[B4 2.0 ABK] Przerywanie, szarpanie, spadek obrotów
[B4 2.0 ABK] Przerywanie, szarpanie, spadek obrotów
Witam.
To mój pierwszy post i pierwszy poważniejszy problem.
Chodzi mianowicie o to, że jak silnik już złapie temperaturę (tak mi się wydaje, bo nie działa mi wskaźnik temp na zegarach pomimo trzeciego już nowego czujnika i o to też mam pytanie) to jakoś tak całe auto się trzęsie na postoju i jak wciskam gaz i trzymam w jednym miejscu np na 3 tys obrotów to po jakichś dwóch sekundach te obroty spadają pomimo mojego trzymania pedału w jednej pozycji. Gdy dodaje gaz do konca obroty wzrastaja normalnie na ful (na postoju).
Inaczej ma się to gdy jade na dwójce lub trójce, w sumie to na kazdym biegu auto szarpie i gdy wciskam gaz do konca to tak jakby sie dławi i ciągle szarpie oraz wolno wzrastają obroty i to tez do ok 4tys obrotow...
Co to może być ?
Dodam jeszcze ze jak sie zatrzymalem to widać było, że chodzi tak na 800-900 obrotow w miare rowno ale co chwile tak jakby sie przydusza jakby miał zgasnąc i zaraz spowrotem obroty sie zwiekszaja i jest lepiej. Widac to nawet po spalinach ze nastepuje tak jakby przerwanie i za chwile dalej leci dym z rury.
Pozdrawiam i proszę o pomoc dla laika ;P
To mój pierwszy post i pierwszy poważniejszy problem.
Chodzi mianowicie o to, że jak silnik już złapie temperaturę (tak mi się wydaje, bo nie działa mi wskaźnik temp na zegarach pomimo trzeciego już nowego czujnika i o to też mam pytanie) to jakoś tak całe auto się trzęsie na postoju i jak wciskam gaz i trzymam w jednym miejscu np na 3 tys obrotów to po jakichś dwóch sekundach te obroty spadają pomimo mojego trzymania pedału w jednej pozycji. Gdy dodaje gaz do konca obroty wzrastaja normalnie na ful (na postoju).
Inaczej ma się to gdy jade na dwójce lub trójce, w sumie to na kazdym biegu auto szarpie i gdy wciskam gaz do konca to tak jakby sie dławi i ciągle szarpie oraz wolno wzrastają obroty i to tez do ok 4tys obrotow...
Co to może być ?
Dodam jeszcze ze jak sie zatrzymalem to widać było, że chodzi tak na 800-900 obrotow w miare rowno ale co chwile tak jakby sie przydusza jakby miał zgasnąc i zaraz spowrotem obroty sie zwiekszaja i jest lepiej. Widac to nawet po spalinach ze nastepuje tak jakby przerwanie i za chwile dalej leci dym z rury.
Pozdrawiam i proszę o pomoc dla laika ;P
No spróbuje zaprowadzić go do mechanika. Może ten przekaźnik 30 albo przepustnica ? Nie mam pomysłu. Warto dodać,ze to zaczęło sie nasilać gdy zostało wymienione takie jakby gumowe kolanko od odmy. Może to miec jakiś związek ? Dziwne jest to, ze auto rano jak jest zimne pracuje normalnie. Nawet jak wczoraj szarpało to postawiłem je na dwie godz i potem jak ostygło nadal było dziwne zachowanie obrotów ale do domu dojechałem juz bez szarpnięcia. (Ok 2 km)
Pozdrawiam i czekam na kolejne podpowiedzi.
Pozdrawiam i czekam na kolejne podpowiedzi.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To może po wyminie tego kolanka zaczął łapać lewe powietrze. Powiedz mechanikowi o tym to powinien szybciej znaleźć nieszczelność niż ty sam.
Tak jak piszesz może być ten przekaźnik 30. Może być problem sondą lambda albo układem zapłonowym (przy problemie z zapłonem też wyskoczy błąd sondy).
Co do wskazań temperatury to czasami pomaga wykręcenie i wyczyszczenie styku śrubek trzymających wskaźnik temperatury z licznikiem http://www.fotosik.pl/zdjecie/b90e333dff614e76
Tak jak piszesz może być ten przekaźnik 30. Może być problem sondą lambda albo układem zapłonowym (przy problemie z zapłonem też wyskoczy błąd sondy).
Co do wskazań temperatury to czasami pomaga wykręcenie i wyczyszczenie styku śrubek trzymających wskaźnik temperatury z licznikiem http://www.fotosik.pl/zdjecie/b90e333dff614e76
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zaminnik możesz dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym sprzedającym części zamienne.
Tylko spisz sobie ten 9 cyfrowy numer 165 906 381 bo na hasło "przekaźnik 30" nie zawsze mogę wiedzieć. Tylko w sklepie dostaniesz zamiennik. A z ASO powinno dać się zamówić telefonicznie.
https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-prz ... t39094.htm
Tylko spisz sobie ten 9 cyfrowy numer 165 906 381 bo na hasło "przekaźnik 30" nie zawsze mogę wiedzieć. Tylko w sklepie dostaniesz zamiennik. A z ASO powinno dać się zamówić telefonicznie.
https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-prz ... t39094.htm
Byłoby zaj....cie jakby sam przekaźnik rozwiązał problem.
Teraz byłem na przejażdżce w celu sprawdzenia czy na pewno wystepuje to na cieplym silniku i po przejechaniu jakichs 10-15km nie było tak tragicznie jak wczoraj, ze dlawil sie przy dodawaniu gazu na dwojce albo trojce ale ciężej chodziła kierownica co mialo miejsce wczoraj tez i były mocne drgania na kierownicy przez jakies 2 minuty, zatrzymalem sie na chwile i ruszylem i drgania przestały się objawiać.
Nie jestem pewny czy ten przekaźnik pomoze i dlaczego dziś się objawiało słabiej niż wczoraj no ale cos tak czy siak cos jest nie tak, jutro wstawiam do mechanika i zobaczymy.
Gdyby ktoś miałby jeszcze jakieś pomysł to proszę o info, na pewno każda pomoc się przyda.
Pozdrawiam i dziękuje osobom, które się udzieliły
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-11-29, 12:27 ]
nie używaj wulgaryzmów :!:
Teraz byłem na przejażdżce w celu sprawdzenia czy na pewno wystepuje to na cieplym silniku i po przejechaniu jakichs 10-15km nie było tak tragicznie jak wczoraj, ze dlawil sie przy dodawaniu gazu na dwojce albo trojce ale ciężej chodziła kierownica co mialo miejsce wczoraj tez i były mocne drgania na kierownicy przez jakies 2 minuty, zatrzymalem sie na chwile i ruszylem i drgania przestały się objawiać.
Nie jestem pewny czy ten przekaźnik pomoze i dlaczego dziś się objawiało słabiej niż wczoraj no ale cos tak czy siak cos jest nie tak, jutro wstawiam do mechanika i zobaczymy.
Gdyby ktoś miałby jeszcze jakieś pomysł to proszę o info, na pewno każda pomoc się przyda.
Pozdrawiam i dziękuje osobom, które się udzieliły
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-11-29, 12:27 ]
nie używaj wulgaryzmów :!:
Ostatnio zmieniony 29 lis 2015, 12:22 przez SUPER R., łącznie zmieniany 1 raz.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Możesz jeszcze próbować podłączyć sondę do masy. Bo czasem jak padnie to potrafi zubażać dawkę paliwa w nieskończoność.
Zobacz w tym temacie są zdjęcia jak to zrobić: https://audi80.pl/topics80/b4-20-abk ... htm#999435
Zobacz w tym temacie są zdjęcia jak to zrobić: https://audi80.pl/topics80/b4-20-abk ... htm#999435
Witam.
Odebrałem samochód. Został wymieniony paluch, świece (były oryginalne - mechanik stwierdził, że od nowości nie wymieniane ) przewody, i chyba kopułka ?
Wracałem do domu, naprawili mi wskaznik temperatury - pokazywal 90 stopni i samochod poki co chodzi miodzio. Oby tak juz było
Dziekuje i pozdrawiam !
Odebrałem samochód. Został wymieniony paluch, świece (były oryginalne - mechanik stwierdził, że od nowości nie wymieniane ) przewody, i chyba kopułka ?
Wracałem do domu, naprawili mi wskaznik temperatury - pokazywal 90 stopni i samochod poki co chodzi miodzio. Oby tak juz było
Dziekuje i pozdrawiam !