Witam, przedstawiam filmik z podglądu na żywo co słychać w sprzęgle. Dodaję tutaj bo uważam że jest to związane ze słynnym buczeniem na niskich obrotach w 1Z.
FILM
Jak widać tarcza sprzegła ma luz i teraz pytanie czy taki luz jest dopuszczalny. Film robiłem z podniesionym jednym kołem z wrzuconym 3 biegiem przez otwór w skrzyni i dalej przez docisk.
W czasie jazdy słychać jakby szuranie które ustaje po wyrównaniu obrotów silnika i skrzyni. Taki sam odgłos jest przy jeździe na półsprzęgle np przy ruszaniu. Często też na dowolnym biegu słyszalne jest stuknięcie/puknięcie po dodaniu oraz odjęciu gazu. Luzy w zawieszeniu oraz w napędzie (półosie) wykluczone. Wibracji w kabinie raczej brak. No i najbardziej hałas się pojawia gdy samochód jest obciążony i jadę np pod górę przy obrotach 1600 - 2100 obrotów. Okolice 2000 rpm to epicentrum.
Sprzęgło bierze dobrze, nie ślizga się ale ciekawi mnie czy ten luz nie mógłby powodować większości z tych problemów?
[B4 1.9 1Z] Luz na tarczy sprzęgła FILM czy może powodować b
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
A jak tam Panie skrzynia się ma? Może to ona zaczyna mówić pa pa...? Objawy podobne do twoich miałem w punciaku żony. Hałas, stukanie podczas jazdy najgłośniej słyszalny podczas obciążenia silnika. Co ciekawe po odłączeniu skrzyni przez sprzęgło hałas pozostawał. Najwidoczniej padł jakiś element w skrzyni który był napędzany nie przez silnik a przez poruszające się koła. Może u ciebie jest podobnie? Niestety będzie ciężko to stwierdzić. Jedyne chyba podnieść oba kola do góry i testować.
U mnie było dość mocno słychać tu masz filmik z wnętrza samochodu:
To sa juz ostatnie dni skrzyni.Wcześniej było dużo ciszej.
U mnie było dość mocno słychać tu masz filmik z wnętrza samochodu:
To sa juz ostatnie dni skrzyni.Wcześniej było dużo ciszej.
właśnie u mnie tak jest choc samo sprzęgło działa dobrze , sadze ,że to raz ,że sprzegło dwa ,że łożyska na dyfrze lub w samej skrzyni ,stała przypadłość skrzyń CPC ,w BAA żadko to się psuło ale też ,wszystko wina sprzegła a dokładniej jego konstrukcji ( w skrzyniach w golfach III vento paskach b4 itp tego nei było) bo sprzeglo niby te same ale konsteukcja inna . dzieje sie to od gibania sie koła napedowego , kiedyś mnie czeka wymiana skrzyni i jak już bede mial kupic to tylko od takiego co miało 2-mase bo przez to skrzynia tak nie dostaje po pupie i ileś wytrzyma na dobrej 1-masie ,na szczescie mam dobre koło od 80 b4 które przemienie ,oczywiscie nowa tarcza i docisk wejdzie sachs-a albo oddam do nabicia kevlarem ,w końcu te prawie 130km musi wytrzymywaćkikut104 pisze:W czasie jazdy słychać jakby szuranie które ustaje po wyrównaniu obrotów silnika i skrzyni. Taki sam odgłos jest przy jeździe na półsprzęgle np przy ruszaniu. Często też na dowolnym biegu słyszalne jest stuknięcie/puknięcie po dodaniu oraz odjęciu gazu. Luzy w zawieszeniu oraz w napędzie (półosie) wykluczone. Wibracji w kabinie raczej brak. No i najbardziej hałas się pojawia gdy samochód jest obciążony i jadę np pod górę przy obrotach 1600 - 2100 obrotów. Okolice 2000 rpm to epicentrum
Podejrzewam że skrzynia jest ok bo nie słychać wycia czy odgłosu przekładni zębatych albo łożysk biegi wchodzą dobrze, olej jest czysciutki. Ten odgłos sprzęgła jest też słyszalny jak auto stoi, ma zaciągniety ręczny i próbuję ruszać na półsprzęgła do przodu lub do tyłu to wtedy odgłos jest taki sam jak podczas jazdy (przyspieszanie i zwalnianie) więc skrzynia raczej odpada. Gdzieś na dniach postaram się wyciągnąć skrzynię i popatrzę na to sprzęgło.
hudy, nieźle huczy, jak w odrzutowcu ale u mnie tego nie ma.
hudy, nieźle huczy, jak w odrzutowcu ale u mnie tego nie ma.
kikut104, na skrzynie nie ma reguły u mnie w TDI skończyła się jednego dnia.. Od rana dużo jeździłem, co chwile wsteczny i do przodu itd.. Do tego jazda po galerii pod gore i na dol i popołudniu skrzynia się skończyła podczas zmiany biegu zakleszczyła się w ten sposób że auta nie można było zepchnąć na pobocze nawet na wciśniętym sprzęgle, na luzie itd.. (trzeba było odkręcić półosie od skrzyni). Wcześniej nie było żadnych objawów tego że skrzynia się kończy. Sprzęgło ocalało - znaczy się padło po jakiś 5tys. :mrgreen: odpadł jeden zwój ze sprężynki z tarczy i miałem takiego pecha że ten jeden zwój zablokował docisk.. Wizualnie po demontażu tarcz spoko docisk też ale jedna sprężynka była chyba gorszej jakości rozleciała się i lipa..
Jak wyzej pisalem .to skrzynia wydaje je dzwieki .jednak kupie nowa z niemieckiego aso cena zaporowa ale bede miec pewna na kolejne 20lat w tym daja gwarancje na nia 3 lata . w zestawie nowe kmp sprzeglo luk .takze mi sie oplaca bo aby tysiac wiecej co bym mial dac za uzywke skrzynie plus kmp sprzeglo . ale musze czekac do wiosny .