Dokładniejszy opis modyfikacji -
- Montaż kolektora ssącego MTM, obróbka wewnątrz, przekładka termiczna 10mm, nowe króćce, gniazda wtryskiwaczy, mocowanie linki oraz łożysko kierujące linkę gazu, dodatkowo przedłużona linka gazu na potrzeby dłuższego kolektora
- Kolektorek wodny 3B wraz z kompletem nowych oringów, nowy czujnik temperatury
- Listwa wtryskowa AAN przerobiona pod kol. Ssący MTM, nowe oringi na wtryski, regulator ciśnienia paliwa, nowe przewody podciśnieniowe
- wyrzucenie całej przedniej łapy silnika trzymającej pompę wspomagania, alternator, kompresor klimatyzacji, napinacz paska PK celem „odkrycia” chłodnicy wody
- montaż alternatora z prawej strony silnika u dołu z customowym napinaczem, pasek 5PK x 835mm, alternator 90A z 1.8T
- mocowanie chłodnicy S2 wraz z wentylatorem 500W oraz przedniej dodatkowej chłodnicy wody S2 w przednim pasie
- dorobienie kierownic powietrza na chłodnicę główną z blachy kwasoodpornej
- montaż chłodnicy oleju przed chłodnicą wody wraz z zakuciem nowych węży ( chłodnica 300x250x50mm )
- montaż elektrycznego wspomagania zaraz za wentylatorem chłodnicy głównej, dorobienie łap mocujących oraz zakucie węży siłowych i dołożenie na wężu powrotnym chłodnicy płynu wspomagania przed chłodnicą oleju silnikowego, chłodnica 10rzędzowa.
- położenie nowej instalacji zasilającej auto, pojedynczy kabel 35mm2 od akumulatora do HEBLA ( główny wyłącznik prądu ), rozdzielone na Plus pod maskę z C4, na rozrusznik, alternator oraz skrzynkę bezpieczników. Nowa instalacja z dużymi przekaźnikami pod wentylator chłodnicy oraz pod pompę wspomagania, dodatkowo wentylator jak i pompa wspomagania załączana/wyłączana przełącznikiem z pozycji kierowcy, bezpieczniki 40 i 50A, wszystko zakute na odpowiednich miedzianych zaciskach
- montaż separatora oparów odmy ze stali kwasoodpornej wraz z wyjściem na filterek odpowietrzający ( FI 18 ) z miarką poziomu napełnienia i siatkami separującymi w środku
- przy okazji montażu świeżej chłodnicy S2 oraz chłodnicy dodatkowej z S2 wymiana nagrzewnicy z ori na Swag’a, nowy termostat Wahler z temperaturą otwarcia 80stopni, czujnik w chłodnicy 88stopni.
- przy okazji wymienione wszystkie opaski na wężach gumowych, na małych podciśnieniowych zaciskane 9-11mm, dalej skręcane od 14 do 26mm i potem SGB w układzie dolotowym
- wymiana oleju na LM10W60 wraz z uprzednim płukaniem silnika płukanką LM, filtr knecht, filtr kabinowy bosch oraz paliwowy bosch
- zważylem auto na takim setupie, w baku +/- 20L PB - 1330kg, uważam że jak na tak ciężki napęd, duże koła i rollbar jest nieźle.
Ogólnie jestem z całej modyfikacji mega zadowolony, auta nie idzie wręcz przegrzać, chyba że ktoś 20minut będzie kręcił się w miejscu. Włączają wentylator na stałe zbija temperaturę w oczach, lepiej nie podchodzić bo może zassać

Nowa instalacja elektryczna radzi sobie świetnie, mimo długiego kabla od początku do końca auta nie ma problemów ze spadkiem napięcia nawet przy dużych poborach prądu.
kilka fotek niżej, kolejne prace w krótce.