zarówno na benzynie jak i gazie chociaż jak wyjaśniłem powyżej niektóre tyczą się tylko benzyny.

Wyczytałem na forum o przekaźniku 30, jednak moje objawy są zarówno na benzynie jak i gazie więc to chyba nie to?

Czy do mojego auta można podłączyć komputer by coś pokazał w tym temacie?

Odpalanie zazwyczaj nie sprawia problemów (czasem więcej zakręci jak zadławi się przed zgaszeniem, na czysto odpala raczej bez zająknięcia) tylko utrzymanie stanu zapalonego silnika oraz obrotów to kłopot.

Co więcej od właśnie kilku dni mam też problem z ruszaniem pod górkę. Zazwyczaj ruszałem bez ręcznego, po prostu puszczam nożny gaz i jedzie. Ostatnio tak robiąc po prostu jakby nie miał mocy i gasł. Musiałem zaciągnąć ręczny, dać więcej gazu i dopiero na dużej ilości gazu ruszał pod górkę

W poniedziałek jadę na wymianę oleju oraz filtrów (10kkm minęło więc pora). Co zerknąć w tym czasie w temacie gaśnięcia?

Pozdrawam
Ostatnio zmieniony 28 lis 2015, 14:52 przez egregious, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2015, 14:18

egregious, na początek zastosuj tag w temacie _uwaga

egregious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2015, 08:03

Post autor: egregious » 28 lis 2015, 14:34

Wybacz PieterB, że w PM wprowadziłem cię w błąd co do mocy a teraz nie mogę chyba wysłać sprostowania, dlatego z tego co wyszukałem na internecie strzelam że mam JN:

b3 90KM wstrysk (napisałem 88 ponieważ, źle przeliczyłem z KM, całe życie w błędzie)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2015, 14:59

egregious, to jeszcze w profilu se zmień ;-)
egregious pisze:Wyczytałem na forum o przekaźniku 30
to dotyczy silnika typu abk.
egregious pisze:Czy do mojego auta można podłączyć komputer by coś pokazał w tym temacie?
nie tylko kody błyskowe, chodź byli koledzy co twierdzili że da się połączyć vag'iem ale też tylko błędy, chyba ostatnie roczniki b3

Ja bym obstawiał że coś z prądem znaczy cewka lub hall.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl