[B4 1.9 1Z] Nierówna praca po odpaleniu.
[B4 1.9 1Z] Nierówna praca po odpaleniu.
Witam. Mam od jakiegoś czasu problem z moją Audi z silnikiem 1,9 tdi oznaczenie 1z , dodam że nastawnik pompy był robiony w przeciągu 5 lat użytkowania samochodu w sumie 3 razy. Wczoraj odebrałem samochód od mechanika po kolejnym czyszczeniu nastawnika, ale jest bez zmian. Objawy : szarpanie podczas jazdy na 4 i 5 biegu , przy odpaleniu na zimnym silniku (zwłaszcza jak jest zimno temp ujemna) silnik odpala od strzała pracuje przez chwilkę nie równo kopci na siwo i po kilku sekundach zaczyna pracować normalnie. Czasami jest też tak że odpala od strzała pracuje idealnie ale jak dotknę delikatnie pedał gazu zaczyna pracować nie równo i po chili wszystko wraca do normy. Był jeszcze objaw nierównej pracy silnika na wolnych obrotach takie jakby falowanie, ale po czyszczeniu nastawnika ustało.
Mam prośbę do was bo podobno w pompie jest wszystko OK, czy jest możliwość żeby za takie objawy odpowiadał czujnik czy potencjometr pedału gazu ??? Jeżeli tak czy można go samemu wymienić bez ustawiania VAGiem ?? Jeżeli może ktoś pomóc i podpowiedzieć albo miał taki przypadek to bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Mam prośbę do was bo podobno w pompie jest wszystko OK, czy jest możliwość żeby za takie objawy odpowiadał czujnik czy potencjometr pedału gazu ??? Jeżeli tak czy można go samemu wymienić bez ustawiania VAGiem ?? Jeżeli może ktoś pomóc i podpowiedzieć albo miał taki przypadek to bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Czyszczenie 3 razy nastawnika w ciągu 5 lat to chyba troche za dużo
Potencjometr gazu praktycznie nie psuje się, prędzej przyjrzałbym sie świecom żarowym, bo czasem może powodować to nierówną pracę silnika, choć teraz jeszcze temperatury nie są jeszcze az tak bardzo ujemne w nocy, Ale rano słychać ""cykniecie"" przekaźnika jak rozłącza prąd na świece.
Następna sprawa to stan wtryskiwaczy i jakość rozpylanego paliwa.
Pomijam takie rzeczy jak ustawiona prawidłowo dawka paliwa i kąt wtrysku, oraz szczelny układ paliwowy i brak powietrza w paliwie na przewodzie zasilającym do pompy.
Potencjometr gazu praktycznie nie psuje się, prędzej przyjrzałbym sie świecom żarowym, bo czasem może powodować to nierówną pracę silnika, choć teraz jeszcze temperatury nie są jeszcze az tak bardzo ujemne w nocy, Ale rano słychać ""cykniecie"" przekaźnika jak rozłącza prąd na świece.
Następna sprawa to stan wtryskiwaczy i jakość rozpylanego paliwa.
Pomijam takie rzeczy jak ustawiona prawidłowo dawka paliwa i kąt wtrysku, oraz szczelny układ paliwowy i brak powietrza w paliwie na przewodzie zasilającym do pompy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W pompie pewnie OK....ale z nastawnikiem raczej nie 8-) także nie szukaj przyczyn tam gdzie ich nie ma ,bo opisane objawy wslkazują na winę nastawnika . Czyszczenia nastawnika indukcyjnego co jakiś czas ,to nic nadzwyczajnego w naszym kraju ,gdzie wielu leje do zbiornika co popadnie ,a potem się dziwi że co jakiś czas musi czyscić nastawnik z opiłków .Pompa wtryskowa ,smarowana jest paliwem i jak zapodamy jej (swiadomie lub nie )ropę zmieszną z innym wynalazkiem , czy mieszanką nafty albo innego "suchego " dodatku ,to mamy pewne jak w banku że pompa straci gladzie i w najlepszym przypadku zacznie produkować opiłki ,które bedą systematycznie zawalać nastawnik Mowa tu oczywiście o nastawniku indukcyjnym ,bo tylko ten mozna skutecznie przywrocić do normalnego działania ,poprzez wyczyszczenie .Jeżeli masz nastawnik potencjometryczny ,to żadne czyszczenie mu nie pomoże i ktoś kto się tego podejmuje ,to naciągacz i kropka .Także sprawdż jaki masz typ nastawnika ,jak wygląda jeden i drugi znajdziesz w grafice google.Jak masz indukcyjny ,to prawdopodobnie ktoś nie wyczyscił go jak należy ....jak potencjometryczny ,to nic mu nie pomoze ,tylko wymiana na sprawnyswayn pisze:Mam prośbę do was bo podobno w pompie jest wszystko OK
Dzięki za odpowiedzi , i już wszystko wyjaśniam: Świece żarowe wymienione rok temu i po wymianie w tamtym roku świec też takie objawy szarpania po odpalaniu się zdarzały sporadycznie i na kilka sekund potem OK. W czwartek jak wspominałem odebrałem samochód od mechanika po czyszczeniu nastawnika, gostek od pompy wyczyścił nastawnik i powiedział że w pompie nie ma co szukać bo jest wszystko OK. W czasie jazdy dalej jest odczuwalne szarpania , dzisiaj rano po nocnym postoju po chmurką odpaliłem samochód i jak dotknąłem lekko gazu silnik zaczął nierówno pracować. Wyłączyłem go i uruchomiłem ponownie - dalej to samo dodawałem delikatnie gazu i nic nie pomogło jak pochodził z pół minuty zaczął pracować normalnie. Dwa dni temu zostały wymienione zaworek zwrotny , filtr paliwa więc nieszczelności nie ma , wtryski mechanik sprawdzał powiedział ze są nie najgorsze. Nierówna praca silnika występuje tylko na zimnym silniku , potem jest już miodzio. Pompę ma BOSCHA a nastawnik indukcyjny z kwadratową wtyczką.
Czyli potencjometru nie ma co się czepiać , zostają albo wtryski albo nastawnik ???
Czyli potencjometru nie ma co się czepiać , zostają albo wtryski albo nastawnik ???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W audi 80 tdi ,były tylko pompy boscha ,rózniły się tylko górą ,czyli typem nastawnika,potencjometryczny z powrotem paliwa u góry ,indukcyjny z tyłu pompy .Wtyczka ori powinna być okrągła ,ale jaka jest wtyczka ,akurat nie ma tu większego znaczenia 8-) ważne jaki jest nastawnik ...a tego nadal nie wiadomo na 100% ,bo nie opisałeś nawet jak wygląda twój ...podaj rok prod.auta ,albo otwórz maskę i zobacz czy masz duży aluminiowy przepływomierz boscha ,czy mały czarny z tworzywa pierburga ...wtedy bedzie jasne jaki masz nastawnik i co moze być przyczyna szarpania . Jeżeli faktycznie masz nastawnik indukcyjny ,to szarpanie i nierówna praca, chwilę po odpaleniu ,o ile pózniej wszystko jest ok i nic nie szarpie ,to raczej wina wtryskiwaczyswayn pisze: Pompę ma BOSCHA a nastawnik indukcyjny z kwadratową wtyczką.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pewność to jak robimy sami ,albo patrzymy jak ktoś robi 8-)bozmek pisze:Mariusz a jaka pewność ze nastawnik dobrze wyczyszczony nie?
Niestety do końca lutego 94,montowali jeszcze potencjometryczne nastawnikiswayn pisze:rocznik to 1994
O jakim zdjęciu piszesz :?:swayn pisze:zdjęcie pompy z internetu ale moja jest taka sama
W ostatniej wiadomości wkleiłem zdjęcia pompy wtryskowej jaką mam w samochodzie ja to zdjęcie widzę a wy nie widzicie ?? Nastawnik w obudowie aluminiowej .Nie rozumiem dlaczego nie widać zdjęcia.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/3d8974250318ac97
http://www.fotosik.pl/zdjecie/3d8974250318ac97
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mnie się tu nic nie otwiera ale jak indukcyjny ,to sprawa oczywista ,bo jest pełna diagnostyka i można podejrzeć dawkę ,czy korekcje wtryskiwaczy .Na "odległość '' po opisie objawów ,to mozna tylko stwierdzić że albo coś nie halo z nastawnikiem ,albo z wtryskami ...ot i wszystko na temat 8-)bozmek pisze:A jest na gorze zdj ktore pokazuje jak kat ustawić to ma indukcyjny nastawnik